ბიზნეს დისკურსი, მისი ჟანრების სისტემა და ტიპები

ბიზნეს დისკურსი, მისი ჟანრების სისტემა და ტიპები

ავტორები

  • ეკატერინე არველაძე აკაკი წერეთლის სახელმწიფო უნივერსიტეტი

DOI:

https://doi.org/10.52340/lac.2022.933

საკვანძო სიტყვები:

საქმიანი დისკურსი, ინსტიტუციური დისკური, საქმიანი დისკურსის ჟანრები, საქმიანი დისკურსის ტიპები და დონეები

ანოტაცია

სტატია ეძღვნება საქმიანი დისკურსის კონცეფციის განსაზღვრებას, რომელიც არის ინსტიტუციური დისკურსის ტიპი და მიზანმიმართული სტატუს როლური მეტყველება. ინსტიტუციური საქმიანი დისკურსი არის რთული, მრავალგანზომილებიანი დისკურსი, სადაც მასში შემავალ თითოეულ სფეროს აქვს საკუთარი, თანდაყოლილი მხოლოდ ადრესატი და ადრესანტი, კომუნიკაციის მიზნები და ამოცანები, ურთიერთქმედების სიტუაციები, მიზნები და მათი მიღწევის სტრატეგიები. სტატიაში ასევე წარმოდგენილი იქნება ბიზნეს დისკურსის ჟანრების სისტემა, რომელიც აქტუალურია მენეჯმენტის, მარკეტინგის, ეკონომიკის, ვაჭრობის, ბიზნესის და სხვა სფეროების სპეციალისტების კომუნიკაციაში.  ჟანრების სისტემა შეიძლება არსებობდეს მხოლოდ ისეთ პროფესიულ საქმიანობაში, რომელშიც „სიტყვა არის პროფესიული ინსტრუმენტი“. სტატიში განხილული იქნება ინსტიტუციური საქმიანი დისკურსის ისეთი ჟანრები, როგორიცაა: საქმიანი საუბარი, საქმიანი მოლაპარაკებები, საქმიანი შეხვედრები, რომლებიც მთელ რიგ თანამედროვე სამეცნიერო პუბლიკაციებში მოხსენიებულია როგორც ეგრეთწოდებული „რთული მეტყველების მოვლენები“. საქმიანი მეტყველების თითოეულ ჟანრს აქვს საკუთარი კონკრეტული საკომუნიკაციო ამოცანა და მიზანი (მსჯელობა, აზრის ჩამოყალიბება, გადაწყვეტილების მიღება და ა.შ.), მაგრამ ამავე დროს, ეს ამოცანები და მიზნები ახლოსაა იმით, რომ ეს არის ბიზნესის ამოცანები და მიზნები, რომელიც არის სპეციალისტებისა და ბიზნესმენების პროფესიული წრის პროფესიული კომუნიკაცია. ეს მიზნები და ამოცანები ხშირად ერთმანეთთან არის გადაჯაჭვული და ერთმანეთს ავსებს. სტატიაში წარმოდგენილი იქნება საქმიანი დისკურსის სამი ტიპი: დასაქმების დისკურსი, ოპერატიული ურთიერთქმედებისა და პერსონალის დისკურსი და საქმიანი დისკურსის ანალიზის ალგორითმის სამი დონე.

##plugins.generic.usageStats.downloads##

##plugins.generic.usageStats.noStats##

წყაროები

Анисимова Т. А. Типология жанров деловой речи (риторический аспект): автореф. дис. … д-ра филол. наук. – Краснодар, 2000. – 41 с.

Бахтин М. М. Проблема речевых жанров. Из архивных записей к работе ≪Проблема речевых жанров≫. Проблема текста // М. М. Бахтин Собр. соч.: в 5 т. – Т. 5. – Работы 1940-х – начала 1960-х годов. – М. : Русские словари, 1996. – С. 159–206.

Баландина Н. А. Дискурс переговоров в англоязычной деловой коммуникации: дис. ... канд. филол. наук. – Волгоград, 2004. – 192 c.

Бейлинсон Л. С. Профессиональный дискурс: признаки, функции, нормы. – Волгоград : Перемена, 2009. – 278 с.

Гончаренко Н. В. Суггестивные характеристики медицинского дискурса: автореф. дис. ... канд. филол. наук. – Волгоград, 2008. – 24 с.

Дементьев В. В. Теория речевых жанров. – М. : Знак, 2010. – 600 с.

Жура В. В. Дискурсивная компетенция врача в устном медицинском общении: дис. … д-ра филол. наук. – Волгоград, 2008. – 406 с.

Карасик В. И. Этнокультурные типы институционального дискурса // Этнокультурная специфика речевой деятельности: сб. обзоров. – М. : ИНИОН РАН, 2000. – С. 37–64.

Карасик В. И. Языковая матрица культуры. – М. : Гнозис, 2013. – 320 с.

