სახვითი ხელოვნება როგორც ფილოსოფიის კატეგორია
DOI:
https://doi.org/10.52340/gmg2023.01.23საკვანძო სიტყვები:
ფილოსოფია, სახვითი ხელოვნება, ჭვრეტის უნარი, ანტინომია, „თამაში“, ალგორითმიანოტაცია
ხელოვნება არ არის განყენებული საქმიანობა ის ფილოსოფიაა თავისი ტერმინოლოგიითა და შინაარსით, ფილოსოფოსების ერთმა ნაწილმა მასში დაინახა ორი განსხვავებული მიმართულება: 1. გრძნობად არსებული ფორმები, ფერები, ბგერები, და: 2. სულიერი ცხოვრების ამსახველი ელემენტები, რომელიც გახდა ფილოსოფიური მსჯელობის საგანი, გამოკვლევის ობიექტი და სახვითი ხელოვნების სხვადასხვა მიმდინარეობის შექმნის საფუძველი, მაგალითად ფილოსოფოსმა ჰ. სპენსერმა ჩამოაყა-ლიბა ხელოვნების თამაშიდან თეორია (ტერმინი) – „თამაშის“ თეორია, რომელიც გარკვეულწილად ეხმიანება ფილოსოფოს კანტის ანტინომიების თეორიას, მაშასადამე ხელოვნება სულიერი ინფორმაციის წყაროა ანუ კავშირშია გონთან და ის ფილოსოფიაა, სადაც აშკარად ჩანს კავშირი ადამიანის ცნობიერსა და ქვეცნობიერს შორის - სწორედ ეს არის წარმოდგენილ სტატიაში დასაბუთებული.
##plugins.generic.usageStats.downloads##
წყაროები
Hegel. Aesthetics, Volume I. Pub.: “Khelovneba», Tb., 1973. (in Georgian)
Kakabadze V. Catalog of paintings. Pub.: “Sveti”, Tb., 2021-2022 (in Georgian)
Leon Batista Alberti, On Painting, revised edition, 1966. (in English)
Mahon Dorothy., “A New Look at a Seventeenth-Century Dutch Still Life,” The Metropolitan Museum of Art Bulletin 51, no. 3 (Winter, 1993-1994): 17. (in English)
Potsverashvili D. Revisiting some issues of the philosophy of art. Pub.: Tb., Technical University, Tb., 2010. (in Georgian)
Sedlmayer Hans. The revolution of modern art. Tb., 2009. (in Georgian)
Westermann Mariet., The Art of the Dutch Republic 1585-1717, 2nd edition (London: Laurence King Publishing Ltd, 2004). (in English)
Zubov V. Alberti and the cultural heritage of the past. Masters of the past//western classical art M., 1983 p. 5-25. (in Georgian)
https://library.oapen.org/bitstream/id/98109fef-dd64-403b-8977-ac2af197c67b/97811387 8977_text.pdf