სოციალური ცვლილების გავლენა გენდერის აღქმაზე უნივერსიტეტში გერმანულის როგორც უცხო ენის გაკვეთილის მაგალითზე საქართველოში
DOI:
https://doi.org/10.52340/lac.2023.24საკვანძო სიტყვები:
გენდერი, გერმანულის როგორც უცხო ენის გაკვეთილი, კულტურულ-სპეციფიკური, სექსუალური განათლებაანოტაცია
სტატიაში წარმოდგენილია ქუთაისის აკაკი წერეთლის სახელმწიფო უნივერსიტეტისა და იენის ფრიდრიხ შილერის უნივერსიტეტის მეცნიერთა ერთობლივი პროექტის: გენდერისთვის სპეციფიკური ტაბუდადებული თემები გერმანულის, როგორც უცხო ენის გაკვეთილზე საქართველოში“ შედეგები. ის ეხება გენდერთან დაკავშირებულ ტაბუდადებულ თემებს გერმანულის, როგორც უცხო ენის გაკვეთილზე A2/B1 დონეზე, განსაკუთრებით მათ გავლენაზე ქართველი სტუდენტების მხრიდან გენდერის აღქმაზე. პროექტის მიზანია ახალგაზრდების ყოველდღიურ ცხოვრებაში სპეციფიკური გენდერული ტაბუების კონცეპტუალიზაციის მცდელობა. ქუთაისის აკაკი წერეთლის სახელობის უნივერსიტეტში გერმანულის როგორც უცხო ენის გაკვეთილზე ტაბუდადებული თემების გამოყენების სასწავლო მიზნები არის გენდერული და სოციალური როლების ზოგადი განხილვა. ახალგაზრდები მიიღებენ ინფორმაციასა და უნარებს სექსუალობის სფეროში. გარდა ამისა, დაეუფლებიან სპეციფიურ ლექსიკას და განუვითარდებათ სპეციფიურ თემებზე კითხვის, მოსმენის, წერისა და საუბრის უნარები გერმანულ ენაზე.
##plugins.generic.usageStats.downloads##
წყაროები
BMBWF (2018): BMBWF – Bundesministerium für Bildung, Wissenschaft und Forschung: Grundsatzerlass Sexualpädagogik. Verlag: Druckzentrum Renngasse, Wien 2018
Hiller, Regina (Hg): Sexualpädagogik. Veröffentlicht 2009
https://www.gesundeschule-ag.ch/myUploadData/files/sicher-gsund-sexualpaedagogik.pdf [Zugriff am 10.09.2022]
Kluge, Norbert (Hrsg.) (1984): Handbuch der Sexualpädagogik. Band 1: Grundfragen der Sexualpädagogik im multidisziplinären Zusammenhang und im internationalen Vergleich. Düsseldorf: Schwann.
Sielert, Uwe (2020): Wie ich als Erziehungswissenschaftler Sexualpädagogik konzipiere und was ich mir von der Sexualwissenschaft wünsche. In H.-J. Voß (Ed.), Die deutschsprachige Sexualwissenschaft (pp. 473-497). Psychosozial-Verlag. https://doi.org/10.23668/psycharchives.5549 [Zugriff am 20.11.2022]
Quellen für Unterrichtsmaterial und -ideen:
https://www.dw.com/de/homosexualit%C3%A4t-in-deutschland/a-18582079 [Zugriff am 01.07.2022]
https://www.dw.com/de/homosexualit%C3%A4t-an-schulen/a-17091927 [Zugriff am 01.07.2022]
https://www.dw.com/de/gegen-homophobie-im-fu%C3%9Fball/a-17359055 [Zugriff am 01.07.2022]
https://www.dw.com/de/ein-coming-out-ist-positiv/av-18180635 [Zugriff am 01.07.2022]
https://www.dw.com/de/homophobie-im-fu%C3%9Fball/av-18077192 [Zugriff am 01.07.2022]
https://www.goethe.de/resources/files/pdf154/neupe-werner_tabu.pdf [Zugriff am 01.07.2022]
Transgender - Von Geburt an im falschen Körper: Wie ich werde wer ich bin | SAARTHEMA
https://www.youtube.com/watch?v=TC- UXdFDmv0&ab_channel=Saarl%C3%A4ndischerRundfunk [Zugriff am 01.07.2022]
https://www.bpb.de/shop/materialien/entscheidung-im-unterricht/34227/coming-out-im-klassenzimmer/ Erscheinungsdatum 30.09.2011 [Zugriff am 01.07.2022]
https://www.bpb.de/system/files/dokument_pdf/UM_Homophobie_v1%20%28002%29.pdf [Zugriff am 01.07.2022]
https://www.eduqueer.ch/unterricht/. Veröffentlicht 2017 [Zugriff am 10.01.2012]