ანოტაცია
ფარმაცევტული კომპანია „IP Group”-ის მაგალითზე პირველად ქართული ფარმაცევტული ბაზრის მოთამაშეთა სივრცეში, რესურსების სწორად განაწილების მიზნით, განხორციელდა კვლევა ბიზნეს პორტფელის სტრატეგიულ ანალიზსა და დაგეგმარებაზე, რეტროსპექტული მონაცემების მარკეტინგულ ცვლადებზე.
კვლევის ინსტრუმენტებად აპრობირებული იქნა აღიარებული მატრიცები, რის საფუძველზეც, საკმარისობის პრინციპისა და მიზეზ-შედეგობრივი დამოკიდებულების გაანალიზებით მოხდა სხვადასხვა ვარიანტების ტესტირება. ერთობლივი-სისტემური, პროდუქტი/კომპანიის სტრატეგიაზე მორგებული მატრიცული ინსტრუმენტებით მიღებული შედეგები ძირითადად კორელაციული აღმოჩნდა როგორც იმპორტისა და გაყიდვების ნატურალური მაჩვენებლების ანალიზით, ისე ხაზობრივი - ABC, 5 P და მართკუთხა მატრიცების - BCG MAtrix; SWOT კვლევის შედეგებით. ეს მიდგომები განსაკუთრებით საიმედოა, არასაკმარისი სტატისტიკისა და მონაცემთა ბაზების ანალიზისას, როცა არ არის მარკეტინგული ცვლადების დიდი დიაპაზონი და სარწმუნოობის მაღალი ხარისხი, როცა კვლევის შემზღუდავ ფაქტორად საჯარო ბიზნეს ინფორმაციის სიმწირე და წინააღმდეგობები სახელდება კომერციული რისკების არმქონე, საანგარიშო მონაცემების წვდომასთან დაკავშირებით.
წყაროები
Ultsch, Alfred, Jörn Lötsch. «Computed ABC analysis for rational selection of most informative variables in multivariate data.» PLOS One 10.6 (2015): e0129767.
Kringel, D., Ultsch, A., Zimmermann, M., Jansen, J. P.,Ilias, W., Freynhagen, R. & Resch, E. (2016). Emergent biomarker derived from next-generation sequencing to identify pain patients requiring uncommonly high opioid doses. The pharmacogenomics journal.
Iovanella, A.: Vital few e trivial many, Il Punto, pp 10-13,July, 2017.
Grdzelishvili, Sh. , Medical and Pharmaceutical goods supply, 2004. 200 p.
Encyclopaedia is a large reference of medicine. Publishing house Palette. 2016
https://499c.ru/ka/bkg-analiz-osnovy-primeneniya-metoda-matricy-bostonskoi/