საგანმანათლებლო კვლევები და მათი როლი განათლების ხარისხის გაუმჯობესებაში
DOI:
https://doi.org/10.52340/lac.2023.30.20საკვანძო სიტყვები:
საგანმანათლებლო კვლევა, სწავლების ხარისხი, მკვლევარი მასწავლებელიანოტაცია
წინამდებარე სტატიაში მიმოხილულია საერთაშორისო საგანმანათლებლო კვლევები და საუბარია მათ როლზე სწავლა-სწავლების გაუმჯობესების მიმართულებით. აღნიშნული კვლევები საგანმანათლებლო სივრცეში არსებული მიღწევების, შედეგების ანალიზის, განათლების სისტემაში არსებული საჭიროებების, თანამედროვე გამოწვევებისთვის მზადყოფნის ქმედითი ინსტრუმენტია. შესაბამისად კვლევის შედეგების ანალიზი და მათი მიზანმიმართულად გამოყენება სასწავლო პროცესის ხარისხის გაუმჯობესების საუკეთესო საშუალებაა.
კვლევითი უნარ-ჩვევები არაა მოწყვეტილი მასწავლებლის ყოველდღიურ საქმიანობასაც, 21-ე საუკუნის მასწავლებლის საკლასო ოთახი ისედაც არის მიგნებებისა და აღმოჩენების საინტერესო სივრცე, პედაგოგები ხომ საკუთარ საქმიანობაზე დაკვირვებას, ხშირად დაუგეგმავად, მაგრამ მაინც ყოველდღიურად ახორციელებენ.
მკვლევარი მასწავლებელი, ეს არის პიროვნება, რომელიც ყოველდღიურად აკვირდება, უსმენს მოსწავლეს და ცდილობს ხელი შეუწყოს ისეთი სასწავლო გარემოს ჩამოყალიბებას, რომელშიც სასკოლო საზოგადოების ყველა რგოლი (მოსწავლე, მასწავლებელი, მშობელი) ავლენს პოზიტიურ და შედეგზე ორიენტირებულ თანამშრომლობით უნარებს.
##plugins.generic.usageStats.downloads##
წყაროები
ორგანული კანონი ზოგადი განათლების შესახებ;
ზოგადი განათლების ეროვნელი მიზნები;
მასწავლებლის პროფესიული სტანდარტი;
მესამე თაობის ეროვნული სასწავლო გეგმა;
ია კუტალაძე, საერთაშორისო საგანმანათლებლო კვლევები საქართველოში, თბილისი 2012;
ლუის კოფენი, ლოურენს მანიონი, ქეით მორისონი, კვლევის მეთოდები განათლებაში, მეექვსე გამოცემა;
https://naec.ge/#/ge/post/1499