კრიტიკული აზროვნების უნარების კონსტრუქციულად გამოყენების საკითხი უმაღლეს საგანმანათლებლო სივრცეში
DOI:
https://doi.org/10.52340/lac.2021.681საკვანძო სიტყვები:
კრიტიკული აზროვნება, ანალიზი, არგუმენტირებული მსჯელობაანოტაცია
კრიტიკული აზროვნება, თანამედროვე სამყაროს ერთ-ერთი ყველაზე გამორჩეულად მნიშვნელოვანი უნარია, რომლის გარეშეც წარმატება დღევანდელ და ,,მომავალ’’ სამყაროში უბრალოდ წარმოუდგენელია. მიუხედავად იმისა, რომ კრიტიკული აზროვნების განვითარება გადამწყვეტი საკითხია განათლებისთვის და ეროვნული სასწავლო გეგმის მნიშვნელოვანი ნაწილიც არის მოაზროვნე, მაძიებელი, ახლის შემოქმედი, წიგნიერი, ინფორმირებული, პასუხისმგებლობის გრძნობის მქონე მოქალაქის ჩამოყალიბება, მაინც ბევრი გაურკვევლობა რჩება საგანმანათლებლო სტრატეგიების განსახორციელებლად.ნაშრომში წარმოდგენილი კვლევის მიზანი იყო გამოგვევლინა თუ რამდენად სწორად იყენებენ ჩვენი სტუდენტები ნასწავლი კრიტიკული აზროვნების უნარებს, სტრატეგიებს საგანმანათლებლო სივრცეში და მის მიღმა კომპლექსური ამოცანების გადასაჭრელად. მოცემული კვლევა ჩავატარეთ საქართველოს ერთ-ერთ უმაღლეს, კერძო საგანმანათლებლო დაწესებულებაში, კერძოდ, თბილისის ღია სასწავლო უნივერსიტეტში. კვლევაში ჩართული იყო ჟურნალისტიკის, ინგლისური ფილოლოგიის, ბიზნესის და საერთაშორისო ურთიერთობების ბაკალავრიატის პროგრამის 150-მდე სტუდენტი. კვლევა განხორციელდა თვისებრივი და რაოდენობრივი მეთოდების გამოყენებით.
##plugins.generic.usageStats.downloads##
წყაროები
თევზაძე გ., (2020) კრიტიკული აზროვნების მეგზური, თბილისი.
გაბაშვილი მ., (2010) ეფექტიანი სწავლება თეორია და პრაქტიკა
https://naec.ge/uploads/postData/PED-2017/efeqtiani_swavleba.pdf
სააზროვნო უნარების განვითარების ეფექტიანი სტრატეგიები, მასწავლებელთა პროფესიული განვითარების ეროვნული ცენტრი
http://old.tpdc.ge/uploads/pdf_documents/saazrovn%20unarebi.pdf
სუყაშვილი თ., (2019) გზამკვლევი, მასწავლებლები კრიტიკული აზროვნებისთვის.
ჭყოიძე თ., (2013) აზროვნება საკუთარი აზროვნების შესახებ, (ინტ. გაზეთი) http://mastsavlebeli.ge/?p=2237)
Ennis, R. H. (2018). Critical thinking across the curriculum: A vision. Topoi, 37.
Facione, P. (2015). 2015 Update on the critical thinking mindset from Delphi Report principle investigator, Dr. Peter Facione.
Grafstein, A. (2017). Information literacy and critical thinking. In D. Sales & M. Pinto (Eds.), Pathways into information literacy and communities of practice.
https://doi.org/10.1016/B978-0-08-100673-3.00001-0
Heard J., Scoular, C., Duckworth, D., Ramalingam, D., & Teo, I. (2020). Critical thinking: Skill development framework. Australian Council for Educational Research.
https://research.acer.edu.au/ar_misc/41
Jones, A. (2015). A disciplined approach to critical thinking. In M. Davies & R. M. Barnett (Eds.),
The Palgrave handbook of critical thinking in higher education. Palgrave Macmillan US.
Lai, E. R. (2011). Critical thinking: A literature review. Pearson Publishing.
Paul, R. W. & Elder, L. (2007). Critical thinking competency standards: Standards, principles, performance indicators, and outcomes with a critical thinking master rubric. http://www.criticalthinking.org/files/SAM_Comp%20Stand_07opt.pdf
Thomas, K., & Lok, B. (2015). Teaching critical thinking: An operational framework. In M. Davies & R. Barnett (Eds.), The Palgrave handbook of critical thinking in higher education. Palgrave Macmillan US.
(http://old.tpdc.ge/uploads/pdf_documents/saazrovn%20unarebi.pdf )