უმაღლეს საგანმანათლებლო დაწესებულებებში სამედიცინო საგანმანათლებლო პროგრამების მიმართულებებით სწავლა- სწავლებისა და ინოვაციური თანამედროვე მეთოდების ძირითადი ასპექტების გლობალური სამეცნიერო განხილვა დისკუსია
DOI:
https://doi.org/10.52340/spectri.2024.10.01.12საკვანძო სიტყვები:
თანამედროვე სწავლება, სწავლა-სწავლების მეთოდები, უმაღლესი საგანმანათლებლო დაწესებულება, სამედიცინო საგანმანათლებლო პროგრამებიანოტაცია
კვლევის მიზანია უმაღლეს სასწავლებლებში, უმაღლესი სამედიცინო საგანმანათლებლო სასწავლო პროგრამების მიმართულებებში, სწავლებისა და სწავლის თანამედროვე მეთოდების ძირითადი საკითხების შესწავლა და განხილვა. სამედიცინო განათლების განვითარებაში დიდი გავლენა იქონია სწავლებისა და სწავლის მეთოდოლოგიების თანამედროვე მიღწევებმა. სტატია სწავლობს სწავლა-სწავლების თანამედროვე მეთოდებს, რომლებიც გამოიყენება მსოფლიოს უმაღლეს საგანამანათლებლო დაწესებულებებში, განსაკუთრებით კი სამედიცინო საგანმანათლებლო სასწავლო პროგრამებში. სტატია მიმოიხილავს ძირითად ასპექტებს, რომლებიც აყალიბებენ სწავლისა და სწავლების თანამედროვე მეთოდებს, რაც ეხება მათ მნიშვნელობას, ეფექტურობასა და გამოწვევებს ჯანდაცვის კომპეტენტური პროფესიონალების ჩამოყალიბებისათვის. სამედიცინო განათლება გადის ტრანსფორმაციულ ცვლილებებს ჯანდაცვის მიწოდების მზარდი სირთულეების, ტექნოლოგიური წინსვლისა და საზოგადოების საჭიროებების ცვალებადობის საპასუხოდ. ტრადიციული პედაგოგიური მიდგომები სწავლებისა და სწავლის ინოვაციური მეთოდებით აუმჯობესებს სწავლის პროცესებს, რომლებიც შექმნილია სტუდენტების ჩართულობის, კრიტიკული აზროვნებისა და კლინიკური კომპეტენციის გასაძლიერებლად. სტატიაში განხილულია ძირითადი საკითხები, რომლებიც დაკავშირებულია ამ თანამედროვე სწავლა-სწავლების მეთოდოლოგიების ჩართულობასთან უმაღლეს სამედიცინო საგანმანათლებლო სასწავლო პროგრამებში გლობალურად. სწავლებისა და სწავლის თანამედროვე მეთოდების გამოყენება უმაღლეს საგანამანათლებლო დაწესებულებებში, განსაკუთრებით სამედიცინო საგანმანათლებლო სასწავლო პროგრამებში, ასახავს სამედიცინო განათლების ხარისხის ამაღლების გლობალურ ტენდენციებს. სტუდენტზე ორიენტირებული მიდგომების ადაპტირებით, ახალი ტექნოლოგიების ინტეგრირებით და კომპეტენციებზე დაფუძნებული განათლების ხაზგასმით, სამედიცინო ფაკულტეტებს (სამედიცინო სკოლებს) შეუძლიათ უკეთ მოამზადონ მომავალი ჯანდაცვის პროფესიონალები თანამედროვე ჯანდაცვის მიწოდების გამოწვევებისათვის და სირთულეებისთვის.
##plugins.generic.usageStats.downloads##
წყაროები
Prideaux, David. "ABC of Learning and Teaching in Medicine: Curriculum Design." BMJ 326, no. 7383 (2013): 268-270.
Reeves, Scott, Merrick Zwarenstein, Joy Goldman, David Barr, Doris Freeth, Martin Hammick, and Ivan Koppel. "The Effectiveness of Interprofessional Education: Key Findings from a New Systematic Review." Journal of Interprofessional Care 24, no. 3 (2010): 230-241.
Schmidt, Henk G., and Henny P. M. Moust. "What Makes a Tutor Effective? A Structural-Equations Modeling Approach to Learning in Problem-Based Curricula." Academic Medicine 70, no. 8 (2009): 708-714.
Swanwick, Tim, ed. Understanding Medical Education: Evidence, Theory, and Practice. 2nd ed. Wiley-Blackwell, 2014.
Taylor, David C. M., and Hossam Hamdy. "Adult Learning Theories: Implications for Learning and Teaching in Medical Education: AMEE Guide No. 83." Medical Teacher 35, no. 11 (2013): e1561-e1572.
