გლობალური პერსპექტივების ძირითადი მახასიათებლების გამოვლენა სამედიცინო უმაღლესი განათლების ინოვაციური სწავლებისა და სწავლის მეთოდოლოგიებში: სტუდენტზე ორიენტირებული პრაქტიკის, ტექნოლოგიების ინტეგრაციისა და კომპეტენციაზე დაფუძნებული ჩარჩოების განვითარების მიმართულებით

გლობალური პერსპექტივების ძირითადი მახასიათებლების გამოვლენა სამედიცინო უმაღლესი განათლების ინოვაციური სწავლებისა და სწავლის მეთოდოლოგიებში: სტუდენტზე ორიენტირებული პრაქტიკის, ტექნოლოგიების ინტეგრაციისა და კომპეტენციაზე დაფუძნებული ჩარჩოების განვითარების მიმართულებით

ავტორები

  • ნოდარ სულაშვილი საქართველოს დავით აღმაშენებლის სახელობის უნივერსიტეტი image/svg+xml
  • ნატო ალავიძე აკაკი წერეთლის სახელმწიფო უნივერსიტეტი image/svg+xml
  • მაკა ბულეიშვილი საქართველოს ეროვნული უნივერსიტეტი სეუ image/svg+xml
  • ვირა კრავჩენკო ფარმაციის ეროვნული უნივერსიტეტი, ხარკოვი, უკრაინა
  • მარიკა სულაშვილი თბილისის სახელმწიფო სამედიცინო უნივერსიტეტი image/svg+xml
  • იგორ სენიუკი ფარმაციის ეროვნული უნივერსიტეტი, ხარკოვი, უკრაინა
  • თამარ ოქროპირიძე ალტეს უნივერსიტეტი image/svg+xml
  • მარინა გიორგობიანი თბილისის სახელმწიფო სამედიცინო უნივერსიტეტი image/svg+xml
  • ლელა გრიგოლია კავკასიის საერთაშორისო უნივერსიტეტი image/svg+xml
  • კახაბერ რობაქიძე კავკასიის საერთაშორისო უნივერსიტეტი image/svg+xml

DOI:

https://doi.org/10.52340/spectri.2024.10.01.11

საკვანძო სიტყვები:

უმაღლესი საგანმანათლებლო დაწესებულებები, სამედიცინო განათლება, სტუდენტზე ორიენტირებული სასწავლო ტექნოლოგიების ინტეგრაცია, კომპეტენციებზე დაფუძნებული განათლება

ანოტაცია

სამედიცინო განათლების გლობალური ტრანსფორმაცია ხაზს უსვამს სწავლებისა და სწავლის თანამედროვე მეთოდოლოგიებს, რათა მოხდეს ჯანდაცვის პროფესიონალების განვითარებადი საჭიროებების დაკმაყოფილება. ტრადიციული ლექციებზე დაფუძნებული მეთოდები იცვლება ან ავსებს ინოვაციური მიდგომებით, როგორიცაა პრობლემებზე დაფუძნებული სწავლება (PBL), შემთხვევებზე დაფუძნებული სწავლება (CBL), გუნდზე დაფუძნებული სწავლება (TBL), შებრუნებული საკლასო ოთახები და სიმულაციაზე დაფუძნებული განათლება. ეს მეთოდები ხელს უწყობს კრიტიკულ აზროვნებას, კოლაბორაციულ პრობლემების გადაწყვეტას და აქტიურ მონაწილეობას სტუდენტებში. ტექნოლოგიების ინტეგრაცია, მათ შორის ელექტრონული სწავლების პლატფორმები, ვირტუალური სიმულაციები და გაფართოებული რეალობა, რევოლუციას ახდენს სამედიცინო განათლებაში, აუმჯობესებს ხელმისაწვდომობას და ინტერაქტიული სწავლების გამოცდილებას. კომპეტენციაზე დაფუძნებული განათლება და ინტერპროფესიული თანამშრომლობა უფრო მეტად ხდება პრიორიტეტული, რათა საგანმანათლებლო მიზნები შესაბამისობაში მოვიდეს ჯანდაცვის სისტემის მოთხოვნებთან. მიუხედავად ამისა, ისეთი გამოწვევები, როგორიცაა ცვლილებებისადმი წინააღმდეგობა, რესურსების შეზღუდვები და შეფასების ვალიდურობის შენარჩუნება, კვლავ აქტუალურია. ეს კვლევა წარმოადგენს სწავლების თანამედროვე სტრატეგიების, მათი სარგებლისა და განხორციელების მიმოხილვას სამედიცინო განათლებაში, ხაზს უსვამს სტუდენტზე ორიენტირებული სასწავლო გარემოს შექმნას, რათა მომავალი პროფესიონალები მზად იყვნენ ჯანდაცვის რთული გამოწვევებისთვის.

