მოზარდებზე საინფორმაციო საკომუნიკაციო ტექნოლოგიების გავლენის ასპექტები
PDF (English)

საკვანძო სიტყვები

საინფორმაციო საკომუნიკაციო ტექნოლოგიები
ლექტორი
სტუდენტი
პედაგოგიური და ფსიქოლოგიური დიაგნოსტირება

როგორ უნდა ციტირება

კროპაძე თ., & კვესელავა ქ. (2023). მოზარდებზე საინფორმაციო საკომუნიკაციო ტექნოლოგიების გავლენის ასპექტები. ქართველი მეცნიერები, 5(1), 264–273. https://doi.org/10.52340/gs.2023.05.01.23

ანოტაცია

აღსანიშნავია, რომ მოზარდებზე ეფექტური პედაგოგიური ზემოქმედების მისაღ­წე­ვად, მნიშვნელოვანია მათთვის მეცნიერული ცოდნის მიწოდება პიროვნების  ინდი­ვი­დუ­ა­ლური მახასიათებლების შესახებ. ცოდნის ობიექტურობა კი, დამოკიდებულია იმაზე, თუ შე­დეგები რამდენად მეცნიერული და ობიექტური  მეთოდებით არის მიღებული. ფსიქო­ლო­გიური და პედაგოგიური შემოწმების სპეციფიკა მდგომარეობს მოზარდის განვი­თა­რების ფენომენების სისტემატურ ანალიზში. თანამედროვე განათლების გლობალური მიზანია  მოზარდების განვითარების შემდგომი ჰუმანური მიდგომის პირობების შექმნა. ჩვენ მიერ განხორციელებული კვლევა ჩატარდა 2022 წლის ივნისი-აგვისტოს პე­რი­ოდში. კვლევის სამიზნე ჯგუფი იყო საქართველოში მცხოვრები სხვადასხვა უმაღ­ლე­სი საგანმანათლებლო დაწესებულებების სტუდენტები.   კვლევა ანკეტირების მეთოდით განხორციელდა და სულ გამოიკითხა 16-20 წლის 186 ადამიანი (76 ბიჭი და 110 გოგონა). ჩვენს კვლევაში ყურადღება გამახვილებულია იმ ფაქტზე, რომ საზოგადოების გან­ვი­თარების ამჟამინდელ ეტაპზე ნებისმიერ სამეცნიერო სფეროში გამოიყენება ინ­ფორ­მა­ციული და საკომუნიკაციო ტექნოლოგიების მიღწევები, პირდაპირ თუ ირიბად. დღე­ის­ათვის, შეუძლებელია უარყო ტექნიკური და პროგრამული უზრუნველყოფის სა­შუა­ლებების განათლების სფეროში არსებობა და მათი საჭიროება. ნაშრომში ჩანს, რომ ამ მხრივ, თანამედროვე პირობებში აქტუალური პრობლემაა განათლების სფეროში საინფორმაციო და საკომუნიკაციო ტექნოლოგიებზე და­ფუძ­ნე­ბუ­ლი დიაგნოსტიკური ფსიქოლოგიური და პედაგოგიური მეთოდების დაუფლება. ნაშრომში აღნიშნულია საინფორმაციო საკომუნიკაციო ტექნოლოგიების გამო­ყე­ნე­ბა განათლებაში, რომელიც განპირობებულია მთლიანად ინფორმაციული საზო­გა­დო­ების შექმნით და განვითარებით, მათი დანერგვა განათლებაში საშუალებას იძლევა დააჩქაროს ცოდნის გადაცემა, კაცობრიობის დაგროვილი ტექნოლოგიური და სო­ცი­ა­ლური გამოცდილება, აუმჯობესებს სწავლების და განათლების ხარისხს. მნიშ­ვნე­ლო­ვანი ფაქტორია ინფორმაციული საზოგადოების მოთხოვნების შესაბამისი განათლების სისტემის შესაქმნელად. სტატია ეხება საინფორმაციო საკომუნიკაციო ტექნოლოგიების დატვირთვის დო­ნის გავლენის აქტუალურ საკითხებს კერძოდ, მოზარდების კომპიუტერზე მუშაობის სო­ცი­ალურ და ფსიქოლოგიურ  ასპექტებს. ჩატარდა გამო­კითხვა 16-20 წლის 186 სტუ­დენ­ტზე (ბიჭები და გოგონები). გამოკითხულთაგანში გა­ნი­საზღვრა კომპიუტერის დატ­ვირ­თვის დონის სტრუქტურა, მათ შორის სქესის მიხედვით. გაანალიზებულია მო­ზარ­დების მუშაობის თავისებურებები პერსონალურ კომპიუტერებზე: კომპიუტერის გამო­ყე­ნება სამეცნიერო მიზნებისთვის, სწავლისთვის, დასასვენებლად, ინ­ტერ­ნე­ტის სოცი­ა­ლურ ქსე­ლებში ყოფნა. ჩატარდა კომპიუტერთან მუშაობის დროს სხვადასხვა სახის აქტივობების შე­და­რებითი ანალიზი (ჭამა, დალევა, მუსიკის მოსმენა ყურსასმენებით) კო­მპი­უტერით დატვირთვის დო­ნეების: დაბალი, საშუალო და მაღალის მიხედვით. დად­გინ­და ტე­ლე­ვი­ზიის ყურების ხან­გ­რ­ძ­ლი­ვობა, სუფთა ჰაერზე სიარულის დრო და ღამის ძილის ხან­გრძლივობა მოზარდებს შორის კომპიუტერის დატვირთვიდან გამომდინარე. მოცე­მუ­ლია ჩივილებისა და არასასურველი კლინიკური გამოვლინებების ანალიზი, რო­მ­ლებიც გამო­წ­ვეულია ხანგრძლივი კომპიუტერის დატვირთვით. ჩვენ შევეცადეთ თავალსაჩინოდ გამოგვეტანა თუ რამდენად აუცილებელია თა­ნა­მედროვე კომპიუტერული მეთოდების დანერგვა, რომელიც განსაკუთრებით აად­ვი­ლებს მიღ­წე­ვების დონისა და სწავლის დინამიკის რუტინული კონტროლის ამოცანას. აგრეთვე აღნიშნულია თუ რა  გავლენა აქვს საინფორმაციო საკომუნიკაციო ტექ­ნო­ლოგებს მოსწავლის განათლებისა და აღზრდის პროცესზე, რადგან ცვლის ცოდნის გადაცემის სქემას და სწავლების მეთოდებს. ამასთან, საინფორმაციო საკომუნიკაციო ტექნოლოგების დანერგვა განათლების სისტემაში არა მხოლოდ გავლენას ახდენს სა­გან­მანათლებლო ტექნოლოგიებზე, არამედ  ნერგავს ახლს განათლების პროცესში. სტა­­ტიაში ყურადღება გამახვილებულია განათლებაში საინფორმაციო საკომუნიკაციო ტექნოლოგების დანერგვის გზებზე:

