განვითარებული ფეოდალიზმის ვასალიტეტი და „ვეფხისტყაოსნის“ პატრონყმობა, როგორც კულტურულ-ისტორიული ფენომენი

განვითარებული ფეოდალიზმის ვასალიტეტი და „ვეფხისტყაოსნის“ პატრონყმობა, როგორც კულტურულ-ისტორიული ფენომენი

ავტორები

  • ეკატერინე გოგიაშვილი

DOI:

https://doi.org/10.52340/lac.2022.774

ანოტაცია

XII-XIII საუკუნეებში საქართველო ხდება ერთიანი, ცენტრალიზებული მძლავრი სახელმწიფო, რომლის საზღვრები შავი ზღვიდან კასპიის ზღვამდე და ჩრდილო კავკასიიდან სპარსეთის აზერბაიჯანსა და არზრუმამდე აღწევს. ჩვენი ქვეყნის ამ პერიო-დის პოლიტიკურ-კულტურული, სოციალური, ეკონომიკური თუ ყველა სხვა მიმართუ-ლებით უდიდესი აღმავლობის საფუძველსა და სოციალურ საყრდენს წარმოადგენდა პატრონყმური მონარქიზმით, განმტკიცებული სამხედრო არისტოკრატიით. XII საუკუნის ძლევამოსილი საქართველო კლასიკური ფეოდალიზმის ქვეყანაა [კეკელიძე 1971:146]. პატრონყმობა ფეოდალიზმის სიუზერენულ-ვასალური ურთიერთობის  ქართული ფორმა იყო. იგი ფეოდალიზმის განვითარების უმაღლეს ფაზას წარმოად-გენდა.

##plugins.generic.usageStats.downloads##

##plugins.generic.usageStats.noStats##

წყაროები

ანჩაბაძე ზ. (1979): საქართველოს ისტორიის ნარკვევები 8 ტომად. ტომი 3, საქართველო XI-XV საუკუნეებში, თბილისი: „საბჭოთა საქართველო“.

გოლიაძე ო. (1988): „ამირანდარეჯანიანის“ ლიტერატურული ეტიკეტისათვის, კრიტიკა, № 1, 202-206.

იმედაშვილი გ. (1968): ვეფხისტყაოსანი და ქართული კულტურა, თბ.: „მეცნიერება“.

კეკელიძე კ. (1971): რუსთველოლოგიური ნარკვევები. თბ.: „მერანი“.

კეკელიძე კ. (1979): შოთა რუსთაველი და მისი ვეფხისტყაოსანი, თბ.: „განათლება“.

ლორთქიფანიძე მ. (1963): ფეოდალური საქართველოს პოლიტიკური გაერთიანება. თბილისი : საქ. სსრ მეცნ. აკად. გამ-ბა.

რუსთაველი შოთა (1966): „ვეფხისტყაოსანი“, სარედაქციო კოლეგია: ი. აბაშიძე, ალ. ბარამიძე, პ. ინგოროყვა, ა. შანიძე, გ. წერეთელი, ს. ქობულაძე, თბ.: „საბჭოთა საქართველო“.

სულავა ნ. (2009): „ვეფხისტყაოსანი“ – მეტაფორა, სიმბოლო, ალუზია, ენიგმა, თბ.: „ნეკერი“.

ქასრაშვილი მ. (1989): რაინდული ინსტიტუტის ერთი თავისებურება კლასიკური ხანის ქართულ ლიტერატურაში, მაცნე, № 4, 12-18.

ხონელი მ. (1967): „ამირანდარეჯანიანი“. თბ.: „ლიტერატურა და ხელოვნება“.

ჯავახიშვილი ი. (1965): ქართველი ერის ისტორია, II. თბ.: „საბჭოთა საქართველო“.

ჯავახიშვილი ი. (1928): ქართული სამართლის ისტორია, I. ტფილისის უნტ-ის გამ-ბა.

Михаилов (1976): Французский рыцарский роман и вопросы типологии жанра в средневековой литературе, Москва, 1976.

ჩამოტვირთვები

გამოქვეყნებული

2022-03-09

როგორ უნდა ციტირება

ეკატერინე გოგიაშვილი. (2022). განვითარებული ფეოდალიზმის ვასალიტეტი და „ვეფხისტყაოსნის“ პატრონყმობა, როგორც კულტურულ-ისტორიული ფენომენი. ენა და კულტურა. https://doi.org/10.52340/lac.2022.774
Loading...