##plugins.generic.usageStats.downloads##

##plugins.generic.usageStats.noStats##

ავტორის ბიოგრაფიები

ნოდარ სულაშვილი, საქართველოს დავით აღმაშენებლის სახელობის უნივერსიტეტი

პროფესორი

ნატო ალავიძე, აკაკი წერეთლის სახელმწიფო უნივერსიტეტი

პროფესორი

მაკა ბულეიშვილი, საქართველოს ეროვნული უნივერსიტეტი სეუ

პროფესორი

ვირა კრავჩენკო, ფარმაციის ეროვნული უნივერსიტეტი, ხარკოვი, უკრაინა

პროფესორი

მარიკა სულაშვილი, თბილისის სახელმწიფო სამედიცინო უნივერსიტეტი

მოწვეული ლექტორი

იგორ სენიუკი, ფარმაციის ეროვნული უნივერსიტეტი, ხარკოვი, უკრაინა

ასოც. პროფესორი

თამარ ოქროპირიძე, ალტეს უნივერსიტეტი

პროფესორი

მარინა გიორგობიანი, თბილისის სახელმწიფო სამედიცინო უნივერსიტეტი

პროფესორი

ლელა გრიგოლია, კავკასიის საერთაშორისო უნივერსიტეტი

პროფესორი

კახაბერ რობაქიძე, კავკასიის საერთაშორისო უნივერსიტეტი

პროფესორი

წყაროები

Dolmans, D. H. J. M., et al. (2016). Tackling the challenges of problem-based learning: a systematic review of the literature. Medical Education, 50(3), 267-283.

Schmidt, H. G., & Moust, J. H. C. (2012). What makes a tutor effective? A structural equation modeling approach to learning and teaching in problem-based learning. Academic Medicine, 75(9), 876-883.

Baker, L. C., & Baker, R. (2016). Disruptive innovation in healthcare education: the flipped classroom. Medical Teacher, 38(9), 895-896. DOI: 10.1080/0142159X.2016.1163600.

Singhal A.(2017) Case-based Learning in Microbiology: Observations from a North West Indian Medical College. International Journal of Applied and Basic Medical Research. 7(Suppl 1),S47–S51.

Sudarso S. Rahayu G. R. and Suhoyo Y.(2016) How does feedback in mini-CEX affect students’ learning response? International Journal of Medical Education. 7, pp.407–413.

Taveira-Gomes T., Ferreira P., Taveira-Gomes I., Severo M., et al. (2016) What Are We Looking for in Computer-Based Learning Interventions in Medical Education? A Systematic Review. Journal of Medical Internet Research. 18(8), pp.1–21.

Thistlethwaite J. E., Davies D., Ekeocha S., Kidd J. M., et al. (2012) The effectiveness of case-based learning in health professional education. A BEME systematic review:BEME Guide No. 23. Medical Teacher. 34(6),e421–e444.

Tshitenge S. T. Ndhlovu C. E. et al.(2017) Evaluation of problem-based learning curriculum implementation in a clerkship rotation of a newly established African medical training institution: lessons from the University of Botswana. The Pan African Medical Journal. 27(13), pp.1–8.

Ubbink D. T. Guyatt G. H. and Vermeulen H.(2013) Framework of policy recommendations for implementation of evidence-based practice: a systematic scoping review. BMJ Open. 3:(e001881), pp.1–12.

Van Gog T., Paas F., Marcus N., Ayres P., et al. (2009) The mirror-neuron system and observational learning: Implications for the effectiveness of dynamic visualizations. Educational Psychology Review. 21(1), pp.21–30.

