სამეტყველო კომუნიკაციის მნიშვნელობა ენის სწავლების პროცესში

სამეტყველო კომუნიკაციის მნიშვნელობა ენის სწავლების პროცესში

ავტორები

  • ლიდა ობოლაძე აკაკი წერეთლის სახელმწიფო უნივერსიტეტი image/svg+xml
  • ანა ფიფია აკაკი წერეთლის სახელმწიფო უნივერსიტეტი image/svg+xml

DOI:

https://doi.org/10.52340/lac.2025.10.50

საკვანძო სიტყვები:

სამეტყველო კომუნიკაცია, ენის სწავლება

ანოტაცია

Using  knowledge in practice is of greatest importance. Knowledge tends to be valuable when a student can effectively use it in practice. Refinement of a speech communication form, improvement of its skills is necessary in the process of practical teaching.

In the article, we will learn how student’s academic performance depends on the teacher’s communication skills and how significant the teacher’s conversational language is for the students. It is also interesting to learn how to manage communication skills to improve teaching and learning process, how to develop verbal and non-verbal communication.

##plugins.generic.usageStats.downloads##

##plugins.generic.usageStats.noStats##

წყაროები

არველაძე მ., დემეტრაძე თ. (2023): ენის, მეტყველებისა და კომუნიკაციის დარღვევის მქონე მოსწავლეთა სწავლების მეთოდოლოგია. ივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტის გამომცემლობა.

Sussman F., (2012): More than word. Hanen Centre Publiction

Pepper J., Elaine Weitzman., (2004): It Takes Two to Talk. Hanen Centre Publication

Westwoo P., (2002): Commomsense Methods for Children with Special Educational Needs. Paperback

https://www.asha.org/public/speech/development/speech-and-language/

ჩამოტვირთვები

გამოქვეყნებული

2025-06-03
Loading...