ანოტაცია
მულტიმედია განიხილება როგორც ეკონომიურად ეფექტური და პრაქტიკული სასწავლო საშუალება. ეს კვლევა მიზნად ისახავს სტუდენტების დამოკიდებულების შესწავლას სხვადასხვა მულტიმედიური სასწავლო საშუალებების გამოყენების მიმართ.
მეთოდი: მონაცემთა შეგროვების მიზნით გამოყენებულ იქნა ონლაინ კითხვარი. სტუდენტები კვლევაში მონაწილეობას იღებდნენ ელექტრონული ფოსტის საშუალებით და მონაცემები შეგროვდა ექვსი თვის განმავლობაში.
შედეგები: გამოკითხვას გამოეხმაურა სულ 263 სტუდენტი. მონაცემები აჩვენებს, რომ მოწყობილობების გამოყენებასთან დაკავშირებით, როგორებიცაა სმარტფონები (88,88%) და ლეპტოპები (89,19%), სტუდენტებს აქვთ სასწავლო პროცესში მონაწილეობის დადებითი გამოცდილება. სტუდენტები თავდაჯერებულად იყენებენ მულტიმედიურ რესურსებს (76.31%) და აქვთ მულტიმედიური ტექნოლოგიების , როგორც მათი სასწავლო გამოცდილების ნაწილის, გარკვეული ცოდნა. სტუდენტები უპირატესობას ანიჭებდნენ სწავლების ტრადიციულ მეთოდებს, ვიდრე მულტიმედიური ტექნოლოგიებით სწავლების მეთოდებს (58.59%), მაგრამ მულტიმედია განიხილება, როგორც ეფექტური საშუალება პრაქტიკული სწავლისთვის (73.02%). მონაწილეებმა განაცხადეს, რომ იყენებდნენ ელექტრონული სწავლების ხელსაწყოებს უფრო ხშირად 2D ანიმაციებს, ვიდრე სხვა მულტიმედიურ ინსტრუმენტებს და 3D ვებსაიტებს. ბოლოს, სტუდენტებმა გამოთქვეს ინტერესი 3D ანიმაციების განვითარების მიმართ (66.66%), აგრეთვე ინტერაქტიული 3D სწავლების ხელსაწყოების გამოყენების (65.45%,), ასევე სიმულატორების შემუშავებით (64.07%), რათა უკეთ განავითარონ თავიანთი მომავალი კვლევები.
დასკვნა: კვლევის შედეგები აჩვენებს, რომ მონაწილეებმა აღიარეს მულტიმედიის, როგორც პრაქტიკული სასწავლო ინსტრუმენტის მნიშვნელოვანი როლი, რომელსაც შეუძლია მნიშვნელოვნად შეავსოს და გააუმჯობესოს სწავლების ტრადიციული მეთოდები, თუმცა კვლევის შედეგების თანახმად, მულტიმედია ვერ შეცვლის მათ. სტუდენტებმა განსაკუთრებული ინტერესი გამოთქვეს ინტერაქტიული ინსტრუმენტების შემუშავების მიმართ, მათ შორის სიმულატორის გამოყენებისთ სწავლის მიმართ, რათა შეავსონ თავიანთი ცოდნა და გააძლიერონ სასწავლო პროცესი.
წყაროები
Lone M, Vagg T, Theocharopoulos A, Cryan JF, Mckenna JP, Downer EJ, et al. Development and assessment of a three dimensional tooth morphology quiz for dental students. Anat Sci Educ. 2019;12(3):284e299. https://doi.org/10.1002/ ase.1815.
Vaughan T. Multimedia: making it work. Tata McGraw-Hill Education; 2006.
Clark J. Powerpoint and pedagogy: maintaining student interest in university lectures. Coll Teach. 2008;56(1):39e44. https:// doi.org/10.3200/CTCH.56.1.39-46.
Akçayır M, Akçayır G. Advantages and challenges associated with augmented reality for education: a systematic review of the literature. Educ Res Rev. 2017;20:1e11. https://doi.org/10.1016/ j.edurev.2016.11.002.
