მასწავლებლების ცნობიერების, ცოდნისა და ხედვების შეფასება წყლის, სანიტარიისა და ჰიგიენის საკითხებზე საქართველოს სკოლებში
DOI:
https://doi.org/10.52340/jecm.2025.01.18საკვანძო სიტყვები:
WASH (Water, Sanitation, and Hygiene), Teacher, Awareness, Knowledge, School Sanitationანოტაცია
სუფთა წყლის, სანიტარიისა და ჰიგიენის (WASH) პირობები სკოლებში აუცილებელია ჯანმრთელი სასწავლო გარემოს შესაქმნელად და სტუდენტების კეთილდღეობის ხელშესაწყობად. მიუხედავად იმისა, რომ მსოფლიოში მიღწეულია პროგრესი WASH მომსახურებების გაუმჯობესებასთან მიმართებაში, ბევრი სკოლა, განსაკუთრებით განვითარებად ქვეყნებში, კვლავ გამოწვევების წინაშეა. აღნიშნული კვლევა აფასებს მასწავლებელთა ცნობიერებას, ცოდნასა და შეხედულებებს იმ სკოლებში, რომლებიც მონაწილეობდნენ აშშ-ის საერთაშორისო განვითარების სააგენტოს (USAID) და Coca-Cola Foundation-ის მიერ დაფინანსებულ WASH პროგრამებში საქართველოში 2015-2021 წლებში და ასევე იმ სკოლებში, რომლებიც არ მონაწილეობდნენ აღნიშნულ პროექტში. კვლევა მიზნად ისახავდა შეფასებულიყო საგანმანათლებლო პროგრამების მნიშვნელობა და მათი გავლენა პროფესიულ განვითარებასა და ცნობიერების ამაღლებაზე.
Downloads
წყაროები
UNICEF. (2020). Water, sanitation, and hygiene in schools. Retrieved from https://www.unicef.org
World Health Organization (WHO). (2019). Water, sanitation and hygiene (WASH) in schools. https://www.who.int
WASH in Schools Network. (2018). Impact of WASH education on children's health and learning outcomes. Retrieved from https://www.washinschoolsnetwork.org