ხელოვნური ინტელექტის ლინგვისტური კათარზისის ეფექტი განათლებაში
DOI:
https://doi.org/10.52340/lac.2024.31.21საკვანძო სიტყვები:
ინგლისური ენის სწავლება, ხელოვნური ინტელექტი, ენის კათარზისი, ადაპტური სწავლა, ვირტუალური რეალობა, ეთიკური მოსაზრებები, პედაგოგიური ინოვაციაანოტაცია
სტატია განიხილავს ხელოვნური ინტელექტის (AI) ტრანსფორმაციულ პოტენციალს ენის ათვისების სფეროში, რომელიც მოიცავს ხელოვნური ინტელექტის ,,ლინგვისტური კათარზისის“ კონცეფციას. აღსანიშნავია, რომ ეს ტერმინი პირველად არის გამოყენებული ავტორის მიერ. ნაშრომში მიმოხილულია ხელოვნური ინტელექტის მრავალმხრივი გავლენა ენის შესწავლის კუთხით და მისი როლი პერსონალიზებულ სწავლებაში. აქ, ასევე წარმოდგენილია ეთიკური მოსაზრებები ხელოვნური ინტელექტის დანერგვის შესახებ, რაც ხაზს უსვამს თანაბარი წვდომის, მონაცემთა კონფიდენ-ციალურობის და ალგორითმული გამჭვირვალობის აუცილებლობას. საბოლოო ჯამში, ეს სტატია წარმოადგენს ხელოვნური ინტელექტის ტექნოლოგიებისა და პედაგოგიური გამოცდილების დაბალანსებულ სინთეზს, რომელიც ხელს შეუწყობს პედაგოგებსა და მოსწავლეებს შორის ლინგვისტური ცოდნისა და კულტურული გაგების ძიების პროცესის შესწავლა-ანალიზს.
##plugins.generic.usageStats.downloads##
წყაროები
ბასილაძე, ი., ჭოხონელიძე, ნ., და კოსტავა, ნ. (2011). “სწავლებისა და სწავლის ინტერაქტიური მეთოდები, აქტივობის ფორმები, შეფასების კრიტერიუმები, პედაგოგიური ტექნოლოგიები და მათი ზოგადპედაგოგიური დახასიათება“. ქუთაისი:აკაკი წერეთლის სახელმწიფო უნივერსიტეტი, პედაგოგიური დეპარტამენტი.
გორდეზიანი, ც. (2004). თანამედროვე პედაგოგიური ტექნოლოგიები, თბილისი:
Giz-ის მასალები ელექტრონული სწავლების შესახებ, თბილისი. 2011.
თევზაძე. გ. (2017) საბოლოო ფილოსოფია.
კუპატაძე, ქ. (2009). ,,ელექტრონული სწავლება“. თბილისი. გამომცემლობა უნივერსალი.
Shavtvaladze N. (2023).Description and requirements for teaching Georgian as a foreign language A1 level. lac [Internet]. 2023 May 21 [cited 2024 Mar. 25];(29). Available from: https://journals.4science.ge/ index.php/ enadakultura/article/view/1759
ხელოვნური ინტელექტი და განათლება-კრიტიკული ხედვა ადამიანის უფლებების, დემოკრატიისა და კანონის უზენაესობის პერსპეტივიდან. მასწავლებელთა პროფესიული განვითარების ეროვნული ცენტრი, 2023.
Depover, C., & Marchand, L. (2002) .E-learning et formation des adultes en context
professionnel // De Boeck (coll. Perspectives en éducation et formation).
10. Emmons, J. (2009). Exploring the use of computer assisted instruction with autistic
students, Connexions module m16541, retrieved from http://cnx.org/content/m16541/latest/ 2nd April.
11. Keegan, D. (1990).Foundations of Distance Education. London: Second Edition.
12. Hotte, R., & Leroux, P. (2003). Technologies et formation à distance // ATIEF-INRP.