საბავშვო ბაღისა და ოჯახის ერთობლივი საქმიანობა სკოლამდელებში ჯანსაღი ცხოვრების წესის ფორმირების მიზნით

საბავშვო ბაღისა და ოჯახის ერთობლივი საქმიანობა სკოლამდელებში ჯანსაღი ცხოვრების წესის ფორმირების მიზნით

ავტორები

  • ნინო ორჯონიკიძე ქუთაისის სახელმწიფო უნივერსიტეტი image/svg+xml
  • მაია ახვლედიანი ქუთაისის სახელმწიფო უნივერსიტეტი image/svg+xml
  • ლალი აბდალაძე Shota Meskhia State Teaching University of Zugdidi image/svg+xml

DOI:

https://doi.org/10.52340/lac.2023.30.24

საკვანძო სიტყვები:

ინფორმირებულობა, ურთიერთდახმარება, განვითარების პერსპექტივა, ემოციური მდგომარეობა, სისტემატურობა, ჯანმრთელობის კულტურა

ანოტაცია

სკოლამდელი ასაკი გადამწყვეტია ბავშვის ფიზიკური და ფსიქიკური საფუძვლების ფორმირებისათვის. ბოლო დროის არასახარბიელო ეკოლოგიური და სოციალური პირობების ფონზე საბავშვო დაწესებულებების კურსდამთავრებულთა უმრავლესობა არასაკმარისადაა მომზადებული სკოლაში სწავლისათვის - ფიზიკური და ფსიქიკური თვალსაზრისით. ასეთ ბავშვებში კი იზრდება წარუმატებლობის შფოთვითი მოლოდინის დონე, რაც ქცევის ანტისოციალური ფორმების წინაპირობაა. აუცილებელია მჭიდრო ურთიერთობა ორ სოციალურ ინსტიტუტს - საბავშვო ბაღსა და ოჯახს შორის. მშობლები და მასწავლებლები უნდა გაერთიანდნენ ბავშვთა დაცვის, მათი ემოციური კომფორტის, საინტერესო და შინაარსიანი ცხოვრების უზრუნველსაყოფად, რისთვისაც აუცილებელია განათლების ერთიანი მოთხოვნების არსებობა, როგორც სკოლამდელ დაწესებულებებში, ასევე ოჯახებშიც, რაც გულისხმობს: ერთიანობას; მუშაობის სისტემატურობასა და თანამიმდევრულობას; ინდივიდუალურ მიდგომას თითოეული ბავშვისა და ოჯახის მიმართ; მასწავლებლებთან და მშობლებს შორის ურთიერთნდობასა და ურთიერთდახმარებას. საჭიროა მასწავლებლის ავტორიტეტის განმტკიცება ოჯახში და მშობლებისა ბაღში. შესამუშავებელია მასწავლებლებისა და მშობლების ინდივიდუალური მუშაობის ინოვაციური ფორმები.

 

##plugins.generic.usageStats.downloads##

##plugins.generic.usageStats.noStats##

წყაროები

Вавилова Е.Н. Развитие основных движений у детей 3-7 лет. Система работы. – М., 2007.

Здоровьесберегающие технологии в ДОУ: методич. пособие. – М, ТЦ Сфера, 2007.

Марков Т.А., / ред.– Детский сад и семья М.: Просвещение, 1986.

Рунова М.А. Двигательная активность ребенка в детском саду: Пособие для педагогов дошкольных учреждений. – М.: Мозайка-Синтез, 2000.

ბაგა-ბაღი საღმზრდელ პედაგოგის სახელმძღვანელო.

https://www.interbusiness.edu.ge/storage/books/2914315c631d86bbabfb7c6c22b428cc.pdf

სამოქალაქო თანასწორრობისა და ინტეგრაციის სახელმწიფო სტრატეგიების სამოქმედო გეგმის შესრულების ანგარიში.

https://mamamake.ru/ka/fashion/tehnologii-zdorovesberezheniya-v-dou-byt-zdorovym-zdorovo/

ჯანმრთეობის დაცვის ტექნოლოგიები სკოლამდელ საგანმანათლებლო დაწესებულებაში: „ჯანმრთელობა მშვენიერია!“ ჯანმრთელობის დაზოგვის ტექნოლოგიები საბავშვო ბაღის პედაგოგიურ პროცესში. დეკლარაცია ჯანმრთელობის დაზოგვის შესახებ.

https://mamamake.ru/ka/fashion/tehnologii-zdorovesberezheniya-v-dou-byt-zdorovym-zdorovo/~

ჩამოტვირთვები

გამოქვეყნებული

2023-11-21

როგორ უნდა ციტირება

ორჯონიკიძე ნ., ახვლედიანი მ., & აბდალაძე ლ. (2023). საბავშვო ბაღისა და ოჯახის ერთობლივი საქმიანობა სკოლამდელებში ჯანსაღი ცხოვრების წესის ფორმირების მიზნით. ენა და კულტურა, (30), 149–153. https://doi.org/10.52340/lac.2023.30.24

გამოცემა

სექცია

პედაგოგიკა
Loading...