Content and forms of cooperation between preschool educational institution and parents
DOI:
https://doi.org/10.52340/lac.2024.32.20Keywords:
stress, negative behavior, complicity, care, help activity, effortAbstract
Preschool is the first stage of an educational institution in a child's life, which is based on the closest cooperation with parents. In these institutions, parents should be perceived as the main figures in the educational process, and parents should take the kindergarten as a home where their children are comfortable and an object of care and love.
In the article, we will discuss the main directions and forms of cooperation between the family and the garden. We emphasize that each of them should remember that they have a common goal, and to achieve this goal, a lot of work, patience, effort and sincere love are needed.
Downloads
References
ადრეული და სკოლამდელი აღზრდისა და განათლების სახელმწიფო სტანდარტები.World Vision. Georgia. pdf
დოლიძე ხ., ცინცაძე ნ., კუხალეიშვილი თ/, ჯიჯავაძე ნ., ბალანჩივაძე ი., გრიგოლია ი., აბაკელია ნ., ბაგა-ბაღის აღმზრდელ-პედაგოგის სახელმძრვანელო. თბილისი 2015. pdf
ზვერევა, კროტოვა 2010: Зверева О.Л., Кротова Т.В. Общение педагога с родителями в ДОУ: Методический аспект.- М.: ТЦ Сфера, 2010.
სალნიკოვა 2017: Сальникова Т.Г. Активные методы обучения в повышении профессиональной компетентности педагогов ДОУ: из опыта работы.– СПб. 2017.
შიტოვა 2009: Работа с родителями: практические рекомендации и консультации по воспитанию детей 2-7 лет / авт.- сост. Е. В. Шитова. - Волгоград: Учитель, 2009.