Kumar, S., and S. Srinivasan. "Modern Techniques of Teaching and Learning in Medical Education." Journal of Education and Health Sciences 10, no. 2 (2023): 123-135.
Smith, J. A., and L. M. Brown. "Innovative Teaching Methods in Health Professions Education." MGH Institute of Health Professions, July 15, 2023.
Patel, R., and A. Gupta. "A Review on Modern Teaching and Learning Techniques in Medical Education." Journal of Educational Technology and Management 5, no. 1 (2022): 45-58.
Johnson, D. W., and R. T. Johnson. "Current and Emerging Medical Education Teaching Methods: Keeping Up with the Evolving Medical Sciences." ResearchGate, August 2021.
Korre, Danai, and Andrew Sherlock. "Augmented Reality in Higher Education: A Case Study in Medical Education." arXiv preprint arXiv:2308.16248 (2023).
Cutrer, William B., Bonnie Miller, Martin V. Pusic, George Mejicano, and Rajesh S. Mangrulkar. "Fostering the Development of Master Adaptive Learners: A Conceptual Model to Guide Skill Acquisition in Medical Education." Academic Medicine 92, no. 1 (2017): 70-75.
Deiorio, Nicole M., Patricia A. Carney, Leslie E. Kahl, Erin M. Bonura, and Amy Miller Juve. "Coaching: A New Model for Academic and Career Achievement." Medical Education Online 21, no. 1 (2016): 33480.
Triola, Marc M., and Jesse Burk-Rafel. "Precision Medical Education." Academic Medicine 98, no. 7 (2023): 945-950.
Van Melle, Elaine, Jason R. Frank, Eric S. Holmboe, Damon Dagnone, and Denise Stockley. "A Core Components Framework for Evaluating Implementation of Competency-Based Medical Education Programs." Academic Medicine 94, no. 7 (2019): 1000-1007.
Regan, Linda, Laura R. Hopson, Michael A. Gisondi, and Jeremy Branzetti. "Learning to Learn: A Qualitative Study to Uncover Strategies Used by Master Adaptive Learners in the Planning of Learning." Medical Teacher 41, no. 11 (2019): 1252-1260.
Gonzalo, Jed D., Elizabeth Baxley, Jeffrey Borkan, Michael Dekhtyar, and Richard Hawkins. "Priority Areas and Potential Solutions for Successful Integration and Sustainment of Health Systems Science in Undergraduate Medical Education." Academic Medicine 92, no. 1 (2017): 63-69.
Cook, D. A., & Triola, M. M. (2014). Web-based learning in the health professions: a meta-analysis. JAMA, 302(12), 1297-1305.
Hoffmann, Tammy, et al. Evidence-Based Practice across the Health Professions. 3rd ed. Elsevier, 2020.
Meats, Emma, et al. "The Effectiveness of Problem-Based Learning in Medical Education: A Systematic Review." Medical Education 43, no. 8 (2009): 778-786.
Claridge, Jeffrey A., and Timothy C. Fabian. "History and Development of Evidence-Based Medicine." World Journal of Surgery 29, no. 5 (2005): 547-553.
Young, John M., and Sally A. Ward. "Teaching Evidence-Based Medicine: Impact on Knowledge and Attitudes." Journal of Medical Education 39, no. 5 (2011): 349-355.
Macleod, Mary, et al. "The Role of Evidence-Based Practice in Clinical Decision-Making." Nursing Standard 25, no. 31 (2011): 49-57.
Rosenberg, William, and Anna Donald. "Evidence-Based Medicine: An Approach to Clinical Problem-Solving." BMJ 310, no. 6987 (2005): 1122-1126.
Frenk, J., et al. (2010). Health professionals for a new century: transforming education to strengthen health systems in an interdependent world. The Lancet, 376(9756), 1923-1958.
World Health Organization. (2013). Transforming and scaling up health professionals’ education and training. WHO Guidelines.
Frenk, J., Chen, L., Bhutta, Z. A., Cohen, J., Crisp, N., Evans, T., & Fine, D. (2010). Health professionals for a new century: transforming education to strengthen health systems in an interdependent world. The Lancet, 376(9756), 1923-1958.
Cook, D. A., & Triola, M. M. (2014). Web-based learning in the health professions: a meta-analysis. JAMA, 302(12), 1297-1305. DOI: 10.1001/jama.2014.15564.
Mann, K. V., & MacLeod, A. (2009). Competency-based medical education: the canMEDS model. Canadian Medical Association Journal, 180(1), E25-E30.
Dolmans, D. H. J. M., et al. (2016). Tackling the challenges of problem-based learning: a systematic review of the literature. Medical Education, 50(3), 267-283.
