ანოტაცია
ხანძრის თანმდევი მოვლენებისა და პროცესების კონტროლი არის ერთ-ერთი საკვანძო საკითხი გვირაბის სახანძრო უსაფრთხოების ნებისმიერი პროექტისათვის. აღნიშნული პროცესები გამოხატულია მაღალი ტემპერატურის, კვამლისა და წვის ტოქსიკური პროდუქტების გავრცელების დინამიკით ხანძრის კერისა და გვირაბის ფარგლებში. გრძივი ვენტილაციის პირობებში ორი ძირითადი პარამეტრი არის მნიშვნელოვანი: კრიტიკული სიჩქარე და უკუდინების სიგრძე. ორივე აღნიშნულ პარამეტრზე არსებით გავლენას ახდენს შემოთავაზებული მოქნილ ზღუდართა სისტემა, რომელიც გვირაბის აეროდინამიკური წინაღობის გაზრდის შედეგად შესაძლებელს ხდის შეფერხდეს ხანძრის დამაზიანებელი ფაქტორების გავრცელების ტემპი გვირაბში. უფრო მეტიც, გარკვეული პირობითობით, მოცემული ზღუდარების გამოყენებით შესაძლებელია გვირაბის დაყოფა მოკლე სიგრძის მონაკვეთებად, რაც გარკვეული პერიოდის განმავლობაში ხანძრის გავრცელებასაც შეაფერხებს. აღნიშნული ტრანსფორმირებადი ზღუდარების ყოველმხრივი თეორიული და ექსპერიმენტული შესწავლა, ისე როგორც მათი სხვადასხვა კონსტრუქციებისა და მოქმედების პრინციპების დამუშავება აუცილებელია სატრანსპორტო გვირაბების უსაფრთხოების უზრუნველსაყოფად. წინამდებარე სტატიაში შემოთავაზებული მსუბუქი ტრანსფორმირებადი ზღუდარების ახალი ტექნოლოგია, რომელიც შესაძლებელია გამოყენებულ იქნას როგორც არსებულ, ასევე დასაპროექტებელ საავტომობილო გვირაბებში.
წყაროები
D. Theologitis (2005) Euro transport, # 3, ɪp. 16 – 22.
UN, Economic and Social Council, Economic Commission for Europe (2001) Report TRANS/AC.7/9, p. 59.
UN, Economic and Social Council, Economic Commission for Europe (2002) Report TRANS/AC.7/11, p. 6.
Bettelini M., Rigert S., Seifert N. (2012) FLEXIBLE DEVICES FOR SMOKE CONTROL IN ROAD TUNNELS, Amberg Engineering Ltd., Regensdorf-Watt, Switzerland, 6th International Conference “Tunnel Safety and Ventilation”, pp 265-272, Graz.
Amelchukov Cergei Petrobich, Korotkov Iurii Andreevich (2007) Protivoojarnii zanaves, Patent rosiiskoi federacii, RU 2 351 378 C1.
Seitlinger Gunter, Sicherheitseeinrichtung bei Tunnelbranden (2002) DEUTSHLAND PATENT DE 101 27 091 A1.
Wagner Ernst Werner at al, (2003) Verfahern und Vorrichtung zum Loschen von Branden in Tunneln, Europaisches Patentamt EP 1 312 392 A1.
Lanchava, O. (2021). ANALYSIS OF CRITICAL AIR VELOCITY FOR TUNNEL FIRES CONTROLED BY VENTILATION: Print version was published: Mining Journal 1 (42); 2019.-126-132. GEORGIAN SCIENTISTS, 3(2).
O. Lanchava, E. Medzmariashvili, N. Ilias, G. Khitalishvili, Z. Lebanidze (2009) Prospects of usage of transforming systems for extinguishing fire in tunnels. International Scientific Conference “Advanced Lightweight Structures and Reflector Antennas”, pp. 301-308, Tbilisi.
O. Lanchava, G. Nozadze, N. Bochorishvili, Z. Lebanidze, N. Arudashvili, M. Jangidze, K. Tsikarishvili (2014) Criteria for evaluation of emergency firefighting in transport tunnels. “Transport Bridge Europe-Asia”, Materials of International Conference, pp. 29-34, Tbilisi,
O. Lanchava, G. Nozadze, N. Arudashvili (2015) ANALIZE OF FATAL FIRES IN TRANSPORT TUNNELS AND MEASURES OF ITS PREVENTING. Mining Journal N2 (35), pp. 85-89, Tbilisi (in Georgian).
O. Lanchava, N. Ilias, G. Nozadze (2017) Some problems for assessment of fire in road tunnels. Quality Access to Success, Vol. 18, S1, pp. 69-72, Bucharest.
N. Ilias, O. Lanchava, G. Nozadze (2017) Numerical modelling of fires in road tunnels with longitudinal ventilation system. Quality Access to Success, Vol. 18, S1, pp. 77-80, Bucharest.
O. Lanchava, N. Ilias, G. Nozadze, S.M. Radu (2019) Heat and hygroscopic mass exchange modeling for safety management in tunnels of metro. Quality Access to Success, Vol. 20, S1, pp. 27-33, Bucharest.
ეს ნამუშევარი ლიცენზირებულია Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 საერთაშორისო ლიცენზიით .
საავტორო უფლებები (c) 2021 ქართველი მეცნიერები