საერთაშორისო მედიაბრენდების კონცეპტუალური მოდელების ტრანსფორმირება გლობალიზაციის ეპოქაში სხვადასხვა ქვეყნის მაგალითზე
PDF (English)

საკვანძო სიტყვები

საერთაშორისო მედიაბრენდები
ტრანსნაციონალური კორპორაციები
მედია და გლობალიზაცია

კატეგორიები

როგორ უნდა ციტირება

დოლიძე დ. (2024). საერთაშორისო მედიაბრენდების კონცეპტუალური მოდელების ტრანსფორმირება გლობალიზაციის ეპოქაში სხვადასხვა ქვეყნის მაგალითზე . ქართველი მეცნიერები, 6(2), 242–250. https://doi.org/10.52340/gs.2024.06.02.25

ანოტაცია

       თანამედროვე მსოფლიოში მუდმივად ხდება მედიის ტრანსფორმირება. ტრანსნაციონალური კორპორაციები ცდილობენ აითვისონ რაც შეიძლება მეტი  ქვეყნის მედიასივრცე. ბუნებრივია, ამის მიზანია კონკურენტებთან მარათონის მოგება. გარდა ამისა, ციფრულმა ეპოქამ საჭიროება გააჩინა, რომ შეიქმნას მულტიმედია პლატფორმები, საინფორმაციო სააგენტოები, ბლოგები, ვლოგები, ვებ-გვერდები და სხვა მეინსტრიმული არხები. საკვლევი თემის აქტუალურობას განაპირობებს ის ფაქტი, რომ დღეს, უკვე არის მრავალი პრეცენდენტი იმისა, თუ როგორ იხურება წამყვანი საინფორმაციო საშუალებების ბეჭდური გამოცემები და ხდება მათი ჩანაცვლება მულტიმედია პლატფორმებით. ბუნებრივია, ეს ყოველივე ნაწილობრივ განაპირობებს ხარჯების ოპტიმიზაციას. თუმცა, ამ პროცესს მრავალი კრიტიკოსიც ჰყავს. მედიამკვლევართა გარკვეული ნაწილი მასში ტრადიციული მედიის აღსასრულს ხედავს და შიშობს, რომ არცთუ ისე შორეულ მომავალში ბეჭდური გამოცემები შეიძლება საერთოდ გაქრეს. ამასთანავე, თემის აქტუალურობას ისიც განსაზღვრავს, რომ წარმატებული საერთაშორისო მედიასაშუალებები მაქსიმალურად ცდილობენ მსოფლიოს რაც შეიძლება მეტი ქვეყანა მოიცვან და დაარსონ საკუთარი ლოკალური რედაქციები. ბევრი მათგანი ამ ყოველივეს წარმატებით ახორციელებს, თუმცა, ხშირად არის შემთხვევები, როდესაც ლოკალური რედაქციის მუშაობა წარუმატებელიც აღმოჩნდება. მიმოხილვითი სტატიის მიზანია, გაანალიზოს მსოფლიოს სხვადასხვა კონტინეტსა თუ ქვეყანაში მიმდინარე პროცესები, კერძოდ თუ როგორ ხდება ტრადიციული საერთაშორისო მედიაბრენდების გადაქცევა მულტიმედია პლატფორმებად და მათი სურვილის განხორციელება, რომ იყვნენ წარმოდგენილნი რაც შეიძლება მეტი სახელმწიფოს მედიაბაზარზე. კვლევაში წარმოდგენილი სამეცნიერო პუბლიკაციების კრიტიკული დისკურსის მეთოდით განხილვა საჭირო გახდა, რომ შესასწავლი საკითხი წარმოჩენილიყო შეძლებისდაგვარად მრავალფეროვნად და საინტერესოდ, რათა არა მხოლოდ სამეცნიერო საზოგადოებამ, არამედ, ზოგადად თემით დაინტერესებულმა ნებისმიერმა მკითხველმაც შეძლოს მისთვის საჭირო ინფორმაციის მოპოვება.

https://doi.org/10.52340/gs.2024.06.02.25
PDF (English)

წყაროები

H. Lasswell, D. Lerner, H. Speicr. Honolulu, (1979), Propaganda and Communication in World History

Stan Le Roy Wilson, McGraw-Hill, (1995) Mass Media, Mass Culture, Inc.;

Abraham, M. (1973). Sociodynamics of Culture. Progress Publishing House.

Bryant, J. T., & Finklea, B. W. (2012). Fundamentals of media effects. Waveland Press.

Elleström, L. (2014). Media transformation: The transfer of media characteristics among media. Springer.

Rathee, D. M. (2014). Globalization and Media. International Journal of Science and Research.

Straubhaar, J., & LaRose, R. (2000). Media now: Communications media in the information age. USA: Wadsworth Publ. Co..

Victoria-Mas, M., Ivan Lacasa-Mas, & Frederic Marimon. (2018). Assessing the consumer-based brand equity of news media firms: a new validated scale. Journal of Media Business Studies.

Schudson M. (1991) The Sociology of News Production Revisited. In James Curran & Michael Gurevitch (eds.) Mass Media and Society. London, New York, Melbourne, Auckland: Edward Arnold;

Herman E. S., Chomsky, Noam. (1988) Manufacturing Consent. The Political Economy of the Mass Media. New York, Toronto: Random House;

Tuchman; Tuchman, Gaye. (1978) Making News: A Study in the Construction of Reality. New York: Free Press;

Certeau, Michel de. (1984) The Practice of Everyday Life. Berkeley, Los Angeles, and London: University of California Press;

Creative Commons License

ეს ნამუშევარი ლიცენზირებულია Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 საერთაშორისო ლიცენზიით .

საავტორო უფლებები (c) 2024 ქართველი მეცნიერები

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...