ზოგიერთი არანეიროპედაგოგიკური პრაქტიკის შესახებ ადრეულ და დაწყებით განათლებაში
DOI:
https://doi.org/10.52340/lac.2023.30.23საკვანძო სიტყვები:
ნეიროპედაგოგიკა, არეული განათლება, მეთოდი, ენდორფინი, სწავლებაანოტაცია
ჩვენი განათლების სისტემის სხვადასხვა საფეხურზე დაჩქარებული ტემპით მიდის ბევრი ინოვაციის დანერგვა, რომელთაგან ბევრ მიდგომას ნეიროპედაგოგიკური საფუძვლები აქვს, თუმცა ზოგიერთი პრაქტიკა ან საერთოდ მოკლებულია ამ კომპონენტს, ან სათანადოდ არ ითვალისწინებს მას.
არასწორად დაგეგმილი სწავლება აძნელებს მაღალ სააზროვნო დონეების მიღწევას, დიდია გაუაზრებელი ცოდნის წილი, რაც კონსტრუქტივისტულ პროცესში ნაკლებად სასარგებლო კომპონენტია.
ირღვევა სწავლა-სწავლების პრინციპები. მოსწავლე არ არის ცოდნის აქტიური შემქმნელი, ცოდნა უფრო მეტად დეკლარაციული და ნაკლებად ფუნქციურია.
ტვინის თავისებურებები გენეტიკურად დეტერმინირებული და ინდივიდუალურია. დიდ მნიშვნელობას იძენს სწორი მიდგომები ადრეულ განათლებაში. საჭირო ხდება სწავლების დიფერენცირება მოსწავლის საჭიროებების, სწავლის სტილის, მეთოდოლოგიის და სხვა მიმართულებით. რაც აძნელებს მოსწავლის საჭიროებებზე მორგებული მიდგომების შეთავაზებას.
##plugins.generic.usageStats.downloads##
წყაროები
Смирнова Е. Д., Детская психология. М. 2003.
ონიანი ბ., განვითარების და სწავლის ზოგიერთი თავისებურება 5-6 წლის ბავშვებში, საერთაშორისო სამეცნიერო ჟურნალი „ინტელექტი“. გვ. 47. 2014.
https.hebr.com Механизми и принципи работи помяти головного мозга человека.
ნეფარიძე თ., ნეიროპედაგოგიკა - სწავლების არსებული მეთოდების ვალიდაცია და ახალი მიდგომების დანერგვის პერსპექტივები. Mastsavlebeli.ge. 2014.
https://ka. wikipedia.org.viki