Next aspect of teaching Georgian as a Foreign Language – for the students

Next aspect of teaching Georgian as a Foreign Language – for the students

Authors

  • Nana Shavtvaladze Georgian University

DOI:

https://doi.org/10.52340/lac.2022.959

Abstract

Having learnt the alphabet it`s way too important to practice simple, as well as complex words; Then taking care of their usage; Our practical experience gives us a possibility to offer a methodological framework, strategies and consistent plan, which we use with success. It`s our preference to start teaching the phrases, which are main, necessary and important for the communication.  We choose the least and the most important aspects from the grammatical format, so that the communication can be structured. Here is the short list of what is covered in the basics: Singular forms of personal pronouns – “I/you/he”; Demonstrative pronouns – “This/That”; Responsive particles – “Yes/No”; Singular forms of the verb “To be” – “I am/You are/ He is”; Singular form with negation – “is not”; interrogative word – “Who?”; Phrases – “Hello!/ Good Bye!/ Just a moment!/Thank you!”; The third part of this introductory cycle will be introduced to you later.

Downloads

Download data is not yet available.

References

გაჩეჩილაძე ო. გ. (1992): ქართული ენა. თსუ გამომცემლობა. თბილისი.

თალაკვაძე მ. დ. (1975): ქართული ენის გრამატიკის სწავლების მეთოდიკა. განათლება გამომცემლობა. თბილისი.

თემფლი ჩ. პროგრამა. კითხვა და წერა კრიტიკული აზროვნებისთვის. (2001): სტრატეგიები სხვადასხვა საგანში. ღია საზოგადოების ინსტიტუტი. ნიუ იორკი.

კვაჭაძე ლ. კ. (1981): ქართული ენა. განათლება გამომცემლობა. თბილისი.

შავთვალაძე ნ.გ. (2018): ბილიკი. ქართული ენა ინგლისურენოვანთათვის. სახელმძღვანელო I. ფორმა გამომცემლობა. თბილისი.

შავთვალაძე ნ.გ. (2021): ბილიკი. სამუშაო რვეული. დონე I. ფორმა გამომცემლობა. თბილისი.

შანიძე ა.გ. (1953): ქართული ენის გრამატიკის საფუძვლები. I. მორფოლოგია. თსუ გამომცემლობა. თბილისი.

Roskos K., Neuman S.R. (2914):Best Practices in Reading. A 21st Century Skill Update. The Reading Teacher, 67(7), 507-511. International Reading Association.

USAID, G-PRIED. საქართველოს დაწყებითი განათლების პროექტი. (2015): კითხვისა და წერის სწავლება დაწყებით საფეხურზე (I-VI კლასები). თბილისი.

Downloads

Published

2022-05-18

How to Cite

Nana Shavtvaladze. (2022). Next aspect of teaching Georgian as a Foreign Language – for the students . Language and Culture, (27). https://doi.org/10.52340/lac.2022.959

Issue

Section

METHODIC OF TEACHING
Loading...