იდიომთა მოდიფიკაცია და ფუნქციები ტექსტში
DOI:
https://doi.org/10.52340/lac.2023.08.63ანოტაცია
The paper investigates the functions of idioms and types of modification in illustrated advertising texts and women's fashion online magazines. Types of idiom modification are discussed: a) formal modification without semantic modification; b) formal modification with semantic modification; c) semantic modification without formal modification. The relation of idioms to the image, text and title is established, the pragmatic functions of idioms are investigated and named.
##plugins.generic.usageStats.downloads##
წყაროები
აბაშიძე ო. (2006): გერმანულ-ქართული ფრაზეოლოგიური ლექსიკონი, საქართველოს მაცნე, თბილისი.
Burger H. (1998): Phraseologie. Eine Einführung am Beispiel des Deutschen, E. Scmidt, Berlin.
Fleischer W. (1982): Phraseologie der deutschen Gegenwartssprache. Tübingen: Niemeyer.
Pintaric A. (2015): Deutsche und kroatische Idiome kontrastiv, Peter Lang Edition.
SABBAN A. (2007): Textbildende Potenzen von Phrasemen. In: H. Burger u.a. „Phraseologie. Ein internationales Handbuch der zeitgenössischen Forschung,“ Walter de Gruyter: Berlin, New York.