ფილოსოფიურ ანთროპოლოგიური პედაგოგიკის მნიშვნელობა
DOI:
https://doi.org/10.52340/lac.2024.34.17საკვანძო სიტყვები:
ფილოსოფიური ანთროპოლოგია, ანთროპოლოგიური პედაგოგიკა, ადამიანის არსიანოტაცია
სტატიაში, ფილოსოფიურ ანთროპოლოგიური პედაგოგიკის მნიშვნელობა, აღნიშნულია, რომ პედაგოგიკა როგორც სხვა მეცნიერებები, ფილოსოფიის წიაღში ჩაისახა. ფილოსოფიური ანთროპოლოგია პასუხობს კითხვას რა არის ადამიანი? შეიქმნა ფილოსოფიურ ანთროპოლოგიაზე დაფუძნებული ახალი პედაგოგიკა, რომელსაც პედაგოგიურ ანთროპოლოგიას ეძახიან. ნაშრომში განხილულია რა განსხვავებაა პედაგოგიკასა და ანთროპოლოგიურ პედაგოგიკას შორის.
პედაგოგიური ანთროპოლოგია სწავლობს ბავშვის არსს, რომელსაც მჭიდრო კავშირი აქვს ფილოსოფიასა და ფილოსოფიურ ანთროპოლოგიასთან. ანთროპოლოგიური პედაგოგიკა წარმოგვიდგენს ადამიანის არსის განხილვას ახლებურად, ანუ როგორც მოაზროვნე არსება, ანთროპოლოგიური პედაგოგიკა, პიროვნებას თავისუფალ არსებად მიიჩნევს, რომელსაც დიდი პასუხისმგებლობა აქვს საზოგადოების წინაშე.
ანთროპოლოგიური პედაგოგიკა აცნობს ადამიანს მის საზრისს, მის ამქვეყნიურ ვალს და დანიშნულებას.
##plugins.generic.usageStats.downloads##
წყაროები
ასათიანი ა., ბალანჩივაძე რ. პედაგოგიკის ფილოსოფიური საფუძვლები. გამომცემლობა უნივერსიტეტი.
თევზაძე გ., ახალი ფილოსოფიის ისტორია, გამომცემლობა, GARPE DIEM, თბილისი 2010
კაკაბაძე ზ., ფილოსოფიური საუბრები, გამომცემლობა „საბჭოთა საქართველო“. თბილისი,1988 წ.
ბასილაძე ი., ძოწენიძე ქ., ჭოხონელიძე ნ., განათლების სწავლა სწავლებისა და აღზრდის საკითხები, I ნაწილი, ქუთაისი, 2021წ.




