გრამატიკულ ცნებათა ადაპტაციისათვის ახალ საგანმანათლებლო ამოცანებთან

გრამატიკულ ცნებათა ადაპტაციისათვის ახალ საგანმანათლებლო ამოცანებთან

ავტორები

  • ავთანდილ არაბული თსუ ენათმეცნიერების ინსტიტუტი

DOI:

https://doi.org/10.52340/lac.2022.764

საკვანძო სიტყვები:

grammatical concepts, editional tasks

ანოტაცია

გასული საუკუნის მწყობრმა ლინგვისტურმა თეორიებმა შექმნა საჭირო თეორიული ბაზა იმისათვის, რომ დაძლეულიყო ტრადიციული ფილოლოგიური გრამატიკების ცნებათა და დებულებათა სიჭრელე და შეუსაბამობა აღსაწერ მოვლენებთან.რაოდენ უცნაურიც არ უნდა იყოს, სწორედ ზოგადი ხედვის არარსებობა განაპირობებდა სხვადასხვა ენობრივ სისტემათა გრამატიკული აღწერის „უნივერსალიზაციას“. ხოლო ენათმეცნიერულმა კვლევებმა განაპირობა ის, რომ ამ მხრივ ბევრი რამ დაზუსტებულიყო და, რაც არანაკლებ მნიშვნელოვანია, უნივერსალური და სპეციფიკურიც გარჩეულიყო კონკრეტულ ენობრივ მონაცემთა აღწერის დონეზე.

##plugins.generic.usageStats.downloads##

##plugins.generic.usageStats.noStats##

წყაროები

ა. შანიძე, ქართული ენის გრამატიკის საფუძვლები, თბ. 1972

არნ. ჩიქობავა, მარტივი წინადადების პრობლემა ქართულში, თბ. 1968

თ. გამყრელიძე, ზმნის „პირიანობა“ და „ვალენტობა“. - რჩეული ქართველოლოგიური შრომები, თბ. 2000

ლ. კვაჭაძე, თანამედროვე ქართული ენის სინტაქსი, თბ. 1996

Теньер Л., Основы структурного синтаксиса. М. 1988

Хомский Н., Синтаксические структуры. – НЛ, Вып. 2, М. 1962

ჩამოტვირთვები

გამოქვეყნებული

2022-03-09
Loading...