ექთნების კმაყოფილების შეფასება საყოველთაო ჯანდაცვის პროგრამის მოქმედების პირობებში

ექთნების კმაყოფილების შეფასება საყოველთაო ჯანდაცვის პროგრამის მოქმედების პირობებში

ავტორები

  • ბაღდუ ჩხაიძე თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტი image/svg+xml
  • ლაშა ლორია თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტი image/svg+xml

DOI:

https://doi.org/10.52340/spectri.2024.10.01.07

საკვანძო სიტყვები:

შრომითი კმაყოფილება, მენეჯმენტი, სამუშაო გარემო

ანოტაცია

შრომითი კმაყოფილების რთული ფენომენის ყოვლისმომცველ გაგება, ხელს შეუწყობს ეფექტური სტრატეგიების შემუშავებას საექთნო დეფიციტის აღმოსაფხვრელად და პაციენტის მოვლის ხარისხის გაზრდის მიზნით.

ჩვენი კვლევის მიზანია კორელაციების დადგენა ექთნების სამუშაოთი კმაყოფილების მახასიათებლებს შორის.

მეთოდები: კვლევაში ჩართული იყო 71 ექთანი: დედოფლისწყაროს, წალკის, დმანისის, ლანჩხუთის, ხარაგაულის, ამბროლაურის, ონის, ცაგერის, ლენტეხის, თიანეთის, თეთრიწყაროს და ყაზბეგის სამედიცინო დაწესებულებების კლინიკებიდან.

რესპოდენტებმა 5 ბალიანი სისტემით შეაფასეს სამუშაო გარემო, დაწესებულების ზრუნვა პერსონალის კეთილდღეობაზე, სანიტარული ნორმების კონტროლი, სამედიცინო აღჭურვილობისა და რესურსების ხელმისაწვდომობა, კოლეგებს შორის მხარდაჭერა და თანამშრომლობა, პროფესიული განვითარების შესაძლებლობა, ანაზღაურება, შრომის დანაწილება, სამუშაო გრაფიკი და დასვენების დრო.

შედეგები: ექთნები მაქსიმალური ქულით ყველაზე ხშირად აფასებდნენ კოლეგებს შორის მხარდაჭერას და თანამშრომლობას (38.03%), ყველაზე იშვიათად - შრომის დანაწილებით და რესურსებით უზრუნველყოფით კმაყოფილებას. არც ერთ რესპოდენტს არ შეუფასებია დასვენების სრულყოფილად გამოყენება 5 ქულით. ყველაზე მცირე   - 1 ქულით ყველაზე ხშირად შეფასებული იყო ტრენინგებით კმაყოფილება (35%).

სამუშაოთი  ზოგადი კმაყოფილება შეფასდა შემდეგნაირად: 1 ქულიანი შეფასება არ აღუნიშნავს არც ერთ რესპოდენტს, 2 ქულით შეაფასა 11.27%-მა, 3 ქულით - 53,52%-მა, 4 ქულით - 28,17%-მა და 5 ქულით მხოლოდ რესპოდენტთა 7.04%-მა.

კმაყოფილების მიხედვით, ყველაზე დაბალი საშუალო ქულა ჰქონდა კმაყოფილებას სამუშაო გარემოთი(1.51+1.04), ხოლო ყველაზე მაღალი - სანიტარული ნორმების შეფასებას სამუშაო ადგილზე (4.1+0.72); სამუშაოთი ზოგადი კმაყოფილება შეადგენს 3.31+0.81 ქულას.

