ანოტაცია
აღნიშნული სტატიის მიზანს წარმოადგენს ქართულ-აფხაზური კონფლიქტის კონსტრუქციული ტრანსფორმაციის კონტექსტში ,,მრავალარხიანი დიპლომატიის” როლის გააზრება და გაანალიზება. სტატიაში განხილულია ორი არხის, განათლებისა და სამშვიდობო საქმიანობა პირადი მონაწილეობის დონეზე, მეშვეობით ახალგაზრდებზე ორიენტირებული სამშვიდობო პოლიტიკის შემუშავება. საქართველოს მთავრობის სამშვიდობო პოლიტიკამ, კერძოდ, ერთიანი ეროვნული გამოცდების ჩაბარების გარეშე ოკუპირებულ აფხაზეთის ტერიტორიაზე მცხოვრებ აბიტურიენტებს მისცა საქართველოს მთავრობის მიერ კონტროლირებად ტერიტორიაზე არსებულ აკრედიტირებულ უმაღლეს სასწავლებლებში სწავლის უფასოდ გაგრძელების შესაძლებლობა. თუმცა, სტატიაზე მუშაობისას გამოიკვეთა, ოკუპირებული აფხაზეთიდან ახალგაზრდებისთვის ხელშეწყობის აუცილებლობა სახელოვნებო განათლების მიღების მიმართულებით; წარმატებული და ცნობილი ხელოვნების სფეროს წარმომადგენლების - ,,მშვიდობის ელჩების“ ჩართულობითა და აქტიურობით; მათი კავშირების გამოყენებით კონფლიქტის მშვიდობიანი ტრანსფორმაციის და დიალოგის ახალი ფორმატების შექმნის მიზნით.
წყაროები
აბრამიშვილი ი., ქოიავა რ., ,,საქართველოს სამშვიდობო პოლიტიკის 25 წელი“, კავკასიური სახლი, 2018.
ზურიკაშვილი ფ., ხუციშვილი გ., მაღრაძე გ., და სხვა ,,კონფლიქტი, გენდერი, მშვიდობის მშენებლობა“, გაეროს განვითარების ფონდი, 2002.
ზურაბიშვილი თ.,მშობლიურ ენაზე განათლების შეზღუდვა გალის რაიონში: გამოსავლის ძიებაში (პოლიტიკის დოკუმენტი),საქართველოს რეფორმების ასოციაცია (GRASS), თბილის, 2016.
ჭანკვეტაძე ნ., ბურსულაია გ., მურუსიძე ქ. ,,მშვიდობის და კონფლიქტების სწავლება: საბაზისო სახელმძღვანელო“, ჰაინრიჰ ბიოლის ფონდის თბილისის ოფისი, თბილისი, 2020.
საქართველოს ოკუპირებული ტერიტორიებიდან იძულებით გადაადგილებულ პირთა, განსახლებისა და ლტოლვილთა სამინისტროს 2009 წლის იძულებით გადაადგილებულ პირთა სტატუსის მქონეთა სტატისტიკური მონაცემები. http://mra.gov.ge/geo/static/47
„ნაბიჯი უკეთესი მომავლისკენ“ სამშვიდობო ინიციატივა აფხაზეთისა და ცხინვალის რეგიონის/სამხრეთ ოსეთის მოსახლეობისათვის განათლების შესაძლებლობების განვითარება, თბილისი, 2018. https://smr.gov.ge/uploads/prev/__a2beda36.pdf
აფხაზეთის ავტონომიური რესპუბლიკის განათლებისა და კულტურის სამინისტრო 2020 წელს შესრულებული სამუშაოს ანგარიში.
Dr. Diamond L., Ambassador McDonald J.,’’ Multi -Track Diplomacy: A Systems Approach to Peace”; Lynne Rienner Publishers; 3rd edition (30 Sept. 1996).
https://www.mes.gov.ge/content.php?id=10583&lang=geo
Berglund C, Souleimanov EA. What is (not) asymmetric conflict? From conceptual stretching to conceptual structuring. Dynamics of Asymmetric Conflict. 2019 Nov 4;13(1):1–12.
მშობლიურ ენაზე განათლების შეზღუდვა გალის რაიონში: გამოსავლის ძიებაში პოლიტიკის დოკუმენტი თორნიკე ზურაბაშვილი საქართველოს რეფორმების ასოციაცია (GRASS) იანვარი, 2016 | თბილისი [Internet]. [cited 2024 May 2]. Available from: https://grass.org.ge/wp-content/uploads/2016/07/GRASS-ganathlebis-uphleba-galis-raionshi1.pdf
დემნა გვასალია - ქართველები უცხოეთში [Internet]. www.nplg.gov.ge. [cited 2024 May 2]. Available from: http://www.nplg.gov.ge/emigrants/ka/00001072/
ნათია თოდუა (1996) [Internet]. www.nplg.gov.ge. [cited 2024 May 2]. Available from: http://www.nplg.gov.ge/bios/ka/00014257/
Murgulia N. ნათია თოდუა იძულებით გადაადგილებულ პირებს ახალ კლიპს უძღვნის: „ეს სიმღერა მამოგზაურებს ჩემს ბავშვობაში, ჩემს აფხაზეთში...“ [Internet]. რადიო ფორტუნა / Fortuna.ge. 2022 [cited 2024 May 2]. Available from: https://fortuna.ge/fortuna/post/natia-todua-idzulebit-gadaadgilebul-pirebs-akhal-klips-udzghvnis-es-simghera-mamogzaurebs-chems-bavshvobashi-chems-afkhazetshi
ეს ნამუშევარი ლიცენზირებულია Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 საერთაშორისო ლიცენზიით .
საავტორო უფლებები (c) 2024 ქართველი მეცნიერები