ენობრივი თამაშები, როგორც მოტივაციის ამაღლებისა და ფოსილიზაციის დაძლევის ტექნიკა და რეკომენდაციები მეორე ენის გაკვეთილზე სასწავლო ენობრივი თამაშების ინტეგრირებისათვის

ენობრივი თამაშები, როგორც მოტივაციის ამაღლებისა და ფოსილიზაციის დაძლევის ტექნიკა და რეკომენდაციები მეორე ენის გაკვეთილზე სასწავლო ენობრივი თამაშების ინტეგრირებისათვის

ავტორები

  • ქეთევან გოჩიტაშვილი თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტი image/svg+xml
  • თეკლა გაბუნია თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტი image/svg+xml

DOI:

https://doi.org/10.52340/lac.2023.08.25

ანოტაცია

Demotivation and fossilization of learners are major hindering factors in the process of learning a second language; interestingly, these two factors, are in a certain sense interconnected. The term fossilization refers to a stage in language learning when learners' language progress slows down; they consistently make the same mistakes and lose the desire and motivation to overcome these obstacles. This is one of the main reasons why learners find it difficult to achieve high linguistic competence in a second language. The lack of motivation, along with the difficulties of learning a second language, is caused by a learning environment that is monotonous and based on rote memorization. The paper offers one way to overcome fossilization - recommendations for organizing and conducting educational language games, which are based on the personal experience of the authors and will help teachers in the process of planning and conducting language games.

##plugins.generic.usageStats.downloads##

##plugins.generic.usageStats.noStats##

წყაროები

American English; https://americanenglish.state.gov/teachers-corner

Bukhari, Sh. And Bahanshal, D. (2013): Motivation and Learning Strategies in a Foreign Language Classroom A Look at Learners of Saudi Arabia: International Journal of Applied Linguistics and English Literature. 2(5):192-200; Available from: https://www.researchgate.net/publication/271027309_Motivation_and_Learning_Strategies _in_a_Foreign_Language_Classroom_A_Look_at_Learners_of_Saudi_Arabia

Chen, I. (2005): Using games to promote communicative skills in Language learning: TESL Journal [Online] -2,pp.125-132.Availabe:

Fidler, A. (2011): Reconceptualizing fossilization in second languageacquisition: a review, https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-00572105/document)

http://www.upm.ro/ldmd/LDMD03/Lds/Lds%2003%2076.pdf.

https://sl.sabanciuniv.edu/sl-blogs/using-games-language-classroom)_.

Melendy, G. (2008): Motivating writers: The power of choice: The Asian EFL Journal, 10 (3), 187-198. Retrieved fromhttp://www.asian-efl-journal.com/September_08_gm.php (1) (PDF)

Nalasco , A. (1991): Songs and Games for Children: Oxford, Macmillan Publisher Limited.

Nozadze, A. (2012): Dealing with Fossilized Errors while Teaching Grammar: Journal of Education, N1(1):41-46

Qian Manqiu & Xiao Zhihong, (2010): Strategies for Preventing and Resolving Temporary Fossilization in Second Language Acquisition https://files.eric.ed.gov/fulltext/EJ1081500.pdf).

Ramírez, N. (2014): The Influence of Motivation in the Foreign Language Learning Process: Forum de recerca, N19.695-707. https://core.ac.uk/download/pdf/92992568.pdf

Selinker, L. (1972): Selinker, L., Interlanguage: IRAL; International Review of Applied Linguistics in Language Teaching, 10:3 p.209, https://kupdf.net/download/selinker-interlanguage_59f1ff3fe2b6f5604ea71872_pdf

Simpson, A, (2015): Using games in the language classroom: Published by Adam Simpson at Smashwords .

Williams, K. C. and Williams C. C., (2011): Five Key Ingredients for Improving Student Motivation: Higher Education Journal, 12, August, 104-122.

Yang Shuo, (2015): 2nd International Conference on Education, Management and Information Technology (ICEMIT 2015): file:///C:/Users/User/AppData/Local/Temp/25839059.pdf)

ჩამოტვირთვები

გამოქვეყნებული

2023-05-24

როგორ უნდა ციტირება

გოჩიტაშვილი ქ., & გაბუნია თ. (2023). ენობრივი თამაშები, როგორც მოტივაციის ამაღლებისა და ფოსილიზაციის დაძლევის ტექნიკა და რეკომენდაციები მეორე ენის გაკვეთილზე სასწავლო ენობრივი თამაშების ინტეგრირებისათვის. ენა და კულტურა. https://doi.org/10.52340/lac.2023.08.25
Loading...