Sulashvili Nodar; Peculiarities of Professional And Career Improvement Strategy For Pharmacists Republic of Armenia Ministry Of Education And Science; Yerevan State Medical University After M. Heratsi; Abstract of The Dissertation For The Scientific of PhD In Pharmaceutical Sciences; On Specialty 15.00.01 – Pharmacy; The Specialized Council 026 “Theoretical Medicine” of The Supreme Certifying Committee Of The Republic Of Armenia At The Yerevan State Medical University. YEREVAN – 2019; Pp 1-26.

Ward P. and Lee M.(2005) Peer-Assisted Learning in Physical Education: A Review of Theory and Research. Journal of Teaching in Physical Education. 24, pp.205–225.

White C., Bradley E., Martindale J., Roy P., et al. (2014) Why are medical students checking out of active learning in a new curriculum? Med Ed. 48(3), pp.315–324.

Zinski A. Blackwell K. T. C. P. W. Belue F. M. and Brooks W. S.(2017) Is lecture dead? A preliminary study of medical students’ evaluation of teaching methods in the preclinical curriculum. International Journal of Medical Education. 8, pp.326–333.

Challa KT, Sayed A, Acharya Y. Modern techniques of teaching and learning in medical education: a descriptive literature review. MedEdPublish (2016). 2021 Jan 21;10:18.

Challa KT, Sayed A, Acharya Y. Modern techniques of teaching and learning in medical education: a descriptive literature review. MedEdPublish (2016). 2021 Jan 21;10:18.

Guyatt, Gordon, et al. Users' Guides to the Medical Literature: A Manual for Evidence-Based Clinical Practice. 3rd ed. McGraw Hill, 2015.

Sackett, David L., et al. "Evidence-Based Medicine: What It Is and What It Isn't." BMJ 312, no. 7023 (1996): 71-72.

Greenhalgh, Trisha. How to Read a Paper: The Basics of Evidence-Based Medicine. 6th ed. Wiley-Blackwell, 2019.

Straus, Sharon E., et al. Evidence-Based Medicine: How to Practice and Teach EBM. 5th ed. Elsevier, 2018.

Dawes, Martin, et al. "Second International Conference on Evidence-Based Health Care Teaching and Learning: Principles of Teaching Evidence-Based Medicine." BMJ 329, no. 7473 (2004): 1018-1020.

Glasziou, Paul, et al. Evidence-Based Medical Monitoring: From Principles to Practice. Wiley-Blackwell, 2008.

Haynes, R. Brian, et al. "Clinical Expertise in the Era of Evidence-Based Medicine and Patient Choice." ACP Journal Club 136, no. 2 (2002): A11-14.

Djulbegovic, Benjamin, and Gordon H. Guyatt. "Progress in Evidence-Based Medicine: A Quarter Century On." The Lancet 390, no. 10092 (2017): 415-423.

Ely, John W., et al. "How to Do a Best Evidence Search." Journal of Family Practice 49, no. 5 (2000): 426-430.

Sulashvili Nodar., PECULIARITIES OF PROFESSIONAL AND CAREER IMPROVEMENT STRATEGY FOR PHARMACISTS REPUBLIC OF ARMENIA MINISTRY OF EDUCATION AND SCIENCE; YEREVAN STATE MEDICAL UNIVERSITY AFTER M. HEARTS; DISSERTATION; Dissertation for the Scientific Degree of Ph.D. in Pharmaceutical Sciences; On specialty 15.00.01 – Pharmacy; YEREVAN – 2019; Pp 1-175;

Brownson, Ross C., et al. Evidence-Based Public Health. 3rd ed. Oxford University Press, 2017.

Shaneyfelt, Terrence M., et al. "Are Guidelines Following Guidelines?" JAMA 301, no. 6 (2009): 651-653.

Cook, David J., et al. "Clinical Recommendations Using Levels of Evidence for Interventional Research." Annals of Internal Medicine 148, no. 2 (2008): 149-156.

Glasziou, Paul, et al. Clinical Thinking: Evidence, Communication, and Decision-Making. Wiley-Blackwell, 2008.

