პაციენტების კმაყოფილების განმსაზღვრელი ფაქტორების შესწავლა და ანალიზი ქ.თბილისის კლინიკებში

პაციენტების კმაყოფილების განმსაზღვრელი ფაქტორების შესწავლა და ანალიზი ქ.თბილისის კლინიკებში

ავტორები

  • ლევან ბარამიძე თბილისის სახელმწიფო სამედიცინო უნივერსიტეტი image/svg+xml
  • დევი ტაბიძე თბილისის სახელმწიფო სამედიცინო უნივერსიტეტი image/svg+xml
  • ზურაბ სიხარულიძე Tbilisi State Medical University image/svg+xml
  • ხვიჩა ჭულუხაძე Tbilisi State Medical University image/svg+xml

DOI:

https://doi.org/10.52340/jecm.2023.04.24

საკვანძო სიტყვები:

Patient satisfaction, Tbilisi clinics, Study, determining factors

ანოტაცია

სამედიცინო დაწესებულებების მართვის სფეროში ერთ-ერთ ყველაზე პრობლემურ და მნიშვნელოვან საკითხს წარმოადგენს პაციენტის კმაყოფილება სტაციონარული სერვისების მიღების მიმართულებით. კვლევა მიზნად ისახავს ქ. თბილისის კლინიკებში, პაციენტების კმაყოფილების განმსაზღვრელი ფაქტორების შესწავლას, ანალიზს და კმაყოფილებაზე მოქმედი ფაქტორების გამოვლენას. საყურადღებოა, რომ პაციენტის კმაყოფილება პირდაპირ აისახება სამედიცინო დაწესებულების იმიჯსა და ფინანსურ მდგომარეობაზე. კვლევა ფოკუსირებულია ასევე იმ ფაქტორების შესწავლაზე, რომელიც განსაზღვრავს სტაციონარულ პაციენტზე ორიენტირებულ მოვლას, ხარისხსა და შედეგების გაუმჯობესებას, ღირებულებას, ანაზღაურებას, ბაზარზე კონკურენციასა და კლინიკის რეპუტაციას. კვლევის ობიექტად შერჩეულია 3 კერძო და 2 სახელმწიფო კლინიკა, 237 პაციენტი, რომლებსაც უსარგებლიათ სტაციონარული მკურნალობით, როგორც კერძო, ასევე სახელმწიფო კლინიკებში. ასევე, ნაშრომში იდენტიფიცირდა როგორც მენეჯერული (35 მენეჯერი), მედპერსონალის (55 ექიმი და ექთანი) და საერთო ჯანდაცვის სისტემის პრობლემები. ლიტერატურულ წყაროებზე დაყრდნობით და კვლევების ანალიზით გამოიკვეთა ის პრიორიტეტები და ხარვეზები, რომელსაც აღნიშნავენ პაციენტები სტაციონარულ პირობებში. ჯანმოს მონაცემებით, განვითარებადი ქვეყნების ჯანდაცვის სისტემის პირობებში პაციენტების კმაყოფილება გამოიკვეთა, როგორც სამედიცინო ხარისხის გადამწყვეტი ფაქტორი და მუშაობის ძირითად მაჩვენებელი. პაციენტის კმაყოფილება წარმოადგენს საზომს, რომელიც მკაფიოდ ასახავს, თუ რამდენად შეესაბამება სამედიცინო სერვისები პაციენტის მოთხოვნებსა და მოლოდინებს.

Downloads

Download data is not yet available.

წყაროები

Agency for Healthcare Research and Quality (AHRQ). CAHPS®: Assessing Health Care Quality From the Patient Perspective.

Almomani R.Z.Q., Risheed R., Banyhamdan K. Patients’ satisfaction of health service quality in public hospitals: A PubHosQual analysis. Management Science Letters. Jan 2020; 10(8):1803-1812.

Aharony L, Strasser S. Patient satisfaction: what we know about and what we still need to explore. Med Care Rev. 1993 Spring;50(1):49-79. doi: 10.1177/002570879305000104. PMID: 10125117.

Beck RS, Daughtridge R, Sloane PD. Physician-patient communication in the primary care office: a systematic review. J Am Board Fam Pract. 2002 Jan-Feb;15(1):25-38. PMID: 11841136.

Epstein RM, Street RL Jr. The values and value of patient-centered care. Ann Fam Med. 2011 Mar-Apr;9(2):100-3. doi: 10.1370/afm.1239. PMID: 21403134.

Elliott MN, Zaslavsky AM, Goldstein E, Lehrman W, Hambarsoomians K, Beckett MK, Giordano L. Effects of survey mode, patient mix, and nonresponse on CAHPS hospital survey scores. Health Serv Res. 2009 Apr;44(2 Pt 1):501-18. doi: 10.1111/j.1475-6773.2008.00914.x. PMID: 19317857.

Fenton JJ, Jerant AF, Bertakis KD, Franks P. The cost of satisfaction: a national study of patient satisfaction, health care utilization, expenditures, and mortality. Arch Intern Med. 2012 Mar 12;172(5):405-11. doi: 10.1001/archinternmed.2011.1662. Epub 2012 Feb 13. PMID: 22331982.

Meng, H., Gao, H., & Yang, S. (2022). Correlation between patient satisfaction and healthcare service quality. Medical Journal of Chinese People’s Liberation Army.

Poudel L, Baskota S, Mali P, Pradhananga P, Malla N, Rajbhandari B, Nepal S. Patient Satisfaction in Out-patient Services at a Tertiary Care Center: A Descriptive Cross-sectional Study. JNMA J Nepal Med Assoc. 2020 May 30;58(225):301-305. doi: 10.31729/jnma.4917. PMID: 32538922.

ჩამოტვირთვები

გამოქვეყნებული

2023-11-27

როგორ უნდა ციტირება

ბარამიძე ლ., ტაბიძე დ., სიხარულიძე ზ., & ჭულუხაძე ხ. (2023). პაციენტების კმაყოფილების განმსაზღვრელი ფაქტორების შესწავლა და ანალიზი ქ.თბილისის კლინიკებში. ექსპერიმენტული და კლინიკური მედიცინა, (4), 110–114. https://doi.org/10.52340/jecm.2023.04.24

გამოცემა

სექცია

Articles

ამ ავტორ(ებ)ის ყველაზე წაკითხვადი სტატიები

მსგავსი სტატიები

<< < 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 > >> 

თქვენ ასევე შეგიძლიათ მსგავსი სტატიების გაფართოებული ძიების დაწყება ამ სტატიისათვის.

Loading...