საავტომობილო გვირაბში დამოდელებული ხანძრის პარამეტრების ანალიზი
PDF (English)
PDF (ქართული)

Ключевые слова

საავტომობილო გვირაბის მოდელი
კრიტიკული სიჩქარე
უკუდინების სიგრძე
ფრუდის კრიტერიუმი
ტრანსფორმირებადი ელემენტი

Как цитировать

ლანჩავა ო. ., ილიაში ნ. ., მიხაი რადუ ს., მახარაძე ლ., კუნჭულია თ., არუდაშვილი ნ., & ხოკერაშვილი ზ. (2021). საავტომობილო გვირაბში დამოდელებული ხანძრის პარამეტრების ანალიზი. Georgian Scientists, 1(1). https://doi.org/10.52340/gs.02.09.235

Аннотация

ამოცანის არსია სავენტილაციო ნაკადის აეროდინამიკისა და ვენტილაციის მნიშვნელოვანი პარამეტრების ექსპერიმენტული შესწავლა გვირაბში დამოდელებული ხანძრის პირობებში. ექსპერიმენტების დროს გვირაბის აეროდინამიკა გართულებულია დამატებითი წინაღობების არსებობით, ხოლო დამახასიათებელი ცვალებადი სიდიდეები და პირობებია: გვირაბის დახრილობა, სითბოს გამოყოფის ტემპი, გვირაბის განივი კვეთი, გვირაბის სიგანის ფარდობა მის სიმაღლესთან, გვირაბის ტრანსპორტით შევსების კოეფიციენტი. ამოცანის გადაჭრის გზით გაუმჯობესდება ვენტილაციის ტექნოლოგიური მაჩვენებლები სიცოცხლის გადარჩენის თვალსაზრისით ხანძრის პირობებში. კვლევების მიზანია კრიტიკული სიჩქარის, უკუდინების სიგრძისა და გრადიენტ-ფაქტორის, ანუ გვირაბის დახრის კუთხის მიხედვით მითითებული სიჩქარისა და სიგრძის ცვალებადობის ტემპის მაჩვენებელი კოეფიციენტის დადგენა რიცხვითი და ფიზიკური მოდელების მეშვეობით. ფიზიკური მოდელების მასშტაბი არის 1:40 და 1:60. რიცხვითი მოდელები შესრულებულია სრული მასშტაბით პროგრამების „პიროსიმი“ და „ფლუენტის“ გამოყენებით. მიღებული შედეგების მიხედვით შესაძლებელია დავასკვნათ, რომ გვირაბის ფიზიკური მოდელი მოსახერხებელია ექსპერიმენტების ჩასატარებლად, რადგან ფრუდის კრიტერიუმის გამოყენება საშუალებას იძლევა ძლიერი ხანძრების სცენარები შესწავლილი იქნეს მცირე სიმძლავრის ხანძრით, რაც ექსპერიმენტებს აიაფებს უსაფრთხოების შემცირების გარეშე. ფიზიკური მოდელირების გზით შესაძლებელია მნიშვნელოვანი ტექნოლოგიური მაჩვენებლების: ჰაერის ნაკადის კრიტიკული სიჩქარისა და უკუდინების სიგრძის განსაზღვრა, მათი სიდიდეების კორელაცია გვირაბის დახრილობის, ტრანსპორტით გვირაბის შევსების კოეფიციენტის, ხანძრის სიმძლავრისა და სხვა მნიშვნელოვანი დამახასიათებელი პარამეტრების მიხედვით, რაც აგრეთვე გვაძლევს რიცხვითი ამოცანების ვალიდაციის შესაძლებლობას.

https://doi.org/10.52340/gs.02.09.235
PDF (English)
PDF (ქართული)

Библиографические ссылки

A. Beard, R. Carvel (2012) Handbook of Tunnel Fire Safety, Second edition, Thomas Telford Limited, p. 678.

D. Theologitis (2005) Euro transport, # 3. pp. 16 – 22.

UN, Economic and Social Council, Economic Commission for Europe (2001) Report TRANS/AC.7/9. p. 59.

UN, Economic and Social Council, Economic Commission for Europe (2002) Report TRANS/AC.7/11. p. 6.

Lanchava, Omar. "ANALYSIS OF CRITICAL AIR VELOCITY FOR TUNNEL FIRES CONTROLED BY VENTILATION: Print version was published: Mining Journal 1 (42); 2019.-126-132." GEORGIAN SCIENTISTS 3.2 (2021).

Y.Z Li., H. Ingason (2018) Discussions on critical velocity and critical Froude number for smoke control in tunnels with longitudinal ventilation. Fire Safety Journal, Vol. 99, pp. 22-26.

Ɉ. Lanchava, E. Medzmariashvili, N. Ilias, G. Khitalishvili, Z. Lebanidze (2009) Prospects of usage of transformable systems for extinguishing fire in tunnels. International Scientific Conference “Advanced Lightweight Structures and Reflector Antennas”, Tbilisi, pp. 301-308.

