ლექსიკაზე დაფუძნებული სწავლება
DOI:
https://doi.org/10.52340/lac.2023.08.79ანოტაცია
ლექსიკაზე დაფუძებული სწავლება ერთ-ერთი მნიშვნელოვანი მიდგომაა ენის სრულყოფილიად შესწავლის გზაზე. სწავლების ეს მიდგომა ფოკუსირებულია ლექსიკის ათვისებასა და ლექსიკურის სწავლებაზე მათი სიხშირისა და გამოყენების მიხედვით. ლექსიკური მიდგომა არ არის ენის სწავლების ერთი, მკაფიოდ განსაზღვრული მეთოდი. ეს არის საყოველთაოდ გამოყენებული ტერმინი, რომელიც ცუდად ესმით უმეტესობას. ამ თემაზე ლიტერატურის შესწავლა ხშირად აჩვენებს, რომ იგი გამოიყენება წინააღმდეგობრივი გზით. იგი ძირითადად ემყარება იმ ვარაუდს, რომ გარკვეული სიტყვები გამოიწვევენ პასუხს სიტყვების კონკრეტული ნაკრებით. ენის შემსაწავლელებს შეეძლოთ გაეგოთ, რომელი სიტყვებია დაკავშირებული ამ გზით. ისინი მოელიან, რომ ისწავლონ ენის გრამატიკა სიტყვების ნიმუშების ამოცნობის საფუძველზე. წინამდება სტატია უფრო ვრცლად გაშლის ენის შესწავლის მეთოდებს სადაც ჩართული იქნება სიტყვთშეთანხმებების შესწავლის აუცილებლობის გაგება და მეთოდიკა, ასევე, ენის ათვისების ძირითადი მიდგომები და სიტყვათშეთანხმებების საუბარში თავისუფლად გამოყენების აუცილებლობის გაგება.
##plugins.generic.usageStats.downloads##
წყაროები
Aitchison, J. (1996) Words in the mind – an introduction to the mental lexicon. Oxford an New York: Blackswell Publishers LTD
Chambers, F. (1998) What do we mean by fluency? System, 25(4), 535-544
Deignan, A. et al. (1998). Lexis. Centre for English Studies. Birmingham: University of Birmingham.
Firth, J.R. (1951). 1957b Modes meaning. In Papers in Linguistics. Oxford University Press. pp. 190-215.
Lewis, M. (1993). The lexical approach: the state of ELT and the way forward. Hove, England: Language Teaching Publications.
Lewis, M. (2000). Language in the lexical approach: in teaching collocations: frther development in the lexical approach, Micheil Lewis (ed.) pp. 126-154. Hove, England: Language Teaching Publications.
Schmidt, R.W. (1990).The role of consciousness in second language learning. Applied Linguistics, 11, 206-209.
Schmidt, N. (2000) Key concepts in ELT: Lexical chunks. ELT Journal 54 (4), 400-401.
Tomlinson, B (2003). Frameworks for material development. In B. Tomlinson (ed) Developing Materials for language teaching. (pp107-129), London: Continuum.
Willis, D (1990). The lexical syllabus. Collins ELT.
Wood, D. (2001). In search of fluency: What is it and how can we teach it? The Canadian Modern Language Review 57/4, 573-589.
Wrey, A. (2002). Formulaic Language and the lexicon. Cambridge. Cambridge University Press.