Кибрик А. А. Анализ дискурса в когнитивной перспективе: дис. … д-ра филол. наук. – М., 2003. – 90 с.

Кушнерук С. П. Теория современного документного текста: автореф. дис. ... д-ра филол. наук. – Волгоград, 2008. – 45 с.

Макаров М. Л. Основы теории дискурса. – М. : Гнозис, 2003. – 280 с.

Мкртычян С. В. Управленческие коммуникативные стили в социально стратифицированном дискурсе (на материале русского языка): автореф. дис. ... д-ра филол. наук. – Тверь, 2012. – 40 с.

Палашевская И. В. Судебный дискурс: функции, структура, нарративность: автореф. дис. ... д-ра филол. наук. – Волгоград, 2012. – 39 с.

Погребняк Ю. В. Характеристики интериоризованного дискурса: авто-реф. дис. ... д-ра филол. наук. – Волгоград, 2012. – 39 с.

Седов К. Ф. Психолингвистика в анекдотах. – М. : Лабиринт, 2005. – 112 с.

Современные теории дискурса: мультидисциплинарный анализ. – Екатеринбург : Дискурс-Пи, 2006. – 177 с. – (Сер. Дискурсология).

Сологуб О. П. Современный русский официально-деловой текст: функционально-генетический аспект: автореф. дис. ... д-ра филол. наук. – Кемерово, 2009. – 45 с.

Стеблецова А. О. Национальная специфика делового общения в англо-язычной и русскоязычной коммуникативных культурах. – Воронеж : ИПЦ ВГУ, 2009. – 207 с.

Стернин И. А. Введение в речевое воздействие. – Воронеж : Истоки,

2001. – 252 с.

Стернин И. А. Контрастивная лингвистика. – М. : АСТ : Восток–Запад, 2007. – 288 с.

Тюпа В. И. Жанр и дискурс // Критика и семиотика. – Вып. 15. – Новосибирск – М., 2011. – С. 31–42.

Федосюк М. Ю. Неявные способы передачи информации в тексте. – М. : Изд-во МГПИ им. В. И. Ленина, 1988. – 83 с.

24.Фуко, М. Порядок дискурса [Текст] /М. Фуко. Воля к истине. М., 1996.

Шейгал Е. И. Семиотика политического дискурса. – М. : Гнозис, 2004. – 324 с.

Шмелева Т. В. Модель речевого жанра // Жанры речи. – Вып. 1. – Саратов : Колледж, 1997. – С. 88–99.

Ширяева Т. А. Когнитивное моделирование институционального делового дискурса: дис. …д-ра филол. наук. – Ставрополь, 2008. – 545 с.

27.Bargiela-Chiappini F., Harris S. The Language of Business: An International Perspective. – Edinburgh : Edinburgh University Press, 1997. – 386 p.

28.Bargiela-Chiappini F., Nickerson C., Planken B. Business Discourse. – London : Palgrave Macmillan, 2007. – 282 p.

29.Brown B. J. Introduction to Business [Text] 14. : monograph / B.J. Brown, J. E. Clow. – Woodland Hills, CA: McGraw-Hill, 2008. – 725 p.

30.Bhatia, V. K. Worlds of Written Discourse: A Genre-Based View / V. K. Bhatia // Bloomsbury

Classics in Linguistics. – London ; New York : Bloomsbury Academic, 2004. – 259 p.

31.Galperin I. R. Stylistics [Text] : 3rd ed. / I. R. 15. Galperin. – M. : Higher School, 1981. – 334 p.

5.Gentle R. Business Writing that Works. L., 2002.

32.Louhiala-Salminen, L. Business Communication / L. Louhiala-Salminen // The Handbook of Business Discourse / ed. by F. Bargiela-Chiappini. – Edinburgh : Edinburgh University Press, 2009. – P. 305–316.

33.Maas U. Als der Geist der Gemeinschaft eine Sprache fand. Sprache im Nationalsozialismus. Opladen, 1984.

34.Russell E. The Fundamentals of Marketing 16. [Text]: monograph / E. Russell. – Lausanne, Switzerland : AVA Publishing SA, 2010. – 191 p.

35. Sarangi S., Roberts C. The dynamics of interactional and institutional orders in workrelated settings // Talk, Work and Institutional Order: Discourse in Medical, Mediation and Management Settings. – N. Y. : Mouton de Gtuyter, 1999. – P. 1–66.

36. Swales, J. Genre analysis: English in academic and research settings / J. Swales. – Cambridge :

Cambridge University Press, 1990. – 260 p

37.Taylor S. Model Business Letters, E-mails and Other Business Documents. L., 2004.

38.Wodak R. Fragment Identities: Redefining and Recontextualizing National Identity // Politics as text and talk: analytic approaches to political discourse / Chilton P., Schaffner C. (eds.). – Amsterdam : John Benjamin, 2002. – P. 143–169.

ჩამოტვირთვები

გამოქვეყნებული

2022-05-18

გამოცემა

სექცია

ენათმეცნიერება
Loading...