O. Lanchava, G. Nozadze, N. Bochorishvili, Z. Lebanidze, N. Arudashvili, M. Jangidze, K. Tsikarishvili (2014) Criteria for evaluation of emergency firefighting in transport tunnels. “Transport Bridge Europe-Asia”, Materials of International Conference, Tbilisi, pp. 29-35.

Lanchava, O., Nozadze, G., & Arudashvili, N. (2021). ANALIZE OF FATAL FIRES IN ROAD TUNNELS AND MEASURES OF ITS PREVENTING: Print version was published: Mining Journal 2(35), 2015. 85-88. GEORGIAN SCIENTISTS, 3(2). https://doi.org/10.52340/gs.2021.312 (in Georgian).

Omar Lanchava, George Nozadze, Irakli Bochorishvili, & Nino Arudashvili. (2021). THE NATURAL AERODYNAMIC OBSERVATION RESULTS OF THE CHAKVI-MAKHINJAURI ROAD TUNNELS: Print version was published: Mining Journal N1 (36), pp. 61-63. GEORGIAN SCIENTISTS, 3(1). https://doi.org/10.52340/gs.02.21.280

O. Lanchava, N. Ilias, G. Nozadze (Jan 2017) Some problems for assessment of fire in road tunnels. Quality Access to Success, Vol. 18, S1, pp. 69-72.

N. Ilias, O. Lanchava, G. Nozadze (Jan 2017) Numerical modelling of fires in road tunnels with longitudinal ventilation system. Quality Access to Success, Vol. 18, S1, pp. 77-80.

O. Lanchava, G. Abashidze, D. Tsverava (Jan 2017) Securing fire safety for underground structures. Quality Access to Success, Vol. 18, S1, pp. 47-50.

J. Lia, Y.F. Li, C.H. Cheng, W.K. Chow (2019) A study on the effects of the slope on the critical velocity for longitudinal ventilation in tilted tunnels. Tunneling and Underground Space Technology, 89, pp. 262-265.

A. Vaitkevicius, R. Carvel (2016) Investigating the Throttling Effect in Tunnel Fires. Fire Technology, Vol. 52, pp. 1619–1628.

O. Lanchava, N. Ilias, G. Nozadze, S.M. Radu, R.I. Moraru, Z. Khokerashvili, N. Arudashvili (2017) The impact of the piston effect on the technological characteristics of ventilation in the subway tunnels. Proceedings of 8th International Symposium “Occupational Health and Safety” SESAM 2017, Bucharest, pp. 342-352.

O. Lanchava, N. Ilias, G. Nozadze, S.M. Radu (Jan 2019) Heat and hygroscopic mass exchange modeling for safety management in tunnels of metro. Quality Access to Success, Vol. 20, S1, pp. 27-33.

O. Lanchava, N. Ilias, G. Nozadze, S.M. Radu, R.I. Moraru, Z. Khokerashvili, N. Arudashvili (2019) FDS MODELLING OF THE PISTON EFFECT IN SUBWAY TUNNELS. Environmental Engineering and Management Journal. Vol. 18, No. 4, pp. 317-325.

Y.Z. Li, B. Lei, H. Ingason (2010) Study of critical velocity and backlayering length in longitudinally ventilated tunnel fires. Fire Safety Journal, Vol. 45, pp. 361-370.

NFPA 502 (2011) Standards for Road Tunnels, Bridges, and Other Limited Access Highways. National Fire Protection Association (NFPA).

P.H. Thomas (1968) The Movement of Smoke in Horizontal Passages against an Air Flow. Fire Research Station. Boreham Wood, p. 8.

C.K. Lee, R.F. Chaiken, J.M. Singer (1979) Interaction between duct fires and ventilation flow: an experimental study. Combustion Science and Technology. Vol. 20, pp. 59-72.

N.H. Danziger, W.D. Kennedy (1982) Longitudinal ventilation analysis for the Glenwood canyon tunnels. Fourth International Symposium on the Aerodynamics & Ventilation of Vehicle Tunnels, BHRA Fluid Engineering. 1982, pp. 169-186.

W.D. Kennedy (1996) Critical velocity: past, present and future. Seminar of Smoke and Critical Velocity in Tunnels, JFL Lowndes, pp. 305–322.

H. Wan, Z. Gao, J. Han, Y. Zhang (2019) A numerical study on smoke back-layering length and inlet air velocity of fires in an inclined tunnel under natural ventilation with a vertical shaft. International Journal of Thermal Sciences, Volume 138, pp. 293-303.

O. Lanchava, N. Ilias (2020) Calculation of railway tunnels ventilation. Journal of Engineering Sciences and Innovation, Volume 5, Issue 1 / 2020, pp. 69-86.

Лицензия Creative Commons

Это произведение доступно по лицензии Creative Commons «Attribution-NonCommercial-NoDerivatives» («Атрибуция — Некоммерческое использование — Без производных произведений») 4.0 Всемирная.

Copyright (c) 2021 ქართველი მეცნიერები

Скачивания

Данные скачивания пока недоступны.

Метрики

Загрузка метрик ...