თანამედროვე ენათმეცნიერების გნოსეოლოგიური და მეთოდოლოგიური პრობლემები

თანამედროვე ენათმეცნიერების გნოსეოლოგიური და მეთოდოლოგიური პრობლემები

ავტორები

  • ლელა მაღულარია ბათუმის შოთა რუსთაველის სახელმწიფო უნივერსიტეტი image/svg+xml

DOI:

https://doi.org/10.52340/lac.2024.31.19

საკვანძო სიტყვები:

ენათმეცნიერება, გნოსეოლოგია, მეთოდლოგია, ასპექტები

ანოტაცია

ნაშრომში განხილულია ლინგვისტიკა, როგორც მეცნიერების ერთერთი უმნიშვნელოვანესი დარგი, რომელსაც საკმაო რაოდენობის ქვედარგები გააჩნია. ენათმეცნიერებასთნდ დაკავშირებული კვლევები  განსხვავევბულია სხვადასხვა ენისა და ქვეყნისთვის. არ არსებობს არანაირი ლოგიკური და დასაბუთებული ახსნა იმისა, თუ საიდან წარმოიშვა ენები და როგორ განვითარდა თითოეული მათგანი. მაგრამ ფაქტია, რომ ენა იქცა მეცნიერების ერთ-ერთ მთავარ საკვლევ ობიექტად, მთელი მისი რიგი საკითხებით და ეს პროცესი მიმდინარეობს დღემდე და ალბათ, შეუძლებელია როდესმე ამოიწუროს, რადგან როგორც მოგეხსენებათ, ენა ცოცხალი ორგანიზმია. თანამედროვეობის ცვლილებებთან ერთად კვდება და იბადება ახალი ენები, იცვლიან ფორმას, შინაარს, დამწერლობას და ფეხს უწყობენ ყოველდღიურობას.

ნაშრომში გაანალიზებულია ენათმეცნიერების როგორც გნოსეოლოგიური, ისე მეთოდოლოგიური პრობლემები, განხილულია სასწავლო გეგმა, შეფასება, მონაცემთა შეგროვება და სანდოობა, კულტურული ასპექტები, ენების ისტორიული მდგომარეობა.

##plugins.generic.usageStats.downloads##

##plugins.generic.usageStats.noStats##

წყაროები

გამყრელიძე თ. (2008): თეორიული ენათმეცნიერების კურსი. თსუ გამომცემლობა. თბილისი.

ლარსენ დ. ტექნიკები და პრინციპები ენის სწავლებაში II. ოქსფორდის უნივერსიტეტის პრესა. ინგლისი.

რიჩარდს ჯ. და როჯერს თ. მიდგომები და მეთოდები ენის სწავლებაში. კემბრიჯის უნივერსიტეტის პრესა.

შავერდაშვილი ე. (2014): უცხოური ენების სწავლების საფუძვლები I. ილიას სახელმწიფო უნივერსიტეტი. თბილისი.

https://geofilologia.wordpress.com/ (2015): ფილოლოგი// „ენათმეცნიერების საგანი და ენის ფუნქციები“

Chomsky, Noam. 1957. Syntactic Structures. The Hague: Mouton.

Chomsky, Noam. Universal Grammar. Blackwell Publishing.

ჩამოტვირთვები

გამოქვეყნებული

2024-05-19

გამოცემა

სექცია

სწავლების მეთოდიკა
Loading...