ანოტაცია
ნაშრომში განხილულია ის ძირითადი საკითხები და ბიოეთიკური მიდგომები რაც სიმულაციური სწავლების დროს არის გასათვალისწინებელი. მნიშვნელოვანია სპეციალური კოდექსის ძირთადი პრინციპების ცოდნა. ეთიკის კოდექსი ეყრდნობა და ავითარებს გაერთიანებული ერების განვითარების პროგრამისა და სხვა პროფესიული ასოციაციების მიერ გამოხატულ ფუნდამენტურ ღირებულებებსა და პრაქტიკას. სამედიცინო განათლებაში სიმულაციური სწავლების დროს მნიშვნელოვანია აღინიშნოს, რომ ეს არის სამედიცინო განათლებაში ერთ-ერთი დამხმარე მეთოდი და ,, ვერასოდეს ჩაანაცვლებს კლინიკურ პრაქტიკას. სამედიცინო განათლებაში დროს მკაფიოდ უნდა იყოს განსაზღვრული მიზანი, სამიზნე აუდიტორია, რათა პასუხი გაეცეს კონკრეტულ შეკითხვებს როლური თამაშის გამოყენებით. ასევე განხილულია, თუ რას ეფუძნება სიმულაციური სწავლება და რატომ გვჭირდება საუბარი ,,ეთიკის და ბიოეთიკის“ შესახებ, რაზეა დამოკიდებულია სწავლების ეფექტურობა. განხილულია ასევე სტანდარტული პაციენტის როლი და მათთან ურთიერთობაში ეთიკური პრინციპების გათვალისწინება .
წყაროები
ენციკლოპედიური ლექსიკონი-ეთიკის და ბიოეთიკის განმარტებისათვის http://www.nplg.gov.ge/gwdict/index.php?a=term&d=5&t=5852
CASE METHOD AND SIMULATION IN BIOETHICS. M.T. Lopez de la Vieja,
; pp. 4915-4921; 8th International Technology, Education and Development Conference. Dates: 10-12 March, 2014; Location: Valencia, Spain
Chen RP. Moral imagination in simulation-based communication skills training. Nurs Ethics 2011; 18:102- 11. [CrossRef][PubMed]
Healthcare Simulations Code of Ethics. Code of Ethics Working group. Supported by SSH (Society for Simulation in Healthcare), published 2018, 12.02. ssih.org/Code-of-Ethics
Issenberg SB, McGaghie WC, Petrusa ER, Lee GD, Scalese RJ. Features and uses of high-fidelity medical simulations that lead to effective learning: a BEME systematic review. Med Teach 2005; 27:10–28. [CrossRef][PubMed]
Lerner S, Magrane D, Friedman E. Teaching teamwork in medical education. Mt Sinai J Med 2009; 76:318- 29. [CrossRef][PubMed]
Motola I, Devine LA, Chung HS, Sullivan JE, Issenberg SB. Simulation in healthcare education: a best evidence practical guide. AMEE Guide No. 82. Med Teach 2013;35:1511-30. [CrossRef][PubMed]
Pinar G, Peksoy S. Simulation-based learning in healthcare ethics education. Creative Education 2016; 7:131-8. [CrossRef]
Pott, L. (2008). The invisible standardized patient. In R. R. Kyle & W. Murray (Eds.), Clinical simulation: Operations, engineering and management (pp. 379-383). New York: Elsevier, Inc
Principles of Clinical Ethics and Their Application to Practice. Basil Varkey . Med Princ Pract 2021;30(1):17-28. PMID: 32498071.PMCID: PMC7923912; DOI: 10.1159/000509119
Simulation: a new approach to teaching ethics.Margaret Buxton, Julia C Phillippi, Michelle R Collins ;J Midwifery Womens Health. 2015 Jan-Feb;60(1):70-4.
doi: 10.1111/jmwh.12185. Epub 2014 Aug 20.PMID: 25141791
Smith, A. B, Lammers, S. E. The ethics of simulation. In: Defining excellence in simulation programs. Philadelphia, PA: Wolters Kluwer; 2014. p. 592-596.
Tritrakarn P, Berg BW, Kasuya RT, Sakai DH. Medical school hotline: Can we use simulation to teach medical ethics? Hawaii J Med Public Health 2014;73:262-4. [PubMed]
Ziv A, Wolpe PR, Small SD, Glick S. Simulation-Based Medical Education: An Ethical Imperative. Acad Med 2003; 78:783–8. [CrossRef][PubMed]
ეს ნამუშევარი ლიცენზირებულია Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 საერთაშორისო ლიცენზიით .
საავტორო უფლებები (c) 2024 ქართველი მეცნიერები