Badyal, Dinesh Kumar, and Parveen Bala Sharma. "Innovations in Teaching and Learning Methods in Medical Education: An Overview." National Journal of Physiology, Pharmacy and Pharmacology 5, no. 5 (2015): 365-368.

Harden, Ronald M., and Joy Crosby. "AMEE Guide No 20: The Good Teacher Is More Than a Lecturer—the Twelve Roles of the Teacher." Medical Teacher 22, no. 4 (2000): 334-347.

Kurtz, Suzanne M., and Jonathan D. Silverman. "The Calgary-Cambridge Referenced Observation Guides: An Aid to Defining the Curriculum and Organizing the Teaching in Communication Training Programmes." Medical Education 30, no. 2 (2016): 83-89.

McLean, Michelle. "Problem-Based Learning in Medical Education: A Review of the Literature." South African Medical Journal 96, no. 11 (2006): 1226-1229.

Ruiz, Jorge G., Michael J. Mintzer, and Rosanne M. Leipzig. "The Impact of E-Learning in Medical Education." Academic Medicine 81, no. 3 (2006): 207-212.

Spencer, John A., and Ronald K. Jordan. "Learner Centred Approaches in Medical Education." BMJ 318, no. 7193 (2007): 1280-1283.

Topping, Keith J. "The Effectiveness of Peer Tutoring in Further and Higher Education: A Typology and Review of the Literature." Higher Education 32, no. 3 (2003): 321-345.

Walsh, Kieran. "Online Educational Tools to Improve the Knowledge of Primary Care Professionals in Infectious Diseases." Education for Primary Care 20, no. 5 (2009): 360-364.

Yew, Elaine H. J., and Karen Goh. "Problem-Based Learning: An Overview of Its Process and Impact on Learning." Health Professions Education 2, no. 2 (2016): 75-79.

Sulashvili N., Beglaryan M. Pharmacist Occupational Features, Regulations Framework and Profession Enhancement Challenges of Pharmaceutics // Caucasus Journal of Health Sciences and Public Health; E ISSN 2449-2450; ISSN 2449-2647; The University of Georgia Publishing Official Journal of the University of Georgia and Iv. Javakhishvili Tbilisi State University with Support of the Arctic University of Tromsø/Norway. Volume 4, Supplement 8, July 20–24, 2020. – PP. 31–36.

Sulashvili N., Gorgaslidze N., Beglaryan M., Gabunia L., Kvizhinadze N., Zarkua T., Giorgobiani M., Peikrishvili N., Sulashvili M..THE MANIFESTATION OF CHARACTERISTICS, OPPORTUNITIES AND CHALLENGES OF ELECTRONIC SYSTEMS AND DIGITAL INTELLIGENCE USING IN PHARMACEUTICAL SERVICES. ISSN 1512-0392; E-ISSN 2667-9736; JECM 2024/4; https://journals.4science.ge/index.php/jecm/issue/view/169; NINO JAVAKHISHVILI-GEORGIAN SCIENTIFIC-PRACTICAL JOURNAL-"Experimental and clinical Medicine", №4; Tbilisi State Medical University, TSMU; Faculty of Public Health, Georgia Academy of Preventive Medicine Sciences and Organized by the Medical Ecology Association XVI International Conference "Health and Ecology", October 12-16, 2024; Santa Margarita - Portofino, Italy-2024. Pp:122-125.

Ziv, Amitai, Paul Root Wolpe, Stephen D. Small, and Shimon Glick. "Simulation-Based Medical Education: An Ethical Imperative." Academic Medicine 78, no. 8 (2003): 783-788.

Frenk, Julio, Lincoln Chen, Zulfiqar A. Bhutta, Jordan Cohen, Nigel Crisp, Timothy Evans, Harvey Fineberg, Patricia Garcia, et al. "Health Professionals for a New Century: Transforming Education to Strengthen Health Systems in an Interdependent World." The Lancet 376, no. 9756 (2010): 1923-1958.

Cook, David A., and David M. Dupras. "A Practical Guide to Developing Effective Web-Based Learning." Journal of General Internal Medicine 19, no. 6 (2004): 698-707.

Ellaway, Rachel H., and Ken E. Masters. "AMEE Guide 32: E-Learning in Medical Education Part 1: Learning, Teaching and Assessment." Medical Teacher 30, no. 5 (2008): 455-473.

