საავტომობილო გვირაბში დამოდელებული ხანძრის პარამეტრების ანალიზი

ავტორები

ამოცანის არსია სავენტილაციო ნაკადის აეროდინამიკისა და ვენტილაციის მნიშვნელოვანი პარამეტრების ექსპერიმენტული შესწავლა გვირაბში დამოდელებული ხანძრის პირობებში. ექსპერიმენტების დროს გვირაბის აეროდინამიკა გართულებულია დამატებითი წინაღობების არსებობით, ხოლო დამახასიათებელი ცვალებადი სიდიდეები და პირობებია: გვირაბის დახრილობა, სითბოს გამოყოფის ტემპი, გვირაბის განივი კვეთი, გვირაბის სიგანის ფარდობა მის სიმაღლესთან, გვირაბის ტრანსპორტით შევსების კოეფიციენტი. ამოცანის გადაჭრის გზით გაუმჯობესდება ვენტილაციის ტექნოლოგიური მაჩვენებლები სიცოცხლის გადარჩენის თვალსაზრისით ხანძრის პირობებში. კვლევების მიზანია კრიტიკული სიჩქარის, უკუდინების სიგრძისა და გრადიენტ-ფაქტორის, ანუ გვირაბის დახრის კუთხის მიხედვით მითითებული სიჩქარისა და სიგრძის ცვალებადობის ტემპის მაჩვენებელი კოეფიციენტის დადგენა რიცხვითი და ფიზიკური მოდელების მეშვეობით. ფიზიკური მოდელების მასშტაბი არის 1:40 და 1:60. რიცხვითი მოდელები შესრულებულია სრული მასშტაბით პროგრამების „პიროსიმი“ და „ფლუენტის“ გამოყენებით. მიღებული შედეგების მიხედვით შესაძლებელია დავასკვნათ, რომ გვირაბის ფიზიკური მოდელი მოსახერხებელია ექსპერიმენტების ჩასატარებლად, რადგან ფრუდის კრიტერიუმის გამოყენება საშუალებას იძლევა ძლიერი ხანძრების სცენარები შესწავლილი იქნეს მცირე სიმძლავრის ხანძრით, რაც ექსპერიმენტებს აიაფებს უსაფრთხოების შემცირების გარეშე. ფიზიკური მოდელირების გზით შესაძლებელია მნიშვნელოვანი ტექნოლოგიური მაჩვენებლების: ჰაერის ნაკადის კრიტიკული სიჩქარისა და უკუდინების სიგრძის განსაზღვრა, მათი სიდიდეების კორელაცია გვირაბის დახრილობის, ტრანსპორტით გვირაბის შევსების კოეფიციენტის, ხანძრის სიმძლავრისა და სხვა მნიშვნელოვანი დამახასიათებელი პარამეტრების მიხედვით, რაც აგრეთვე გვაძლევს რიცხვითი ამოცანების ვალიდაციის შესაძლებლობას.

მსგავსი სტატიები

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >> 

თქვენ ასევე შეგიძლიათ მსგავსი სტატიების გაფართოებული ძიების დაწყება ამ სტატიისათვის.