სიმღერების როლი სწავლებაში
DOI:
https://doi.org/10.52340/lac.2021.648საკვანძო სიტყვები:
კომუნიკაცია, ლექსიკის სწავლება, მოტივაციაანოტაცია
თანამედროვე ინგლისური ენის სწავლების მიზანს კომუნიკაცია და შესასწავლი ენის ქვეყნის კულტურის გაცნობა წარმოადგენს. ენის დაუფლებისათვის მნიშვნელოვანია ლექსიკურ-სემანტიკური სისტემის კარგად შესწავლა. ლექსიკის სწავლება ერთ-ერთ რთულ საკითხს წარმო-ადგენს. სწავლების დროს მარტივი არ არის ლექსიკის შერჩევა. ლექსიკის წარდგენა სხვადასხვა ფორმით შეიძლება, მნიშვნელოვანია ასევე სიტყვების კონტექსტში მიწოდება. მეთოდოლოგიაში ლექსიკის სწავლების უამრავი ტექნიკა და ხერხი არსებობს, ერთ-ერთი ყველაზე საინტერესო ტექნიკა კი არის ლექსიკის სწავლება მუსიკის და სიმღერების საშუალებით, რადგან სიმღერების ღირებულება სტუდენტების მოტივაციისათვის და მათი ჩართულობის გაზრდისათვის ძალზედ დიდია. მუსიკა დადებით ზეგავლენას ახდენს წარმოთქმაზე, აქცენტზე, განწყობასა და მოტივა-ციაზე, სიმღერები მნიშვნელოვანი რესურსია, რათა განავითაროს სტუდენტების მოსმენის, საუბრის, კითხვის და წერის უნარები. ამიტომ მნიშვნელოვანია სიმღერების, როგორც სწავლების ინსტრუმენტის გამოყენება. სწორედ ამიტომ მუსიკა დიდ როლს თამაშობს მეორე ენის სწავლების დროს.
##plugins.generic.usageStats.downloads##
წყაროები
Laufer,B 1997. The Lexical Plight in Second Language Teaching, Cambridge: Cambridge University Press
Murphey, Tim, 1992. Music and Song. Oxford: Oxford University Press.
McCarthy. Michael, 1990. Vocabulary. Oxford: Oxford University Press.
Roberts, RDonald, F and Christenson, P.G (2001) Popular music in childhood and adolescence. Medina, Suzanne. 1990. The Effects of Music upon Second Language Vocabulary Acquisition. Available at accessed October 12, 2014.
. Scrivener, Jim 2005, Learning Yeaching. Oxford: Macmillan publishers
Stansell, Jon Weatherford. ‘The Use of Music for Learning Languages: A Review of the Literature’ MSTE 14 Sept 2005. University of Illinois at Urbana-Champaign
Ur, P., 1996. A Course in Language Teaching: Practice and Theory. Cambridge: Cambridge University Press