სტუდენტთა დამოუკიდებელი მუშაობის როლი სასწავლო პროცესში

სტუდენტთა დამოუკიდებელი მუშაობის როლი სასწავლო პროცესში

ავტორები

  • ეკატერინე ქურდაძე
  • ნინო დემეტრაძე
  • სოფიო ყიფიანი

DOI:

https://doi.org/10.52340/lac.2021.678

საკვანძო სიტყვები:

უცხო ენის სწავლება, დამოუკიდებელი მუშაობა, ცოდნის მოდერნიზაცია

ანოტაცია

სტატიაში განხილულია სტუდენტთა დამოუკიდებელი მუშაობის განსაკუთრებული როლი უცხოური ენის სწავლის პროცესში, რამდენადაც იგი ავითარებს იმ საჭირო კომპეტენციას, რომელიც განსაზღვრავს  განათლების ხარისხს. ხსენებულ პროცესში ლექტორ-მასწავლებლის როლი მრავალმხრივია, იგი არის კონსულტანტი, ინფორმაციის წყარო და მრჩეველი, რომელიც  მზად არის გაუწიოს დახმარება სტუდენტს საჭიროების შემთხვევაში. მიგვაჩნია, რომ დამოუკიდებელი მუშაობის ფარგლებში კონკრეტული დისციპლინის  მოდერნიზაცია მუდმივ განახლებასა და გაღრმავებას მოითხოვს. უნივერსიტეტში უნდა არსებობდეს გარკვეული დისციპლინა - „ სტუდენტთა დამოუკიდებელი მუშაობის უნარ-ჩვევების ფორმირება“, რომლის ფარგლებშიც ყველა სპეციალობისა და მიმართულების პირველი კურსის სტუდენტები  აღნიშნული მუშაობის მეთოდისთვის აუცილებელ საფეხურებს ეუფლებიან. შედეგად, სტუდენტებს  შესაძლებლობა ექნებათ ეფექტურად მოახდინონ უმაღლესი სკოლის პირობებთან ადაპტირება. სწორედ დამოუკიდებელი მუშაობის პროცესში სათანადო მეთოდების გამოყენებით სტუდენტი თანდათან ეუფლება ანალიზისა და შეფასების უნარს, რაც მოგვიანებით ხელს უწყობს სასწავლო პროცესში მის თვითორგანიზებულ მუშაობას. 

##plugins.generic.usageStats.downloads##

##plugins.generic.usageStats.noStats##

წყაროები

Broad, J. (2006). Interpretations of independent learning in further education. Journal of Further and Higher Education, 30(2).

Hartley, P., Woods, A. and Pill, M. (eds). (2005). Enhancing Teaching in Higher Education. New Approaches for Improving Student Learning. Oxford: Routledge.

Henderson, E.. S. and Nathenson, M. B. (1984). Independent learning in higher education. Englewood Cliffs. New Jersy: Educational Technology Publications.

Song, L. and Hill, J. R. (2007). A Conceptual Model for Understanding Self-Directed Learning in Online Environments. Journal of Interactive Online Learning, 6(1).

Thomas, L., Hockings, C., Ottaway, J. and Jones, R. (2015) Independent learning: Student perspectives and experiences Final report to the Higher Education Academy, York: Higher Education Academy. Date View November 15, 2017 https://www.heacademy.ac.uk/sites/default/files/independent_learning_final.pdf

ჩამოტვირთვები

გამოქვეყნებული

2021-11-22

როგორ უნდა ციტირება

გამოცემა

სექცია

სწავლების მეთოდიკა
Loading...