Abstract
System defect of me combined schemes of the Rikoti road-transport tunnel ventilation is show. Particularly, in the case of widespread fire the direction of air current, as well as is rate is not defined by fans but by air draught head caused with fire and is about 30 times stronger than static head of the strongers fans . The main trend of up-dating of the Rikoti road transport tunnel ventilation system is the substitution of combined ventilation scheme with longitudinal ventilation scheme.
References
Systemair. Ventilation produqts 2002.578 p. ( კატალოგი).
ა. ძიძიგური, ლ. მახარაძე. საშახტო სტაციონარული მანქანები, წიგნი II, თბილისი, 1998,194 გვ.
თ. ჭურაძე. სატრანსპორტო გვირაბებში განსაკუთრებული შემთხვევების სტატისტიკა. ტრანსპორტი, №2, თბილისი, 2004. 11-13 გვ.
М. Е. Серебряков. Внутренняя балистика. М., Оборонгиз, 1949. 670с.
ო. ლანჩავა. ჰიგროსკოპული თბომასაგაცვლა მიწისქვეშა ნაგებობებში. თბილისი, ტექნიკური უნივერსიტეტი, 1998. 272გვ.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Copyright (c) 2021 O. A. Lanchava