ონლაინ სწავლების გამოწვევები უმაღლეს სასწავლო დაწესებულებაში

ონლაინ სწავლების გამოწვევები უმაღლეს სასწავლო დაწესებულებაში

ავტორები

  • ეკატერინე ქურდაძე აკაკი წერეთლის სახელმწიფო უნივერსიტეტი

DOI:

https://doi.org/10.52340/lac.2022.963

საკვანძო სიტყვები:

COVID-19 pandemic, online education, challenges, obstacles, technology

ანოტაცია

სტატია მიზნად ისახავს COVID-19- ის პანდემიის დროს აკაკი წერეთლის სახელმწიფო უნივერსიტეტში დისტანციურ  რეჟიმში ჩატარებული ლექციების შედეგად გარკვეული ტიპის დაბრკოლებების გადალახვის მცდელობის აღწერას. ჩატარებული კვლევა ეფუძნება იმ ახალ გამოწვევებს, რომელთა წინაშეც  აღმოჩნდნენ აღნიშნული უმაღლესი სასწავლებლის როგორც ლექტორ-მასწავლებლები, ისე სტუდენტებიც.  ონლაინ ლექციების ინტენსიურმა გამოყენებამ ახალი საგანმანათლებლო რეალობა შექმნა. წინამდებარე სტატია განიხილავს დისტანციური სწავლების ზოგიერთ გამოწვევას, მათი გადაჭრის სავარაუდო გეგმებს და არსებული რესურსების მობილიზებას.

##plugins.generic.usageStats.downloads##

##plugins.generic.usageStats.noStats##

წყაროები

Bakia M., Shear L. (2012) - Understanding the Implications of Online Learning for Educational Productivity, US Department of Education, Office of Educational Technology

Carol L. (2020) - The Coronavirus Pandemic Has Revealed How Fragile Everyday Life Is https://theconversation.com/the-coronavirus-pandemic-has-revealed-how-fragile-everyday-life-is-134637

Chaney E. G. (2001). Web-based instruction in a Rural High School: A Collaborative Inquiry into Its Effectiveness and Desirability. NASSP Bulletin

Clover I., (2017) – advantages and disadvantages of e-learning. https://elearningindustry.com/advantages-and-disadvantages-of-elearning

Cornish S., Jameson M., Records K. (2020) - Student Success with Asynchronous Online Courses. https://digscholarship.unco.edu/tla/39

Darby F., (2019) – Small Teaching Online: Applying Learning Science in Online Classes, Library of Congress Cataloging

Friedman J. (2020) - Tackle Challenges of Online Classes Due to COVID-19.

https://www.usnews.com/education/best-colleges/articles/how-to-overcome-challenges-of-online-classes-due-to-coronavirus

Hodges, C., Moore, S., Lockee, B., Trust, T., & Bond, A. (2020). The difference between emergency remote teaching and online learning. Educause Review

Kidd, J. Beaudry, J. (2013) – Understanding student’s online communication preferences and the affordances of voice thread for formative assessment online, Google scholar

Lee YN. (2020) - 7 Charts Show How the Coronavirus Pandemic Has Hit the Global Economy. https://www.cnbc.com/2020/04/24/coronavirus-pandemics-impact-on-the-global-economy-in-7-charts.html

Li C, Lalani F. (2020) - The COVID-19 Pandemic Has Changed Education Forever. https://www.weforum.org/agenda/2020/04/coronavirus-education-global-covid19-online-digital-learning/

Matuga, J. M. (2009) - Self-regulation, goal orientation, and academic achievement of secondary students in online university courses. Journal of Educational Technology & Society

Miliam J. (2004) - Assessment of Online Education: Policies, Practices, and Recommendations, https://doi.org/10.1002/cc.156

O'Malley J, McCraw H. (1999) - Students perceptions of distance learning, online learning, and the traditional classroom. Online J Dist Learn Admin.

Rapanta C., Botturi L., Goodyear P.. (2020). Online University Teaching During and After the Covid-19 Crisis: Refocusing Teacher Presence and Learning Activity

Savenye, W.C. (2005). Improving Online Courses: What is Interaction and Why Use It? Distance Learning

Sadeghi M.(2019) - A shift from Classroom to Distance Learning: Advantages and Limitations, International Journal of Research in English Education

Trach E. (2018) - Asynchronous Learning: Definition, Benefits, and Example Activities. https://www.schoology.com/blog/asynchronous-learning-definition-benefits-and-example-activities

ჩამოტვირთვები

გამოქვეყნებული

2022-05-18

გამოცემა

სექცია

პედაგოგიკა
Loading...