პოლიტიკოსთა საჯარო გამოსვლების ფუნქციურ-სემანატიკური ანალიზი

პოლიტიკოსთა საჯარო გამოსვლების ფუნქციურ-სემანატიკური ანალიზი

ავტორები

  • ეკატერინე თოფურია აკაკი წერეთლის სახელმწიფო უნივერსიტეტი image/svg+xml

DOI:

https://doi.org/10.52340/lac.2024.09.22

საკვანძო სიტყვები:

პოლიტიკოსი, საჯარო გამოსვლა, ფუნქციურ-სემანატიკური ანალიზი

ანოტაცია

     პოლიტიკური დისკურსი როგორც ლინგვისტური ფენომენი  საინტერესოა მსოფ-ლიო პოლიტიკური ლიდერებისთვის. სტატიის მიზანია დაანახოს ფართო საზოგადოებას როგორც პროფესიული ისე პრაქტიკოს პოლიტიკოსთა საჭიროება უკეთ გაათვითცნობიერონ სარეკლამო ტექსტის როგორც პოლიტიკური დისკურსის ნაირსახეობის მნიშვნელობა.

    სტატიაში წარმოდგენილი თეორიული კვლევა ეყრდნობა ტექსტზე ორიენტი-რებული დისკურსის ანალიზს, რომლის ავტორია ნორმან ფეირლოკი (Norman Fairclough) და კოგნიტური თეორიის ავტორის  ჯონ სველერის (John Sweller) თეორიებს. პირველი თეორია დაგვეხმარა დაგვეძებმა თეორიული საფუძველი სწორად გამართული სარეკლამო ტექსტის მახასიათებლების სტილისტური ანალიზისათვის და მეორე თეორია დაგვეხმარა დავგვემტკიცებინა რომ რაც უკეთ გაგებულია აღმის დონეზე მსმენელისათვის მეტად ახდენს ზეგავლენას არჩევნების პერიოდში ხმის მიცემისას.

##plugins.generic.usageStats.downloads##

##plugins.generic.usageStats.noStats##

წყაროები

Baldó, R. M. P. (2022). Metaphor and irony on reviews for Spanish and American Prisons. International Journal of Society, Culture & Language, 10(1), 1-4. https:// doi.org/10.22034/ijscl.2022.539054.2377 Barber, J. D. (2017). The presidential character: Predicting performance in the White House. Routledge. https://doi.org/10. 4324/9781351223706

Bets, М. V. (2012). Axiological correlation of the text of an information-analytical article and commentary in the virtual space of the Runet [Doctoral dissertation, Kemerovo State University]. Human and Science. https://cheloveknauka. com/aksiologicheskaya-sootnesennostteksta-informatsionno-analiticheskoystati-i-kommentariya-v-virtualnomprostranstve-runet

Cho, J., Gil de Zuniga, H., Rojas, H., & Shah, D. (2003). Beyond access: The digital divide and Internet use and gratification. IT & Society, 1(4), 46-72.

Engesser, S., Ernst, N., Esser, F., & Büchel, F. (2017). Populism and social media: How politicians spread a fragmented ideology. Information, Communication & Society, 20(8), 1109-1126. https://doi. org/http://dx.doi.org/10.1080/1369118x. 2016.1207697

Gennaro, C., & Dutton, W. H. (2007). Reconfiguring friendships: Social relationships and the Internet. Information, Communication and Society, 10(5), 591-618. https://doi.org/ http://dx.doi.org/10.1080/136911807016 57949

Gennaro, G., & Ash, E. (2022). Emotion and reason in political language. The Economic Journal, 132(643), 1037- 1059. https://doi.org/10.1093/ej/ueab104

ჩამოტვირთვები

გამოქვეყნებული

2024-03-03

გამოცემა

სექცია

სტატიები
Loading...