ხელოვნური ინტელექტის ინსტრუმენტების ინტეგრირება ინგლისური ენის სწავლებისას: პედაგოგიური შედეგები

ხელოვნური ინტელექტის ინსტრუმენტების ინტეგრირება ინგლისური ენის სწავლებისას: პედაგოგიური შედეგები

ავტორები

  • სოფიო ბუზიაშვილი აკაკი წერეთლის სახელმწიფო უნივერსიტეტი image/svg+xml
  • მზია გიორგაძე აკაკი წერეთლის სახელმწიფო უნივერსიტეტი image/svg+xml
  • სოფიო ჭეიშვილი აკაკი წერეთლის სახელმწიფო უნივერსიტეტი image/svg+xml

DOI:

https://doi.org/10.52340/lac.2025.34.21

საკვანძო სიტყვები:

involving technical, ethical, and pedagogical dimensions

ანოტაცია

განათლებაში ხელოვნური ინტელექტის ინტეგრაციის გამოწვევები მრავალმხრივია და მოიცავს ტექნიკურ, ეთიკურ და პედაგოგიურ ასპექტებს. მათ წარმატებით გასავლელად, მასწავლებლებს ციფრულ ინსტრუმენტებზე წვდომაზე მეტი სჭირდებათ - მათ სჭირდებათ უწყვეტი პროფესიული სწავლება, მკაფიო ეთიკური ჩარჩოები და ინსტიტუციური მხარდაჭერა. სკოლებმა და პოლიტიკის შემქმნელებმა პრიორიტეტი უნდა მიანიჭონ მასწავლებლების მომზადებას, უზრუნველყონ, რომ პედაგოგებმა თავი თავდაჯერებულად და კომპეტენტურად იგრძნონ ხელოვნური ინტელექტის პასუხისმგებლობის გამოყენებაში. საბოლოო მიზანი არ არის მასწავლებლების ტექნოლოგიებით ჩანაცვლება, არამედ მათი უფლებამოსილების მიცემა, რათა გამოიყენონ ხელოვნური ინტელექტი, როგორც მოკავშირე უფრო ინკლუზიური, მიმზიდველი და ეფექტური სასწავლო გარემოს შესაქმნელად. გააზრებული განხორციელებითა და მუდმივი რეფლექსიით, ხელოვნურ ინტელექტს შეუძლია გააძლიეროს განათლების ადამიანური ასპექტები და არა შეამციროს ისინი. ხელოვნური ინტელექტის ინტეგრაცია ინგლისურენოვან კლასებში ბოლო ათწლეულების განმავლობაში გაიზარდა მნიშვნელობით. ბევრმა მასწავლებელმა გააცნობიერა მისი პოტენციალი სწავლისა და შეფასების გასაუმჯობესებლად. აშკარაა, რომ ხელოვნური ინტელექტი ყველაზე მნიშვნელოვან სარგებელს გვთავაზობს წერილობით და დაუყოვნებლივ უკუკავშირში, ასევე ინტერაქტიულ სერვისებში. მასწავლებლებმა ხელოვნური ინტელექტი ინტეგრირეს თავიანთ პედაგოგიურ უნარებში, როგორიცაა სასწავლო გეგმის შემუშავება, სწავლების მეთოდების ინოვაცია და თანამშრომლობის წახალისება. ხელოვნური ინტელექტის არსებობამ შეცვალა მასწავლებლის სწავლებისა და სტუდენტების სწავლის წესი. ხელოვნური ინტელექტი აუმჯობესებს სტუდენტების სწავლის ეფექტურობას საგანმანათლებლო რესურსებზე სწრაფი წვდომის ხელშეწყობით, ინფორმაციის მოძიებისთვის საჭირო დროის შემცირებით და აკადემიური აქტივობების უკეთ ორგანიზებაში დახმარებით.

##plugins.generic.usageStats.downloads##

##plugins.generic.usageStats.noStats##

წყაროები

Akgun, S.,& Greenhow, C.(2022). Artificial intelligence in education: Addressing ethical challenges in K-12 setting – PMC,”AI Ethics, vol. 2, pp. 431-440.

Baker, T., Smith, L., & Anissa, N.(2019). Education AI rebooted? Exploring the future of artificial intelligence in schools and colleges.

UNESCO. (2023) Guidance for Generative AI in Education and Research. Paris: United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization.

Holmes, W.,Bialik, M.,& Fadel, C.(2019). Artificial Intelligence in Education: Promises and Implications for Teaching and Learning. Boston: Center for Curriculum Redesign.

Zhao, Y. (2023). “The promise and Peril of Artificial Intelligence in Education “ Educational Leadership, 80 (7), 10-15.

ჩამოტვირთვები

გამოქვეყნებული

2025-11-18

როგორ უნდა ციტირება

ბუზიაშვილი ს., გიორგაძე მ., & ჭეიშვილი ს. (2025). ხელოვნური ინტელექტის ინსტრუმენტების ინტეგრირება ინგლისური ენის სწავლებისას: პედაგოგიური შედეგები. ენა და კულტურა, (34), 148–152. https://doi.org/10.52340/lac.2025.34.21

გამოცემა

სექცია

სწავლების მეთოდიკა
Loading...