მოტივაცია და მოტივაციის ამაღლების საშუალებები

მოტივაცია და მოტივაციის ამაღლების საშუალებები

ავტორები

  • ლიდა ობოლაძე აკაკი წერეთლის სახელმწიფო უნივერსიტეტი image/svg+xml
  • ანა ფიფია აკაკი წერეთლის სახელმწიფო უნივერსიტეტი image/svg+xml

DOI:

https://doi.org/10.52340/lac.2024.09.35

საკვანძო სიტყვები:

მოტივაცია, შინაგანი და გარეგანი მოტივაცია

ანოტაცია

The article highlights major points in the significance of increasing students' motivation, also, of obtaining strategies and powers of motivation. Motivation is an impulse, a desire, the inner process of having a tendency to cause a person to act in a particular way to achieve a desirable goal in life. A student who works hard, who deals with the work in a refreshingly appealing way throughout the academic year and who is orientated towards getting high points, can be characterized as highly-motivated. Accordingly, motivation reflects students' abilities and aptitudes to work in a successful way. The surrounding, including parents, peers, attractive academic atmosphere also defines students' motivation. However, teachers are supposed to play major role in giving students high motivation. 

##plugins.generic.usageStats.downloads##

##plugins.generic.usageStats.noStats##

წყაროები

Armstrog, T. (2000). Multiple intelligences in the classroom (2nd ed).

Berk, L. E. (2002). Infants, children, and adolescents (4th ed). Boston, M A. Allyn - Bacon.

Noddings, N. (2007). Philosophy of Education. Colorado: Westview Press.

Santrock, J. W. (2001). Child development (9th ed.). Boston: M A: McGraw-Hill.

ჩამოტვირთვები

გამოქვეყნებული

2024-03-03

გამოცემა

სექცია

სტატიები
Loading...