აღზრდის მიზნის საკითხისათვის მონტესორის პედაგოგიკურ სისტემაში
DOI:
https://doi.org/10.52340/lac.2024.31.18საკვანძო სიტყვები:
მ. მონტესორი, პედაგოგიკური სისტემაანოტაცია
ცნობილი იტალიელი ექიმის, ჰუმანისტის, ფსიქოლოგის, მასწავლებელისა და ანთროპოლოგის მ. მონტესორის პედაგოგიკურ სისტემას გლობალურ საგანმანათლებლო სივრცეში გამორჩეული ადგილი უჭირავს. მრავალწლიანი დაძაბული შემოქმედებითი მოღვაწეობის შედეგად მან შეძლო შეექმნა ჩამოყალიბებული სისტემა, რომელიც განათლებას განიხილავს, როგორც ცხოვრებისეული უნარების ერთობლიობას. მონტესორის მიხედვით, ბავშვი აღზრდისა და სწავლების მთელი პერიოდის განმავლობაში ორიენტირებული იყო სამყაროში საკუთარი ადგილის დამკვიდრებით. აღზრდის მიზანს კი წარმოადგენდა „მსოფლიო გონების“, „მსოფლმხედველობის“ და კაცობრიობის წინაშე პასუხისმგებლობის გრძნობის ფორმირება.
მნიშვნელოვანია მონტესორის მიდგომები მორალურ აღზრდასთან დაკავშირებით. მას მიაჩნდა, რომ ადამიანის ინტელექტუალურ მოთხოვნილებათა დაკმაყოფილება - მისი მორალის განმტკიცებას ემსახურება. მორალური აღზრდის არსი არის შინაგანი აღქმის გააქტიურება, რომელიც ამყარებს წესრიგს: სიკეთეს განასხვავებს ბოროტისაგან.
##plugins.generic.usageStats.downloads##
წყაროები
მონტესორი მ., ჩემი მეთოდი: დაწყებითი განათლება, თარგმანი ლ. კუხიანიძის, საგამომცემლო ცენტრი „ქუთაისი”, 2014 წ.
ჭოხონელიძე ნ., მარია მონტესორის პედაგოგიური იდეები და თანამედროვეობა, ქუთაისი,2020
Сорокова М. Г.,Система М. Монтессори -Теориа и практика; Москва, Академиа, 2003 г.
www.montessoricity.ru