მომხმარებელთა ქცევის თავისებურებები და ფსიქოლოგიური ფაქტორების გავლენა მომსახურების პროცესში
DOI:
https://doi.org/10.52340/jecm.2024.04.16საკვანძო სიტყვები:
customer behavior, influence, psychological factorsანოტაცია
ფარმაცევტებისა და სააფთიაქო ქსელის მომხმარებლების გამოკითხვის შედეგების შეჯერების შედეგად გამოიკვეთა შემდეგი მნიშვნელოვანი საკითხები: ფარმაცევტების დიდ ნაწილს აქვს მზაობა და მნიშვნელოვან ფაქტორად მიიჩნევს მომსახურების ეფექტური წარმართვისთვის მომხმარებელთა ქცევის თავისებურების განსაზღვრას და მათზე დაკვირვებას. ფარმაცევტთა დიდი ნაწილი აფიქსირებს მომხარებლის მხრიდან ხშირად გამოწვეულ აგრესიულ და არაჯანსაღ ქცევას, რომლის შემთხვევაშიც უმეტესად უწევთ მათ დამოუკიდებლად სიტუაციის განეიტრალება, მენეჯერის და კომპანიის მენეჯმენტის დახმარების გარეშე; კვლევის შედეგებზე დაყრდნობით, მომხარებელთა აგრესიული ქცევა უმეტეს წილად ვლინდება მათი არაადეკვატური ქცევის მომენტში, რომელიც გამოწვეულია ხშირად ლოდინის ფაქტორითა და აგრეთვე მედიკამენტებზე ფინანსური ხელმისაწვდომობის გათვალისწინებით; მომხმარებელთა უმეტესი ნაწილი ირჩევს მომსახურების ხარისხს და ამიტომაც მიმართავს ერთი და იგივე სააფთიაქო ქსელს.
Downloads
წყაროები
მომხმარებელთა ქცევა - მაია ვეშგური 2019წ.
https://tsu.ge/assets/media/files/7/biblioteka/momx.qceva.pdf
გარემო ფაქტორების გავლენა მომხმარებელთა ქცევაზე და მათი მოხიბვლის მეთოდები - მარი ბერიანიძე 2021წ. https://openscience.ge/bitstream/1/2705/1/Mari%20Berianidze%20Samagistro.pdf
მარკეტინგი 1 - ბაბულია მღებრიშვილი
https://old.tsu.ge/data/file_db/economist_faculty/mark1t5.pdf
ფსიქოლოგიის, ეთიკისა და ეტიკეტის გავლენა ბიზნესის წარმატებაზე - გიგა ქიქავა, 2019წ.
https://openscience.ge/bitstream/1/376/1/samagistro%20qiqava.pdf
მომხმარებლის ლოიალობის განწყობა და მისი რიგიდობა-ფლექსიბილობის განმსაზღვრელი ფაქტორები - გ.გოროშიძე, ნ.ფურცელაძე
https://psychologic.files.wordpress.com/2008/01/loyalty.pdf
ლოიალური მომხმარებელი არ არსებობს - ეკა კევლიშვილი
https://www.pmo-bc.com/storage/app/uploads/public/5eb/d71/269/5ebd712699112337968844.pdf
Consumer behaviour of pharmacy customers, Choice of pharmacy and over-the-counter medicines - Katarina Boström – Bachelor of Business Administration Thesis, International Business, 2011
https://www.theseus.fi/bitstream/handle/10024/38151/bostrom_katarina.pdf?sequence=
Situational Factors That Affect People’s Buying Behavior –
Situational Factors That Affect People’s Buying Behavior (lardbucket.org)
Germany – Europe’s Largest Pharmaceutical Market. Prof Dr Hagen Pfunder, Management Board, Roche Pharma AG. 2021-2022 წ.