მნემონური სტრატეგიის ეფექტური გავლენა ინგლისური ენის ლექსიკის შესწავლაზე (საქართველოს ერთ-ერთი პროფესიული კოლეჯის მაგალითზე)
ჩამოტვირთვები
ინგლისური ენის სწავლის პროცესი სხვადასხვა კომპონენტისგან შედგება, რომელთაგან საუბარი ერთ-ერთ მნიშვნელოვან ნაწილს შეადგენს. რადგან საუბარი ვერბალურ და კომუნიკაციურ უნარებს აერთიანებს. სშირად ინგლისურ ენაზე მეტყველება სტუდენტებისთვის რთული გამოწვევაა, რადგან მათ არ აქვთ საკმარისი ლექსიკა, რასაც თავის მხრივ უარყოფითი გავლენა აქვს მათ თავდაჯერებულობაზე, რომ ისაუბრონ ინგლისურ ენაზე. გარდა ამისა მათ ექმნებათ პრობლემები უცხო ენაზე ნასწავლი სიტყვების დამახსოვრების პროცესში, შედეგად, მათი სწავლის მოტივაცია იკლებს და საბოლოოდ სტუდენტები გამართულად ვერ საუბრობენ ინგლისურ ენაზე. აღნიშნული საკითხებიდან გამომდინარე, კვლევა მიზნად ისახავს გაეცნოს ინგლისურ ენაზე საუბრისა და ახალი ლექსიკის შესწავლის დროს არსებულ სირთულეებს, აგრეთვე მნემონიკის მნიშვნელობას სასწავლო პროცესში სამეტყველო უნარების გაძლიერების მიზნით. აღსანიშნავია, რომ მნემონიკა სტრატეგიაა, რომელიც სტუდენტებს ინგლისური ლექსიკის შესწავლასა და შინაარსის დამახსოვრებაში ეხმარება. კვლევის მიზანია გამოკვეთოს, თუ რა გავლენა აქვს მნემონიკის მეთოდს ინგლისური ლექსიკის შესწავლასა და დამასხოვრებაში. ხოლო, ლიტერატურულ მიმოხილვაში მკითხველი გაეცნობა ლექსიკის სწავლის სტრატეგიებსა (VLS) და ლოკის მეთოდს (The Method of Loci). აგრეთვე, კვლევის შედეგებს, რომლებიც 30 სტუდენტს შორის ინტერვიუს საფუძველზე დადგინდა.
Downloads
Metrics
Amiryousefi, M. &. (2011). Mnemonic instruction: A way to boost vocabulary learning and recall. Journal of Language Teaching and Research, 2(1),178 -182.
Chiew, M. &. (2021). Exploring vocabulary learning strategies in a second language setting. International Journal of Academic Research in Buisness and Social Sciences, 11(12), 1298-1309.
Gross, A. J.-R. (2014). Do older adults use the method of loci? Experimental Aging Research, 40(2), 140-163.
Gu, Y. (2010). Learning strategies for vocabulary development. Reflection on English Language Teaching, 9(2), 105-118.
Jaikrishman, S. &. (2021). A review on vocabulary learning strategies used in learning Engish as a second language. International Jurnal of Academic Research in Buisness and Social Sceinces, 11(9), 297-309.
Lodico, M., Spoulding, D., &Voegtle, K. (2010). Methods in educational research, 2nd ed. Jossey-Bass.
საავტორო უფლებები (c) 2023 ქართველი მეცნიერები
ეს ნამუშევარი ლიცენზირებულია Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 საერთაშორისო ლიცენზიით .