მედიცინის სტუდენტებში პროფესიონალიზმის შეფასება: სიმულირებული სასწავლო გარემოს როლი
DOI:
https://doi.org/10.52340/jecm.2025.02.02საკვანძო სიტყვები:
Professionalism, Medical Education, Simulated Learning, OSCE, Student Perceptions, Professional Developmentანოტაცია
პროფესიონალიზმი წარმოადგენს მედიცინის განათლების ძირითად კომპეტენციას, რომელიც მოიცავს ეთიკურ გადაწყვეტილებების მიღებას, კომუნიკაციას, ემპათიას, პასუხისმგებლობას და პატივისცემას პაციენტებისა და კოლეგების მიმართ. მიუხედავად იმისა, რომ ფორმალური სასწავლო პროგრამები ხაზგასმით აღნიშნავენ მის მნიშვნელობას, პროფესიონალიზმის შეფასება კვლავ გამოწვევად რჩება მისი სუბიექტური ბუნებისა და დაფარული სასწავლო პროცესების გავლენის გამო. ეს კვლევა აფასებს, თუ რამდენად არის პროფესიონალიზმი ინტეგრირებული მედიცინის განათლებაში და იკვლევს სიმულაციური სასწავლო გარემოების, განსაკუთრებით კი ობიექტურად სტრუქტურირებული კლინიკური გამოცდების (OSCE), ეფექტურობას პროფესიონალური ქცევების ჩამოყალიბებისა და შეფასების პროცესში. გამოყენებული იყო შერეული მეთოდოლოგია, რომელიც აერთიანებდა ლიტერატურის მიმოხილვასა და ბაკალავრიატის მედიკოს სტუდენტების გამოკითხვის მონაცემებს. გამოკითხვა შეეხო სტუდენტების ხედვებს პროფესიონალიზმის შესახებ, მისი ინტეგრაციის ხარისხს განათლებაში და შეფასების მეთოდების, მათ შორის OSCE-ს ეფექტურობას. რაოდენობრივი მონაცემები გაანალიზდა აღწერითი სტატისტიკის გამოყენებით, ხოლო თვისებრივმა პასუხებმა უფრო სიღრმისეული შეხედულებები წარმოაჩინა. შედეგებმა აჩვენა, რომ სტუდენტების 78% თვლის, რომ პროფესიონალიზმი საშუალოდ ან კარგად არის ინტეგრირებული მათ განათლებაში. OSCE შეფასდა როგორც "ძალიან ეფექტური" ან "ეფექტური" გამოკითხულთა 72%-ის მიერ, განსაკუთრებით ემპათიისა და კომუნიკაციის შეფასების კუთხით, თუმცა 43% გამოთქვამს შეშფოთებას OSCE-ის რეალურ კლინიკურ ქცევებთან შესაბამისობის თაობაზე. სტუდენტებმა ხაზგასმით აღნიშნეს ინტერდისციპლინარული ტრენინგის, რეალისტური სიმულაციებისა და უწყვეტი უკუკავშირის საჭიროება. სიმულაციური სასწავლო გარემოებები მნიშვნელოვანია პროფესიონალიზმის განვითარებისათვის, თუმცა ისინი უნდა დაკომპლექტდეს რეალური შემთხვევების, ხანგრძლივი შეფასებებისა და რეფლექსიური პრაქტიკის გამოყენებით პროფესიონალიზმის უფრო სრულყოფილი შეფასების მიზნით.
Downloads
წყაროები
Morreale MK, Balon R, Louie AK, Guerrero APS, Aggarwal R, Coverdale J, Beresin EV, Brenner AM. The Vital Importance of Professionalism in Medical Education. Published online: 7 August 2023. Academic Psychiatry.
General Medical Council (GMC). Good Medical Practice. Published 22 August 2023. Guidance effective from 30 January 2024.
Lynch DC, Surdyk PM, Eiser AR. Assessing Professionalism: A Review of the Literature. Medical Teacher. Published online: 3 July 2009.
BMJ. Medical Professionalism: Can It and Should It Be Measured? BMJ. November 2009; 339
Alkhateeb N, Salih AM, Shabila N, Al-Dabbagh A. Objective Structured Clinical Examination: Challenges and Opportunities from Students’ Perspective. PLoS One. Published 2023.
Li H, Ding N, Zhang Y, Liu Y, Wen D. Assessing Medical Professionalism: A Systematic Review of Instruments and Their Measurement Properties. PLoS One. 2023.
Nittur N, Kibble J. Current Practices in Assessing Professionalism in United States and Canadian Allopathic Medical Students and Residents. Cureus. 2022.
Lockyer J, Sargeant J. Multisource Feedback: An Overview of Its Use and Application as a Formative Assessment. CMEJ. Published: August 26, 2022.
Bevan J, Russell B, Marshall B. A New Approach to OSCE Preparation - PrOSCEs. 2020.
Swing S, Bashook P, et al. ACGME Assessment Guidebook. First version released 2020.