ზოგად კმაყოფილებასთან სარწმუნო დადებით კორელაციას ამჟღავნებს:  სამედიცინო აღჭურვილობისა და რესურსების ხელმისაწვდომობა - r=.353**, p=0,003; კოლეგებს შორის მხარდაჭერა და თანამშრომლობა - r=.459**, p=<0.001; შრომის დაფასება - r=.359**, p=0,002; კმაყოფილება ხელფასით r=.328**, p=0,005;  კმაყოფილება ტრენინგებით - r=.370**, p=0,002; კმაყოფილება სამუშაო გრაფიკით - r=.265*, p=0,026;

ექთნების შრომითი კმაყოფილების აუცილებელი პირო თანამშრომლების მიმართ სოციალური პასუხისმგებლობით მიდგომა და მათი მოთხოვნებისა და უფლებების გათვალისწინება.

##plugins.generic.usageStats.downloads##

##plugins.generic.usageStats.noStats##

ავტორის ბიოგრაფიები

ბაღდუ ჩხაიძე, თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტი

დოქტორანტი

ლაშა ლორია, თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტი

ასოცირებული პროფესორი

წყაროები

Mirabito AM, Berry LL. You say you want a revolution? Drawing on social movement theory to motivate transformative change. Journal of Service Research. 2015 Aug;18(3):336-50.

Prakash G, Srivastava S. Role of internal service quality in enhancing patient centricity and internal customer satisfaction. International Journal of Pharmaceutical and Healthcare Marketing. 2019 Apr 3;13(1):2-0.

Labrague LJ, McEnroe‐Petitte DM, Tsaras K. Predictors and outcomes of nurse professional autonomy: A cross‐sectional study. International journal of nursing practice. 2019 Feb;25(1):e12711.

Gasparito RC, Guilardello EB. Professional practice environment and Burnout among nurses. Rev Rene.[Internet]. 2015.[Access April 21, 2015]; 16 (1): 90-6 [Internet]. 2015

Abdullah MI, Huang D, Sarfraz M, Ivascu L, Riaz A. Effects of internal service quality on nurses’ job satisfaction, commitment and performance: Mediating role of employee well‐being. Nursing Open. 2021 Mar;8(2):607-19.

Lu H, Zhao Y, While A. Job satisfaction among hospital nurses: A literature review. International journal of nursing studies. 2019 Jun 1;94:21-31.

Topali D, Konstantinidis C, Vasiliki V, Giovanis N. Organizational Culture and the Satisfaction of Primary Health Care Professionals as Quality Indicators for a Primary Health Care Development Strategy. InProceedings 2025 Jan 3 (Vol. 111, No. 1, p. 4). MDPI.

Wang JH, Li CY. Should Medical Service Industry in China Implement the Internal Service Recovery? Explore Its Moderation Effect on Internal Service Quality, Employee Satisfaction, and Employee Loyalty. Journal of Management & Decision Sciences. 2018 Dec 1;1(1):20-43.

Pursio K, Kankkunen P, Mikkonen S, Kvist T. Organizational characteristics of nursing practice environments related to registered nurses’ professional autonomy and job satisfaction in two Finnish Magnet-aspiring hospitals: structural equation modeling study. BMC nursing. 2024 Feb 6;23(1):100.

კარანაძე რ, ჩარკვიანი ნ, ჯაფარიძე ს, ომსარაშვილი დ. ექთნების შრომის პირობები საქართველოში. თბილისი, 2019.

ამბროლაძე მ. საექთნო საქმის პრიორიტეტულობა და გამოწვევები საქართველოში. Health Policy, Economics and Sociology. 2024 Jun 3;8(1).

Lu H, Zhao Y, While A. Job satisfaction among hospital nurses: A literature review. International journal of nursing studies. 2019 Jun 1;94:21-31.

ჩამოტვირთვები

გამოქვეყნებული

2025-02-07

როგორ უნდა ციტირება

ჩხაიძე ბ., & ლორია ლ. (2025). ექთნების კმაყოფილების შეფასება საყოველთაო ჯანდაცვის პროგრამის მოქმედების პირობებში. სამეცნიერო ჟურნალი “სპექტრი” , 10(2). https://doi.org/10.52340/spectri.2024.10.01.07

გამოცემა

სექცია

Articles
Loading...