სასცენო დისკურსის კომუნიკაციური პარადიგმა

სასცენო დისკურსის კომუნიკაციური პარადიგმა

ავტორები

  • ეკატერინე თოფურია აკაკი წერეთლის სახელმწიფო უნივერსიტეტი

DOI:

https://doi.org/10.52340/lac.2022.790

ანოტაცია

 

თანამედროვე ლინგვისტიკაში  დისკურსის კვლევა ინტერდისციპლინარულ ჭრილში  უფრო აქტუალური ხდება, რადგან დისკურსს როგორც ტექსტს ექსტრალინგვისტური პარამეტრებით ვიკვლევთ,როგორიცაა სოციო-კულტურული ფსიქოლოგიური, ეთნოკულტურული და ა.შ ფაქტორები. ერთ-ერთი ყველაზე ატუალურია ე.წ. სასცენო ტექსტის იგივე სასცენო დისკურსის ფენომენი და მისი კვლევა ინტერდისციპლინრულ ჭრილში ნაციონალური სპეციფიკის გათვალისწინებით. სასცენო დისკურსი სამი კომპონენტისაგან შედგება. ესენია: რეჟისორი, მსახიობი და თავად სასცენო ტექსტი.სასცენო დისკურსი მრავალგვარი სტილით ხასიათდება.მასში უხვად გვხვდება როგორც სასაუბრო ისე ლიტერატურული სტილი.მთავარია რომ ტექსტი მუდამ ესთეტიკურია და სასმენად მიმზიდველი.სასცენო ტექსტის სტილს განსაზღვრავს საუბრის თემა, მისი მიზანი და მოქმედი გმირების უნიკალური მახასიათებლები. რეჟისორის მიზანი _მოახდინოს მსმენელზე და საზოგადოებაზე ზემომედება, შთაბეჭდილებით აღძრას ინტერესი და თემა გახადოს ატუალური სასცენო დისკურსის მთავარი მიზანია. სასაუბრო თემის აქტუალობით კი მსმენელის კათარზისი მიიღწევა, რაც  სასცენო ტექსტის მთავარი მიზანია სხვადასხვა ნაციონალურ-კულტურულ თეატრალურ დისკურსში.

##plugins.generic.usageStats.downloads##

##plugins.generic.usageStats.noStats##

წყაროები

Rose G. ( 2007), Visual Methodologies, Sage

თ. ცაგურია ( 2018) სამეტყველო აქტები და სამეტყველო სტრატეგიები ხელოვნების დისკურსში

ჩამოტვირთვები

გამოქვეყნებული

2022-03-09
Loading...