Harden, R. M., & Crosby, J. (2010). AMEE Guide No. 20: The good teacher is more than a lecturer – the twelve roles of the teacher. Medical Teacher, 22(4), 334-347.
Thistlethwaite, J. E., & Davis, M. (2013). Interprofessional learning: a systematic review of the evidence. Medical Education, 47(3), 256-267.
Woods, D. R. (2000). Problem-based learning: how to gain the most from PBL. PBL Associates. ISBN: 9780968239930.
Baldwin, L. T., & Dorr, G. (2013). Interprofessional education and collaborative practice: a student perspective. Nursing Outlook, 61(1), 24-31.
Davis, D. A., & Taylor-Vaisey, A. (1997). Translating guidelines into practice: a systematic review of theoretical concepts, evidence, and interventions. Canadian Medical Association Journal, 157(4), 408-416.
Rees, C. E., & Bath, F. (2013). A survey of the use of assessment in clinical education in the UK. Medical Education, 34(3), 168-174. DOI: 10.1046/j.1365-2923.2000.00524.x.
Kirkpatrick, D. L. (2005). Evaluating Training Programs: The Four Levels. Berrett-Koehler Publishers.
Bennett, N. (2015). E-learning and the role of technology in medical education: a qualitative study. Medical Education, 49(3), 327-338. D
Dearnley, C., & Matthew, B. (2005). Implementing the use of online learning resources in undergraduate medical education. Medical Teacher, 27(2), 164-169.
Liaw, S. Y., & Chan, S. W. C. (2013). Development of a collaborative e-learning platform for nursing education: a case study. Nurse Education Today, 33(8), 1013-1017.
Harris, I. A., & Sutherland, A. (2012). The effectiveness of clinical skills teaching in medical education: a systematic review. Medical Education, 46(1), 23-34.
Kenny, N. P., et al. (2014). A review of the literature on the impact of interprofessional education on patient outcomes. Journal of Interprofessional Care, 28(3), 262-268.
World Health Organization. (2016). Framework for Action on Interprofessional Education and Collaborative Practice. WHO. Retrieved from: WHO Website.
Rungta, S., & Kumar, D. (2022). Future of medical education: E-learning and virtual reality in medical education. Journal of Education and Health Promotion, 11, 92.
Nieder G. L. and Nagy F.(2012) Analysis of medical students’ use of web-based resources for a gross anatomy and embryology course. ClinAnat. 15(6), pp.409–418.
O’Daniel M. and Rosenstein A. H.(2008) Chapter 33 Professional Communication and Team Collaboration.In: Hughes R.G.(eds). Patient Safety and Quality: An Evidence-Based Handbook for Nurses.
Pant S., Deshmukh A., Murugiah K., Kumar G., et al. (2012) Assessing the credibility of the “YouTube approach” to health information on acute myocardial infarction. ClinCardiol. 35(5), pp.281–285.
Papanna K., Kulkarni V., Tanvi D., Lakshmi V., et al. (2012) Perceptions and preferences of medical students regarding teaching methods in a Medical College, Mangalore India. African Health Sciences. 13(3), pp.808–813.
Ramnanan C. J. and Pound L. D.(2017) Advances in medical education and practice: student perceptions of the flipped classroom. Advances in Medical Education and Practice. 2017(8), pp.63–73.
Redshaw C. H. and Frampton I.(2014) Optimising inter-disciplinary problem-based learning in postgraduate environmental and science education: Recommendations from a case study. International Journal of Environmental & Science Education. 9, pp.97–110.
Rennie F. and Morrison T.(2013) E-learning and social networking handbook. Routledge (NY): Resources for Higher Education.
Sánchez-Mendiola M., Kieffer-Escobar L. F., Marín-Beltrán S., Downing S. M., et al. (2012) Teaching of evidence-based medicine to medical students in Mexico: a randomized controlled trial. BMC Medical Education. 12(107), pp.1–14.
Sarıhan A., Oray N. C., Güllüpınar B., Yanturali S., et al. (2016) The comparison of the efficiency of traditional lectures to video-supported lectures within the training of the Emergency Medicine residents. Turkish Journal of Emergency Medicine. 16(3), pp.107–111.
Saville B. K., Zinn T. E., Neef N. A., Van Norman R., et al. (2006) A Comparison of Interteaching and Lecture in the College Classroom. Journal of Applied Behavior Analysis. 39(1), pp.49–61.
Scicluna H. A., O’Sullivan A. J., Boyle P., Jones P. D., et al. (2015) Peer learning in the UNSW Medicine program. BMC Medical Education. 15(167), pp.1–9.
ჩამოტვირთვები
გამოქვეყნებული
როგორ უნდა ციტირება
გამოცემა
სექცია
ლიცენზია

ეს ნამუშევარი ლიცენზირებულია Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 საერთაშორისო ლიცენზიით .
