საავტომობილო გვირაბების სავენტილაციო სისტემების ხანძარუსაფრთხოების ანალიზი
PDF (English)

საკვანძო სიტყვები

სავენტილაციო სისტემები
საავტომობილო გვირაბები

როგორ უნდა ციტირება

ლანჩავა ო. (2021). საავტომობილო გვირაბების სავენტილაციო სისტემების ხანძარუსაფრთხოების ანალიზი: ბეჭდური ვერსია გამოქვეყნებულია: სამთო ჟურნალი #1(24), 2010. ქართველი მეცნიერები, 2(2). https://doi.org/10.52340/gs.02.20.267

ანოტაცია

მათემატიკური მოდელირების მეთოდით განხილულია ძლიერი და ძალზე ძლიერი ხანძრის გავლენა საავტომობილო გვირაბების სავენტილაციო სისტემებზე მათი კოლაფსის დადგომის პერიოდის დადგენის მიზნით. მოდულები შესრულებულია გრძივი სისტემისათვის ჭავლური ვენტილატორების გამოყენებით და ნახევრად განივი გამწოვი სავენტილაციო სისტემისათვის, რომლებიც ადაპტირებულია საქართველოში. მოდელებზე ხანძრის ტემპერატურა იცვლებოდა  300-1000°C-ის, ხოლო ხანძრის სიმძლავრე 30-100 მგვტ-ის ფარგლებში. 1000°C ტემპერატურაზე, ნახევრად განივი გამწოვი სავენტილაციო სისტემისათვის კოლაფსის დადგომის პერიოდი იცვლება 0.5-2.5 წთ-ის ფარგლებში ხანძრის სიმძლავრის მიხედვით. დაახლოებით იმავე სიდიდისაა აღნიშნული პერიოდი გრძივი სისტემისათვის. საგანგებო სიტუაციების მართვის თვალსაზრისით არცერთი სისტემა არ ხასიათდება ეფექტურობით ძლიერი და ძალზე ძლიერი ხანძრის შემთხვევაში. ამ დროს სიცოცხლისა და ინფრასტრუქტურის გადარჩენის ერთ-ერთი ძირითადი გზაა გვირაბის ოპერატიული დაყოფა მცირე სიგრძის მონაკვეთებად მოძრავი ზღუდარებით ან მსგავსი მოწყობილობებით, რომლებიც შეაფერხებენ ან სრულად აღკვეთენ ტოქსიკური აირებისა და ჭარბი სითბოს უკონტროლო გავრცელებას მიწისქვეშა სივრცეში.

https://doi.org/10.52340/gs.02.20.267
PDF (English)

წყაროები

The White Book 2001, Published in April 24, 2001, Sweet 8c Maxwell Ltd, ISBN 10: 0421745800, ISBN 13:9780421745803.

D. Theologitis. Eurotransport, 2005, Мг 3. pp. 16 — 22.

O. Lanchava, E. Medzmariashvili, N. Ilias, G.Khitalishvili, Z. Lebanidze. Prospects of usage of transforming systems for extinguishing fire in tunnels. International Scientific Conference “Advanced Lightweight Structures and Reflector Antennas”, Tbilisi, 2009. pp. 301-308.

ო. ლანჩავა. რიკოთის საავტომობილო გვირაბის სავენტილაციო სისტემის მოდერნიზაციის საკითხისათვის. „სამთო ჟურნალი“, №1-2, (16-17), თბილისი , 2006. გვ. 57-59.

O.Lanchava, em I. Andras, R. Moraru, I. Neag. On the Ventilation of Transport Tunnels in the Presence of a Strong (Heavy) Fire. Annals of the University of Petrosani, Petrosani (Romania), 2007, Vol. 9 (XXX VI), Part l pp. 219-227.

Ланчава О.А., Лебанидзе 3.5. По поводу коллапса системы вентиляции тоннеля при сильном пожаре. Журнал «Транспорт», N934 (31-32), Тбилиси , 2008. с. 29-31.

Ланчава О.А. Моделирование теплопереноса в горном массиве на интеграторе БУСЭ. Процессы горного производства, N97 (319). Изд. ГПИ, Тбилиси, 1987. с. 33-38.

UN, Economic and Social Council, Economic Commission for Europe, Report TRANS/AC, 7/9,2001. P.59.

A. Beard, R. Carvel. Handbook of tunnel fire safety. Technology & engineering. Thomas Telford Ltd, London, 2005. P. 514.

A. Haack. Fire Protection in Traffic Tunnel: General Aspects and Results of the EUREKA Project, TUNNELING AND UNDERGROUND SPACE TECHNOLOGY, 1998, Volume 13, № 2. Pp. 377-381.

E. Fermi. Thermodynamics, New York, Prentice- Hall Inc, 1937. 140 p .

M.E. Серебряков. Внутренняя балистика. Москва, Оборонгиз, 1949. 670с.

UN, Economic and Social Council, Economic Commission for Europe, Report TRANS/AC. 7/11, 2002. P. 6.

Creative Commons License

ეს ნამუშევარი ლიცენზირებულია Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 საერთაშორისო ლიცენზიით .

საავტორო უფლებები (c) 2021 O. A. Lanchava

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...