Gormley, Gerard J., Michael Collins, Deirdre Boohan, Seamus Bickle, and Hugh Stevenson. "Is There a Place for E-Learning in Clinical Skills? A Survey of Undergraduate Medical Students' Experiences and Attitudes." Medical Teacher 31, no. 1 (2009): e6-e12.

Sulashvili N. Peculiarities of Professional and Career Improvement Strategy for Pharmacists Republic of Armenia Ministry of Education and Science; Yerevan State Medical University after M. Heratsi; Abstract of the Dissertation for the Scientific of PhD in Pharmaceutical Sciences; on Specialty 15.00.01 – Pharmacy; the Specialized Council 026 “Theoretical Medicine” of the Supreme Certifying Committee of the Republic of Armenia at the Yerevan State Medical University. Yerevan–2019. – PP. 1–26.

Harden, Ronald M. "AMEE Guide No. 21: Curriculum Mapping: A Tool for Transparent and Authentic Teaching and Learning." Medical Teacher 23, no. 2 (2011): 123-137.

Kaufman, David M. "Applying Educational Theory in Practice." BMJ 326, no. 7382 (2003): 213-216.

Mann, Karen V. "Theoretical Perspectives in Medical Education: Past Experience and Future Possibilities." Medical Education 45, no. 1 (2012): 60-68.

Norman, Geoffrey. "Problem-Based Learning Makes a Difference. But Why?" CMAJ 178, no. 1 (2008): 61-62.

Biggs, John, and Catherine Tang. Teaching for Quality Learning at University: What the Student Does. 4th ed. Berkshire: McGraw-Hill Education, 2011.

Brown, Sally, and Phil Race. 500 Tips for Tutors. 2nd ed. London: Routledge, 2002.

Frenk, Julio, Lincoln Chen, Zulfiqar A. Bhutta, Jordan Cohen, Nigel Crisp, Timothy Evans, Harvey Fineberg, et al. "Health Professionals for a New Century: Transforming Education to Strengthen Health Systems in an Interdependent World." The Lancet 376, no. 9756 (2010): 1923–58.

Harden, Ronald M., and Jennifer R. Lilley. "The Future of Medical Education: Embracing Technology and Innovation." Medical Teacher 25, no. 4 (2003): 350–52.

Hattie, John. Visible Learning: A Synthesis of Over 800 Meta-Analyses Relating to Achievement. New York: Routledge, 2008.

Kolb, David A. Experiential Learning: Experience as the Source of Learning and Development. Englewood Cliffs, NJ: Prentice Hall, 2005.

Mehta, Kushal, and Uma Dandekar. "Blending Technology with Competency-Based Education in Medicine." Journal of Medical Education and Curricular Development 7 (2020): 1–9.

Miller, George E. "The Assessment of Clinical Skills/Competence/Performance." Academic Medicine 65, no. 9 (2010): S63–S67.

Ramsden, Paul. Learning to Teach in Higher Education. 2nd ed. London: Routledge, 2003.

Sandars, John, and Sergej Stoikov. "The Use of Learning Analytics to Support Innovative Teaching and Learning in Medical Education." Medical Teacher 40, no. 2 (2018): 110–15.

ჩამოტვირთვები

გამოქვეყნებული

2025-02-07

როგორ უნდა ციტირება

სულაშვილი ნ., ალავიძე ნ., ბულეიშვილი მ., კრავჩენკო ვ., სულაშვილი მ., სენიუკი ი., … რობაქიძე კ. (2025). გლობალური პერსპექტივების ძირითადი მახასიათებლების გამოვლენა სამედიცინო უმაღლესი განათლების ინოვაციური სწავლებისა და სწავლის მეთოდოლოგიებში: სტუდენტზე ორიენტირებული პრაქტიკის, ტექნოლოგიების ინტეგრაციისა და კომპეტენციაზე დაფუძნებული ჩარჩოების განვითარების მიმართულებით. სამეცნიერო ჟურნალი “სპექტრი” , 10(2). https://doi.org/10.52340/spectri.2024.10.01.11

გამოცემა

სექცია

Articles
Loading...