  • საწყისი, რომელიც დაკავშირებულია კომპიუტერების ინდივიდუალურ გა­მო­ყე­ნე­ბასთან, ძირითადად განათლების სისტემის ორგანიზებისთვის, მისი ად­მი­ნის­ტ­რა­ცი­უ­ლი მართვისა და მართვის პროცესის შესახებ ინფორმაციის შესანახად;
  • თანამედროვე, რომელიც დაკავშირებულია კომპიუტერული სისტემების შექ­მ­ნას­თან, ინტერნეტთან და საინფორმაციო და სატელეკომუნიკაციო ტექნოლოგიების დაახლოებასთან;
  • მომავალი, რომელიც დაფუძნებულია ახალი ICT-ების საგანმანათლებლო ტექ­ნო­ლო­გიებთან ინტეგრაციაზე.
https://doi.org/10.52340/gs.2023.05.01.23
PDF (English)

წყაროები

„Effects of The Computer Use for Children and Teenagers From Romania“ 4th WSEAS Int. Conf. on E-ACTIVITIES, Miami, Florida, USA, November 17-19, 2005 (pp94-99).

Health-Related Internet Use by Children and Adolescents: Systematic Review“ J Med Internet Res. 2018 Apr; 20(4): e120. Published online 2018 Apr 3. doi: 10.2196/jmir. 7731.

Rakhmanin Yu.A., Ushakov I.B., Sokolova N.V., Rapoport I.K. An integrated approach to assessing the hygienic quality of life for students. Gigiena i sanitariya. 2010; 2: 67—70.

Evert L.S., Makarova M.V., Maslova M.Yu., Lar'kina M.V., Potupchik T.V. Heart rate variability in primary school children with different levels of adaptation to high teaching load. Sibirskoe meditsinskoe obozrenie. 2009; 4 (58): 32—5.

Computer and its effect on the human body. Available at: http:// acqnity.do.an/news/referat_po_informatike_dlja_gia_kompjuter_i_ego_vlianie_na_organizm_cheloveka/2010-06-19-363.

Mukhametzyanov I.Sh. Medical Aspects of Education Informatization: Monograph [Meditsinskie Aspekty Informatizatsii Obrazovaniya: Monografi ya]. Moscow: IIO RAO; 2010.

Smagulov N.K., Khanturina G.R., Kozhevnikova N.G. The impact of computers on the health of students. Mezhdunarodnyy zhurnal eksperimental'nogo obrazovaniya. 2013; 10—2: 271—5.

Creative Commons License

ეს ნამუშევარი ლიცენზირებულია Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 საერთაშორისო ლიცენზიით .

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...