ანოტაცია
ტექსტის კითხვადობის პარამეტრების დადგენა რთულია და ჯერ კიდევ სხვადასხვა ასპექტი გასარკვევის. „კითხვადობის“ ტერმინის ქვეშ ვგულისხმობთ იმ ფაქტორების ჯამს, რომლებიც ხელს უწყობენ წარმატებულ კითხვას, როგორც ტექსტის სირთულის, ასევე მკითხველის მომზადების ხარისხის გათვალისწინებით. ტექსტის სირთულე მდგომარეობს მისი შინაარსის თავისებურებებში, ლოგიკურ აგებაში, მისი მასალის ინფორმაციულობაში. ტექსტის სირთულის განმსაზღვრელი ფორმულა მარტივი უნდა იყოს, ფორმულებში საჭიროა რიცხვითი კოეფიციენტების შეტანა. ამ კოეფიციენტების დანიშნულება მათემატიკურად გასაგებია: წევრების რიგი გაწონასწორდეს და სირთულის სკალის ინტერვალი „გაიშალოს“. საჭიროა კოეფიციენტების დამრგვალება სათანადო სიზუსტით, მითუმეტეს, რომ ეს ამარტივებს მათ გამოყენებას. ფორმულების გამოყენება არ გამორიცხავს სახელმძღვანელოთა ხარისხის შესამოწმებელ აღიარებულ და დამკვიდრებულ მეთოდებს. ეს მეთოდები ინარჩუნებენ თავის მნიშვნელობას. ფორმულები კი შესაძლებლობას იძლევა სახელმძღვანელოს ხარისხის შეფასების მეთოდების სრულყოფისა და მასალების გადმოცემის სირთულის ერთიანი ინდექსების მიღებას, რომელთა საფუძველზე შეიძლება დამუშავდეს სასწავლო ტექსტის ოპტიმალური სირთულის ობიექტური კრიტერიუმები
წყაროები
Кrsmanovich M.Metody of research readership educational texts. Problems of the school textbook.
Rel.2. М, Education, 1974.
Cuckushkin V., Nevolin I., Bushuev V. Organization intellectual work. Тb., 1984.
Мikk. Ja.A. Estimation of textbooks formulas of difficulty of the text. Problems school to the textbook. Rel. 5. Education. 1977.
Prukha I. To working out of parameters of complexity of the educational text (the review of
researches). Problems of the school textbook. Rel. 15. Education, 1985.
Mathematical linguistics. Piotrovsky R. G, Bektaev K.B., Piotrovsky А.А. М, the Higher school,
ეს ნამუშევარი ლიცენზირებულია Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 საერთაშორისო ლიცენზიით .
საავტორო უფლებები (c) 2024 ქართველი მეცნიერები