ინკლუზიური განათლების მარეგულირებელი ნორმატიული აქტების საკითხისათვის

ინკლუზიური განათლების მარეგულირებელი ნორმატიული აქტების საკითხისათვის

ავტორები

  • გვანცა ჭანტურია ივ.ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტი
  • ხატია ხატიაშვილი ივ.ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტი

DOI:

https://doi.org/10.52340/lac.2022.830

ანოტაცია

აღსანიშნავია, რომ მდგრადი განვითარების მეოთხე მიზანია ხარისხიანი  განათლების მიწოდება; ყველამ თანაბრად უნდა მიიღოს ხარისხიანი განათლება, აღმოფხვრას უთანასწორობა საგანმანათლებლო სისტემაში, გაიზარდოს კვალიფიციური მასწავლებლების რაოდენობა - ვკითხულობთ unicef.org.ge-ს საიტზე. ეს გულისხმობს იმას, რომ განათლება უნდა მიიღოს ყველა ადამიანმა, მიუხედავად მათი თავისებურებებისა, გარდა იმ გამონაკლისი შემთხვევისა, როდესაც საქმე გვავქვს გონებრივ ჩამორჩენილობასთან. შესაბამისად, უნივერსიტეტს გარდა ორი ძირითადი მისიისა - განათლება და მეცნიერება -, გააჩნია კიდევ მესამე მისია. ეს არის საზოგადოების განვითარების ხელშეწყობა სხვადასხვა პროექტების სახით, რაც თავისთავად ცხადია, უწყვეტი განათლების უზრუნველყოფასაც მოიცავს. აქედან გამომდინარე, ინკლუზიური განათლების დანერგვა უმაღლეს საფეხურზე პირდაპირი მოთხოვნა და საჭიროებაა.

##plugins.generic.usageStats.downloads##

##plugins.generic.usageStats.noStats##

წყაროები

საქართველოს კანონი ზოგადი განათლების შესახებ, 2005 წლის 8 აპრილი

ადამიანის უფლებათა საყოველთაო დეკლარაცია

შვედეთის კანონი უმაღლესი განათლების შესახებ, 1992 წლის 17 დეკემბერი

შვედეთის კანონი უმაღლესი განათლების შესახებ, 1993 წლის 4 თებერვალი

საფრანგეთის კანონი ინვალიდთა შესახებ, 1991 წლის 17 აპრილი

კონვენცია ბავშვის უფლებების შესახებ, 1989 წლის 20 ნოემბერი

ევროპის სოციალური ქარტია, 1996 წელი

კონვენცია განათლების სფეროში დისკრიმინაციის წინააღმდეგ, 1960 წელი

შეზღუდული შესაძლებლობების მქონე პირთა უფლებების კონვენცია, 2006 წელი

რეკომენდაციები განათლების შესახებ დისკრიმინაციის წინააღმდეგ, 1960 წელი

რეკომენდაციები მოზარდების განათლების განვითარებისათვის, 1974 წელი

რეკომენდაციები უმაღლესი განათლების კვალიფიკაციისა და კვლევის აღიარებისათვის, 1993 წელი

რეკომენდაციები უმაღლესი განათლების მასწავლებელთა სტატუსთან დაკავშირებით, 1997 წელი

ადამიანის უფლებების უნივერსალური დეკლარაცია, 1948 წელი

მსოფლიო დეკლარაცია ,,განათლება ყველასათვის’’, 1980 წელი

ზრდასრულთა სწავლების ჰამბურგის დეკლარაცია, 1997 წელი

სალამანკას დეკლარაცია და სპეციალური საჭიროების მქონე პირთა განათლების სამოქმედო გეგმა, 1994 წელი

საქართველოს კანონი შეზღუდული შესაძლებლობების მქონე პირთა სოციალური დაცვის შესახებ, 1995 წელი

გაეროს კონვენცია შეზღუდული შესაძლებლობების მქონე პირთა უფლებების შესახებ, 2017 წლის 27 დეკემბერი

Ulrika Järkestig Berggren, Diana Rowan, Ewa Bergbäck & Barbro Blomberg, Disabled students’ experiences of higher education in Sweden, the Czech Republic, and the United States – a comparative institutional analysis, 2016

Girma Berhanu SPECIAL EDUCATION TODAY IN SWEDEN, 2014

Special Education across Europe in 2003, European Agency for Development in Special

Needs Education, 2003

ჩამოტვირთვები

გამოქვეყნებული

2022-03-09

როგორ უნდა ციტირება

Loading...