ქართულის, როგორც უცხო ენის, სწავლების მომდევნო ასპექტისათვის დაწყებითი საფეხურის მოსწავლეებთან

ქართულის, როგორც უცხო ენის, სწავლების მომდევნო ასპექტისათვის დაწყებითი საფეხურის მოსწავლეებთან

ავტორები

  • ნანა შავთვალაძე საქართველოს უნივერსიტეტი

DOI:

https://doi.org/10.52340/lac.2022.959

ანოტაცია

ანბანის შესწავლის შემდეგ მნიშვნელოვანია მარტივი და ძნელად წარმოსათქმელი სიტყვებზე ვარჯიში; შემდეგ ნაწილობრივ მათ გამოყენებაზე ზრუნვა; პრაქტიკული გამოცდილება გვაძლევს უფლებას, შემოგთავაზოთ მეთოდური ჩარჩო, სტრატეგიები და ის თანმიმდევრული გეგმა, რომელსაც წარმატებით ვიყენებთ. მთავარი, საჭირო და კომუნიკაციისთვის მნიშვნელოვანი ფრაზების დაწყების სწავლაც უპირატესად მიგვაჩნია. გრამატიკული ფორმატიდან უმცირესსა და უმნიშვნელოვანეს ვირჩევთ, რომ კომუნიკაცია შედგეს. აქ იფარება პირის ნაცვალსახელები - „მე/შენ/ის“, მხოლობითი რიცხვი; ჩვენებითი ნაცვალსაცხელები - „ეს/ის“; მიგებითი ნაწილაკები - „დიახ/კი/ჰო!“, „არა“. „ყოფნა“ ზმნის მხოლოდ - „ვარ/ხარ/არის!“, მხოლობითი რიცხვი; უარყოფითი ფორმა - „არ არის/არაა!“კითხვითი სიტყვა - „ვინ?“; ფრაზები - „გამარჯობა!“/„ნახვამდის“/„ერთი წუთით“/„დიდი მადლობა“.  ამ დაწყებითი ციკლის მესამე ნაწილს შემდეგ გაგაცნობთ.

##plugins.generic.usageStats.downloads##

##plugins.generic.usageStats.noStats##

წყაროები

გაჩეჩილაძე ო. გ. (1992): ქართული ენა. თსუ გამომცემლობა. თბილისი.

თალაკვაძე მ. დ. (1975): ქართული ენის გრამატიკის სწავლების მეთოდიკა. განათლება გამომცემლობა. თბილისი.

თემფლი ჩ. პროგრამა. კითხვა და წერა კრიტიკული აზროვნებისთვის. (2001): სტრატეგიები სხვადასხვა საგანში. ღია საზოგადოების ინსტიტუტი. ნიუ იორკი.

კვაჭაძე ლ. კ. (1981): ქართული ენა. განათლება გამომცემლობა. თბილისი.

შავთვალაძე ნ.გ. (2018): ბილიკი. ქართული ენა ინგლისურენოვანთათვის. სახელმძღვანელო I. ფორმა გამომცემლობა. თბილისი.

შავთვალაძე ნ.გ. (2021): ბილიკი. სამუშაო რვეული. დონე I. ფორმა გამომცემლობა. თბილისი.

შანიძე ა.გ. (1953): ქართული ენის გრამატიკის საფუძვლები. I. მორფოლოგია. თსუ გამომცემლობა. თბილისი.

Roskos K., Neuman S.R. (2914):Best Practices in Reading. A 21st Century Skill Update. The Reading Teacher, 67(7), 507-511. International Reading Association.

USAID, G-PRIED. საქართველოს დაწყებითი განათლების პროექტი. (2015): კითხვისა და წერის სწავლება დაწყებით საფეხურზე (I-VI კლასები). თბილისი.

ჩამოტვირთვები

გამოქვეყნებული

2022-05-18

როგორ უნდა ციტირება

გამოცემა

სექცია

სწავლების მეთოდიკა
Loading...