შედარება - შეპირისპირების როლი მოსწავლეთა შემოქმედებითი აზროვნების განვითარებაში
DOI:
https://doi.org/10.52340/lac.2024.32.26საკვანძო სიტყვები:
შედარება შეპირისპირების მეთოდი, ვაჟა ფშაველა, ლექსი „დიდი თამარი“ანოტაცია
მხატვრული ტექსტების შედარება- ინტერპრეტირება და დასკვნების გამოტანა, მოსწავლეთა პირადი დამდებულების გამოხატვა,რის საფუძველსაც წარმოადგენს მხატვრული ნაწარმოებების წაკითხვა,გაგება და გააზრება,ქართული ენისა და ლიტერატურის სტანდარტის ერთ-ერთი მოთხოვნაა.
VI კლასში ვაჟა-ფშაველას „დიდი თამარის“ სწავლებისას ეფექტურია ყურადღების გამახვილება ნაწყვეტზე გრიგოლ ორბელიანის პოემიდან „სადღეგრძელო“-„თამარის დროშა გაშალეს“ და აკაკი წერეთლის ლექსზე „სიზმარი“, რომლებიც შესწავლილია V კლასში. სამივე ლექსის შედარება-შეპირისპირების შედეგად გაირკვევა, მათი ავტორების დამოკიდებულება ქართველთა დიდი მეფის თამარისადმი, ყურადღება გამახვილდება როგორც ლექსიკაზე, ისე პოეტურ ხერხებზე. გაკეთდება დასკვნა, რომ სახელოვან წინაპართა დამსახურება შემონახულია საქართველოს ისტორიასა და ქართულ ლიტერატურაში. ჩვენი ვალია , პატივი ვცეთ და მომავალ თაობებს გადავცეთ მათი დიდი ღვაწლი ჩვენი იდენტობისა და სახელმწიფოებრიობის შენარჩუნებაში.
##plugins.generic.usageStats.downloads##
წყაროები
ქართული ენისა და ლიტერატურის სტანდარტი. განათლებისა და მეცნიერების სამინიტრო. თბილისი 2023.
როდონაია ვ., ნაკუდაშვილი ნ., და სხვ., ქართული ლიტერატურა -მე-5, მე-6 კლასები. მასწავლებლის წიგნი. თბილისი, 2023.
როდონაია ვ., ნაკუდაშვილი ნ., და სხვ.,ქართული ლიტერატურა - მე-5 - მე-6 კლასები. მოსწავლის წიგნი. თბილისი, 2023.
ღვინიანიძე თ., V-VI კლასებში ქართული ლიტერატურის სწaვლების საკითხები. ქუთაისი, 2024.
ჯანაშვილი ნ., იმედაძე ნ., გორგოძეს., განვითარებისა და სწავლების თეორიები. თბილისი. 2010.
ჯინჯიხაძე ჯ., ქართული ენისა და ლიტერატურის დაწყებითი კურსის სწავლების მეთოდიკა და ტექნოლოგია. თბილისი. 2014.