De Wit-Zuurendonk LD, Oei SG. Serious gaming in women's health care. BJOG. 2011;118(3):17e21. https://doi.org/10.1111/ j.1471-0528.2011.03176.x.
El Tantawi M, Sadaf S, AlHumaid J. Using gamification to develop academic writing skills in dental undergraduate stu dents. Eur J Dent Educ. 2018;22(1):15e22. https://doi.org/ 10.1111/eje.12238.
Vark LL. VARK a guide to learning styles. VARK; [acessed 2019 May 20]. http://vark-learn.com/.
https://www.scirp.org/reference/referencespapers?referenceid=1052713
GJMoiim Riva. Applications of virtual environments in medi cine. Meth info med. 2003;42(5):524e534. https://doi.org/ 10.1055/s-0038-1634379.
Kyaw BM, Saxena N, Posadzki P, Vseteckova J, Nikolaou CK, George PP, et al. Virtual reality for health professions education: systematic review and meta-analysis by the digital health edu cation collaboration. J Med Internet Res. 2019;21(1), e12959. https://doi.org/10.2196/12959
Henderson M, Selwyn N, Aston R. What works and why? Stu dent perceptions of ‘useful’ digital technology in university teaching and learning. Stud High Educ. 2017;42(8):1567e1579. https://doi.org/10.1080/03075079.2015.1007946.
https://ahaslides.com/ka/blog/likert-scale-5-point/
Spies C, Seale I, Botma Y. Adult learning: what nurse educators need to know about mature students. Curationis. 2015;38(2):1e7. https://doi.org/10.4102/curationis.v38i2.1494
Khatoon B, Hill KB, Walmsley AD. Dental students uptake of mobile technologies. BDJ. 2014;216:669. https://doi.org/ 10.1038/sj.bdj.2014.523
Maloney S, Chamberlain M, Morrison S, Kotsanas G, Keating JL, Ilic D. Health professional learner attitudes and use of digital learning resources. J Med Internet Res. 2013;15(1):e7. https://doi.org/10.2196/jmir.2094.
Marsh KR, Giffin BF, Lowrie Jr DJ. Medical student retention of embryonic development: impact of the dimensions added by multimedia tutorials. Anat Sci Educ. 2008;1(6):252e257. https:// doi.org/10.1002/ase.56.
Lone M, McKenna JP, Cryan JF, Vagg T, Toulouse A, Downer EJ. Evaluation of an animation tool developed to supplement dental student study of the cranial nerves. Eur J Dent Educ. 2017;22(3):e427ee437. https://doi.org/10.1111/ eje.12321.
Trelease RB. Diffusion of innovations: smartphones and wireless anatomy learning resources. Anat Sci Educ. 2008;1(6):233e239. https://doi.org/10.1002/ase.58.
Vega Garzon JC, Magrini ML, Galembeck E. Using augmented reality to teach and learn biochemistry. Biochem Mol Biol Educ. 2017;45(5):417e420. https://doi.org/10.1002/bmb.21063.
Prensky MH. Sapiens digital: from digital immigrants and digital natives to digital wisdom. Innovate J Online Educ. 2009;5(3).
Kettanurak V, Ramamurthy K, Haseman WD. User attitude as a mediator of learning performance improvement in an interactive multimedia environment: an empirical investigation of the de gree of interactivity and learning styles. Int J Hum Comput Stud. 2001;54(4):541e583. https://doi.org/10.1006/ijhc.2001.0457.
V. Kettanurak, K. Ramamurthy, WD. Haseman. „User attitude as a mediator of learning performance improvement in an interactive multimedia environment: an empirical investigation of the degree of interactivity and learning styles“. Int J Hum Comput Stud. 2001;54(4):541e583. https://doi.org/10.1006/ijhc.2001.0457.
ეს ნამუშევარი ლიცენზირებულია Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 საერთაშორისო ლიცენზიით .
საავტორო უფლებები (c) 2024 ქართველი მეცნიერები