შებრუნებული საკლასო ოთახის მოდელი ენის ოთხივე კომპეტენციის სწავლების პროცესში
DOI:
https://doi.org/10.52340/lac.2022.786ანოტაცია
ბოლო დროს ტერმინები შერეული სწავლება და შებრუნებული საკლასო ოთხი უფრო და უფრო მასშტაბური და გამოყენებადი ხდება, განსაკუთრებით პანდემიის პირობებში, ვინაიდან მსოფლიოს უმეტესი ნაწილი ონალინ ან ჰიბრიდულ სწვლებაზე გადავიდა. ნაშრომი ეხება შებრუნებული საკლასო ოთახის გამოყენების ეფექტურობას უცხო ენის ოთხივე უნარის (კითხვა, წერა, მოსმენა, საუბარი) სწავლების პროცესში. საკუთარ გაოცდილებასა და საკითხის შემსწავლელი მკვლევარების ნაშრომებზე დაყრდნობით შესაძლებელია ვთქვათ, რომ შებრუნებული საკლასო ოთახის მეთოდი არა მარტო გარდაუვალი, არამედ ძალზე ეფექტურია ენის ოთხივე კომპეტენციის შესწავლის პროცესში როგორც აუდიტორიულ ასევე ონლაინ სივრცეში. ამას განაპირობებს შემდეგი ფაქტორები: 1) შებრუნებული სწავლების მეთოდის გამოყენების დროს მასწავლებელი- მედიატორი წერს ვიდეო ლექციას თანაბრად წარმატებულად კითხვის, წერის, საუბრის, მოსმენის და გრამატიკის საკითხებზე და სტუდენტები მათ ნახულობენ და იაზრებენ მათი დროის, შესაძლებლობების მიხედვით, რაც შეეხება საშინაო დავალებას, ისინი მათ აუდიტორიაში ან ონლაინ ლექციაზე ასრულებენ სხვადასხვა პლატფორმის(ზუმი, თიმსი, მითი) საშუალებით, რომელთაც აქვთ დაფის, ეკრანის გაზიარების საშუალება, ასევე საკლასო ოთხები მოსწავლეთა წყვილური ან გუნდური მუშაობებისთვის. 2)მოსწავლეები მასალის უფრო ღრმა ცოდნით აღჭურვილები და თავდაჯერებულები არიან ლექციებზე, შესაბამისად ავთენტურ გარემოშიც.
##plugins.generic.usageStats.downloads##
წყაროები
Abdelrahman, L. A. M., DeWitt, D., Alias, N., & Rahman, M. N. A. (2017). Flipped Learning for ESL Writing in a Sudanese School. Turkish Online Journal of Educational Technology- TOJET, 16(3), 60-70.
Azadi Somayeh, S., et al (2015) The Role of classroom interaction on improvement of speaking among Iranian EFL learners. International Journal of Language Learning and Applied Linguistics World (IJLLALW) Volume 8 (1), January 126-135www.ijllalw.org.
Block, C. & Israel, S. (2005). Reading first and beyond: The complete guide for teachers and
literacy coaches. Thousand Oaks, CA: Corwin Press.
Chen, Y., Wang, Y. & Kinshuk Chen, N.S (2014). Is FLIP enough? Or should we use the FLIPPED model instead? Computers & Education, 79, 16-27
El Sakka, S. M. F. (2016). A flipped learning-based model to develop EFL freshman university students' listeningcomprehension. In 4th Scientific international Conference of Curriculum and Instruction Association, Ain Shams University, Egypt.
Hammond, Jennifer and Derewianka, B.(2001). Genre. In Carter, R. and Nunan, D. The Cambridge Guide toTeaching English to Speakers ofOther Language. (pp.186-193). Cam-bridge University Press.
Iyer, M. S. (2019). Flipped English as a Second Language (ESL) Classroom Approach to Scaffold the Slow Learners. Language in India, 19(2).
Karimi, M., & Hamzavi, R. (2017). The effect of flipped model of instruction on EFL learners’ reading comprehension: Learners’ attitudes in focus. Advances in Language and Literary Studies, 8(1), 95-103.
Lopes, A. P., & Soares, F. (2018). Flipping a mathematics course, a blended learning approach.
Raimes, Ann. (1983). Techniques inTeaching Writing. (pp.1-30). Oxford:Oxford University Press
Sadiku, L. M. (2015). The importance of four skills reading, speaking, writing, listening in a lesson hour. European Journal of Language and Literature, 1(1), 29-31.
Silva, T. (1990). Second language com-position instruction: Developments,issues, and directions in ESL. In B.Kroll (Ed.) Second Language Writing:Research Insights for the Classroom.(pp.11-36). New York: CambridgeUniversity Press
Tazijan, F. N., Baharom, S. S., & Shaari, A. H. (2016). Building Communication Skills through Flipped Classroom. Proceedings of ISELT FBS Universitas Negeri Padang, 4(1), 289-295.